Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-18, 09:35
  #13
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elparadiso
En kvinna som Roberta i maktens boningar. Vad tror ni att ni ska hitta som inte Sveriges skvallertidningar (AB och Expressen) redan hittat? Lycka till, jag tror ni hittar noll och intet. Förutom de vanliga spekulationerna, gissningarna och önskedrömmarna (läs: runkfantasier)

Vadå, det är väl inte omöjligt att tänka sig att det finns FB-användare som pluggat, arbetet eller umgåtts i samma kretsar som Alenius. Sedan är det förstås inte säkert att de har något smaskigt att berätta eller, om de har det, är intresserade av att skvallra om henne eller utsätta sig själv för risken att hon själv eller andra i hennes närhet listar ut vem det är som skvallrar. Jag har festat med en del kändisar och de har gjort en del pinsamheter men 1) jag har inget agg mot dem och 2) jag vill inte riskera att outa mig själv och inte heller att öpnna ett nytt konto.
Citera
2012-03-18, 09:43
  #14
Medlem
(M)ilf

http://www.svd.se/naringsliv/alenius...ar_6930757.svd
Citera
2012-03-18, 10:35
  #15
Medlem
styrlunds avatar
Jag tyckte hela grejen med separationen sköttes illa, att slänga ut ett pressmeddelande på det där sättet visar antingen att Roberta saknar förmågan att känna empati för barnen. Eller så var det en maktdemonstration gentemot Filippa.
Roberta visade vart kuken hörde hemma helt enkelt.
Citera
2012-03-18, 11:24
  #16
Avstängd
Gandys avatar
Hur menar man att hon tillhör något "toppskikt" när hon jobbar som uppassare?
Citera
2012-03-18, 11:34
  #17
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandy
Hur menar man att hon tillhör något "toppskikt" när hon jobbar som uppassare?

Imagebyggande och imagebevarande är mycket viktiga uppgifter i dagens politik, men Alenius framstår säkert som mäktigare för journalister än för högdjur inom politik, administration och näringsliv.
Citera
2012-03-18, 11:50
  #18
Avstängd
Gandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Imagebyggande och imagebevarande är mycket viktiga uppgifter i dagens politik, men Alenius framstår säkert som mäktigare för journalister än för högdjur inom politik, administration och näringsliv.
Hon är fortfarande bara en liten passopp. Utveckla
Citera
2012-03-18, 12:30
  #19
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandy
Hon är fortfarande bara en liten passopp. Utveckla

Alla påläggskalvar är delvis passopper, men över hälften av dme som haft liknande uppgifter har tunga jobb högst fem år senare.
Citera
2012-07-08, 00:16
  #20
Avstängd
poohl.ds avatar
Citat:
"Enligt Dagenspoinion.se hade Roberta Alenius i januari 2010 en månadslön på 44 350 kronor. På två år har hon fått påökt med med över 20 000. Efter valsegern 2010 höjdes hennes lön från 54 000 till 64 500 kronor per månad och sedan 1 oktober 2011 ligger hon på 65 700 kronor.
– Ja, jag har en hög lön, men jag jobbar mycket också, sa Roberta Alenius till Dagensopinion.se för några dagar sedan." Källa
Skälig lön?
Citera
2013-05-31, 08:48
  #21
Medlem
mrvisions avatar
Att inte det här kommit upp tidigare...

http://corruptiosweden.blogspot.se/2...separerar.html
Citera
2013-05-31, 10:40
  #22
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrvision
Att inte det här kommit upp tidigare...

http://corruptiosweden.blogspot.se/2...separerar.html
ja, det var ju en trovärdig källa...
Citera
2013-05-31, 10:47
  #23
Medlem
02-02-2012s avatar
Om ni tror att någon okänd brud från ingenstans arbetar inom PR och är pressekreterare åt Reinfeldt är ni inte med på plan. Det finns en familj bakom Roberta Alenius som gett henne allt hon har. Uppenbart att hon är kompetent men det är knappast någon som arbetat sig upp från botten. Hon har fötts in i tjänsten och det skvaller jag vill höra är vilken familj hon kommer från och vilka hennes kunder var/är i det privata.

Kontakter är allt inom PR och man kan inte arbeta sig upp i branchen. Man föds in i den!
Citera
2013-11-09, 09:35
  #24
Medlem
Reinfeldt har verkligen bytt upp sig efter Filippa

Citat:
Efter avslöjandet ringde dåvarande presschefen Roberta Alenius till Ekots inrikespolitiska chef Fredrik Furtenbach. Upprört ska hon då ha sagt att hon skulle mörda de tjänstemän på Radiotjänst som talat med radion – och skära ballarna av dem. Det avslöjar källor för Medierna i P1 i dag.
Nu bekräftar Fredrik Furtenbach för Aftonbladet:
– Jag kan bekräfta att hon sa till mig någonting i stil med att jag ska skära ballarna av Radiotjänst och jag ska mörda någon på Radiotjänst. Hon var väldigt upprörd.
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17811733.ab
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback