Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-09, 10:08
  #25
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Reinfeldt har verkligen bytt upp sig efter Filippa

Vilken kvinna! Jag önskar min fru kunde säga samma sak när Radiotjänst ringer istället för att spela dum och ge luren till mig.
Är hon fortfarande singel som det stod i en några år gammal post? Jag tänker förstås inte lämna min fru för att hon är för snäll, men jag menar man kan väl få drömma lite?
Citera
2013-11-09, 10:27
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag tänker förstås inte lämna min fru för att hon är för snäll, men jag menar man kan väl få drömma lite?

Har du sett hur hon ser ut? Knappast giftes-material. Men du kanske inte har speciellt höga kriterier
Citera
2013-11-09, 10:34
  #27
Medlem
Roberta Alenius hotade Dagens Nyheters chefredaktör Gunilla Herlitz

Citat:
Gunilla Herlitz: "Ringde som för att hota mig att agera
http://www.expressen.se/nyheter/guni...mig-att-agera/
Konflikten mellan Dagens Nyheter och Moderaterna har blossat upp till ett öppet bråk.
Tidningens chefredaktör Gunilla Herlitz sade i en debatt med partisekreterare Sofia Arkelsten i P1 Morgon att hon fått ett samtal som hon upplevde som hotfullt från pressekreterare Roberta Alenius.
- Hon ringde mig några minuter innan hon skulle skicka pressmeddelandet som för att hota mig att agera, säger Gunilla Herlitz.
Citera
2013-11-09, 10:45
  #28
Medlem
Roberta Alenius har en nyckelroll inom Moderaterna

Citat:
http://www.resume.se/nyheter/pr/2013...ran-reinfeldt/
Roberta Alenius, idag presschef hos Fredrik Reinfeldt på Stadsrådsberedningen blixtinkallas för att hjälpa den nya kommunikationschefen. Det innebär att hon kommer att vara tjänstledig från 1 november fram till årsskiftet.

Tillsammans med Per Nilsson kommer Roberta Alenius de närmaste två månaderna att sätta strategin för valrörelsen 2014 och arbeta som projektledare med partiets kommunikationsplan och byråarbete.
Citera
2013-11-09, 11:08
  #29
Medlem
Gift44s avatar
Bor tillsammans med sin farfar (pappa? make?) på fjärde våningen i ett hus i Vasastan.
Citera
2013-11-09, 11:20
  #30
Medlem
Citat:
Därför avvaktade Ekot med att publicera Alenius uttalande
http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5699564
Det var uppenbart även i rapporteringen att regeringskansliet inte var förtjust i Ekots nyhet. Man ifrågasatte Radiotjänst bedömning och menade att den licens kansliet betalar även täcker statsministerns tjänstebostad.

Alenius (idag tjänstledig från jobbet för att tillfälligt stötta moderaternas nya kommunikationschef) reaktion är anmärkningsvärd.

Det är sällan personer i hennes ställning uttrycker sig så okontrollerat och vi funderade på hur och om vi skulle publicera. Tyvärr fanns inte samtalet på band, och vi kan inte återge exakt hur orden föll.

Vår bedömning var och är att ord skulle stå mot ord, vi har ingen dokumentation, och vi bestämde att avvakta publicering tills vi eventuellt på ett relevant sätt kunde sätta frågan i ett sammanhang och stärka publiceringen.

Vi har betraktat uppgiften som ett arbetsmaterial, och ännu inte avgjort om, när och hur det ska användas. Värdet av det arbetsmaterialet har dock omintetgjorts. Medierna i P1 har tipsats om samtalet och när vi förstod att de avsåg att publicera valde vi att bekräfta uppgifterna.

I samtal med oss har Medierna drivit tesen att vi på något sätt försöker skydda regeringskansliet. Det är märkligt eftersom hela rapporteringen så uppenbart varit en nagel i ögat på kansliet.

Märklig ståndpunkt en mordhotande toppmoderat skyddas.

Jämför om Alenius tillhört SD.
Alenius hotfullande uttalande är ofattbart grova
och utfördes av henne i tjänsten på uppdrag av statsminister Reinfeldt.

Relativt Alenius var Erik Almkvists (SD) uttalande på fritiden och harmlösa.
__________________
Senast redigerad av amalrik 2013-11-09 kl. 11:27.
Citera
2013-11-09, 11:36
  #31
Medlem
Medierna i SR

Citat:
Kastrationshot och fejkreportage
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2795

Reinfeldts presschef sade sig vilja kastrera Radiotjänst
Vi berättar om en okänd händelse som ger en inblick i hur hårt spelet blir när den politiska makten är missnöjd med mediers rapportering. Att statsrådsberedningen var missnöjd med att Ekot anklagat statsminister Fredrik Reinfeldt för licensskolk framgick redan i Ekots rapportering. Men att statsministerns presschef, sannolikt Sveriges mäktigaste presskontakt, hävdade att hon skulle mörda tjänstemännen på Radiotjänst och ”skära ballarna av dem” för det de sagt i Ekot. Det berättade aldrig redaktionen. Presschefen Roberta Alenius är en person man gör klokt att hålla sig väl med om man sysslar med politisk rapportering. Det är hon som avgör vem som får tillgång till statsministern. När går en pressekreterare över gränsen? Och varför rapporteras det inte om det?
Citera
2013-11-09, 14:06
  #32
Medlem
What a Bitch.

Citat:
Hon sa till mig någonting i stil med att jag ska skära ballarna av Radiotjänst och jag ska mörda någon på Radiotjänst, säger han.

Samtalet spelades inte in och det är därför Ekot aldrig själva rapporterat om det, enligt Furtenbach.

– Jag blir förskräckt, faktiskt. Jag blir förvånad och häpen, säger Carl-Gustav Johansson, vd på Radiotjänst, i radioprogrammet Medierna.

Alenius är just nu tjänstledig från sin tjänst som presschef.
Källa: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/al...ng_8709088.svd
Citera
2013-11-09, 15:25
  #33
Avstängd
flamande.grevskopas avatar
Är hon flata? Eller kanske dominatrix? Har Negerfeldt knullat henne?
Citera
2013-11-09, 17:05
  #34
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamande.grevskopa
Är hon flata? Eller kanske dominatrix? Har Negerfeldt knullat henne?



antagligen,vem skulle inte det ser ju så härligt slampig ut
Citera
2013-11-09, 17:12
  #35
Medlem
MRLOXs avatar
Roberta låter som ett judiskt namn. Nån som kan konfirmera att hon är judinna?
Citera
2013-11-09, 20:04
  #36
Medlem
Roberta har själv ballar av stål. Vilken dröm att avspisa journalister så där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback