2012-03-14, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Uppmärksammar ni vilken förneknings- och förtalskampanj vissa utför? Vissa är helt desperata och producerar massvis med desinformation, man undrar vad dom drivs av? Är dom helt friska? Dag ut och dag in bevakar dessa personer olika forum för att kunna motsäga Jehovas vittnen.

Frenetisk desinformation är deras ledsaga, man är så produktiv som möjligt med massor med desinformation, ganska patetiskt.

Återigen. de som är intresserade av saklig och objektiva slutsatser är välkomna att undersöka Jehovas vittnens ståndpunkt i olika saker.

Nu är det avfällingars(avhoppares) synpunkt på saker och ting som kommer fram i majoritet på Flashback´s forum(de flesta Jehovas vittnen bryr sig inte om olika forum). Vad Jehovas vittnen anser är starkt nedtryckt av denna vägg av motstånd mot Jehovas vittnen, därför finns denna "impopulära syn" på Jehovas vittnen.

Ja, alla uppmärksammar vilken "förneknings- och förtalskampanj" som vissa - alltså Jv - utför. De framför desinformation systematiskt och är oförmögna att bemöta fakta. Vad driver dem till detta? Är de helt friska eller lider de av någon mental störning? Dag ut och dag in vakar de över olika forum för att föra in Jvs vilseledande propaganda. Utan någon som helst verklig kunskap dillar de om objektiva slutsatser som de menar att endast de och andra Jv kan tillhandahålla. De är förnekelsens apostlar som aldrig erkänner att Jv förkunnat falska läror men som vill få folk att tro att deras ledning representerar "den trogne och omdömesgille slaven".

Uppmärksammar ni läsare det? Inser ni att det kan föras fram hur mycket fakta som helst som Jv konsekvent kommer att förneka? Inser ni att det är folk som varken är Jv eller uteslutna som levererar verkliga dokumenterade fakta? Att det till stor del är FAKTA som gör Jv impopulära? Inser ni att det är Jv som drivit den allra falskaste förkunnelse om årtal som någonsin framförts - den om 1925 - som överträffar till och med förkunnelsen om 1914? Inser ni att Jv förnekar och färvränger fakta om detta? Det kan inte nog framhållas: Objektiv kunskap om Jv serveras inte av dem själva. Fortsätt i stället att ställa frågor till forumet. Gör det så länge Jv framhärdar i att komma med sina tillrättalagda framställningar.
Citera
2012-03-14, 02:40
Medlem
rex144s avatar
Vakttornet och Vakna försöker framställa sig som vetenskapligt underbyggda...

men det är som med Jerusalems förstörelse... 99.999% av historiker anger ett årtal som får JV uträkningar om Harmageddon att krasha , ja då hittar de givetvis EN forskare som är lite osäker men det stoppar inte Vakttornets skribenter att framställa honom som att han stödjer JV teori,
de manipularar hans ord,

många forskare har blivit manipulerade på det sättet för att passa JV dogmer (tex. om blod)
eller deras historieskrivning,
så när man för första gången läser deras "veckotidningar" då får man intryck av att deras teorier har stöd i vetenskapen, fantastiskt!
men läsaren får aldrig veta att citaten är tagna ur sitt kontext eller så är den nån enstaka galen forskare som just stödjer JV påståenden,
Citera
2012-03-14, 14:01
Medlem
OT.
Lukas k 21. v 26-28.
Citera
2012-03-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Mitt intresse är faktiskt mest på det psykologiska planet! Lärosatser/dogmer är väldigt att hitta och läsa in sig på. Men det är intressantare att se vad en viss tro gör med en människa och dennes tänkande/kännande och det sätt som vederbörande hanterar fakta på.
Det jag märkt är att JV-apologeterna på det är forumet när de blir trängda väldigt ofta börjar gasta om lögner, förtal och avfällingspropaganda, men man är väldigt svepande och ospecifik med vad som är lögn och förtal. Nu ska du få ett tips! Ni blir säkert mer respekterade om du ärligt och uppriktigt kan ge klara och koncisa svar. Att bli undanglidande när det hettar till med besvärande fakta är inte meriterande. JAg har förståelse för att folk helt enkelt blir förbannade på sånt.

Nu förstår jag att du i "det civila" inte kan vara uppriktig med vissa saker, jag gissar att om du skulle vara uppriktig inom ditt eget samfund med att tex skriverierna om 1914 var åt helsicke felaktiga! Men du är på ett anonymt forum nu! Du behöver inte väga dina ord på en guldvåg, för att inte riskera att få en fot i arslet och bli kickad ur församlingen. Så var litet rak och uppriktig, t ex med frågan jag ställde tidigare; vad anser du stämmer av det som skrevs om 1914?

Även i detta inlägg kommer du med lögner och förtalar mig, jag är uppriktig, men bara för att jag kallar mig för ett Jehovas vittne så kommer du med nedvärderande kommentarer, men jag ska ge dig en chans till.

En uppenbar lögn är detta, en skribent frågade:

"Jo men skrev de om det innan 1914 att något ska hända just år 1914?"

En annan "högt ansedd" skribent ljuger rakt i ansiktet på folk utan att dom märker det, personen skrev:

"Nej, Jv förutsade aldrig i förväg att mänskligheten skulle komma in i de yttersta dagarna 1914"

Visserligen har personen rätt i att man inte förutsåg precis det att "mänskligheten skulle komma in i de yttersta dagarna 1914", men som svar på frågan så var det verkligen så att Jehovas vittnen förutsåg 1914, och Jv var tydliga med att världen skulle uppmärksamma 1914 flera decennier innan det året kom, exakt så som jag har förklarat tidigare, och som går att läsa i äldre skrifter, t.ex. dessa:

1876 Bible Examiner:

"Our next question naturally, is, Howlong are seven times? Does God in his word furnish us any clue from which to determine the length of that period? Yes, in Revelations we learn that three and one-half times, 42 months, and 1260 prophetic days, literal years, are the same (it has for years been so accepted by the church) and it was so fulfilled: if trhee and one-half times are 1260 years, seven times would be twice as much. i.e, 2520 years. At the commencement of our Christian era, 606 years of this time had passed,(70 years captivity, and 536 from Cyrus to Christ) which deducted from 2520. would show that the seven times will end in A.D. 1914"

1877:

"The seventy years captivity ended in the first year of Cyrus, which was B. C. 536. They therefore commenced seventy years before, or B. C. 606. Hence, it was in B. C. 606, that God's kingdom ended, the diadem was removed, and all the earth given up to the Gentiles. 2520 years from B. C. 606, will end in A. D. 1914, or forty years from 1874; and this forty years upon which we have now entered is to be such "a time of trouble as never was since there was a nation." (Three worlds, and the harvest of this world page 83)

1880:

"The Times of the Gentiles" extend to 1914, and the heavenly
kingdom will not have full sway till then," (Watchtower Mars 1880)

Och jag har gett citat från en utomstående tidning som uppmärksammade att Jehovas vittnen hade predikat om 1914:

"Det fruktansvärda krigsutbrottet i Europa har uppfyllt en extraordinär profetia.
Under ett kvarts sekels tid, genom predikanter och genom press har "Internationella bibelforskarna", mest kända som "Millennial Dawners" förkunnat för världen att vredens dag som det profeterats om i Bibeln skulle dagas 1914.
"Var uppmärksamma på 1914!" har varit ropet från de hundratals resande evangelisterna som, representerar denna märkliga bekännelse, har gått upp och ner i landet och förkunnat doktrinen att "Guds rike är nära."
"
(New York World 30 Augusti 1914)

Att svara "Nej, Jv förutsade aldrig i förväg" på frågan "skrev de om det innan 1914 att något ska hända just år 1914?" är direkt förledande om inte falskt och lögnaktigt. Ändå anses denna person vara högt ansedd, i alla fall i hans egna led av avfällingar och han får ryggdunk av hans kompisar för att förstärka lögnen. Bara Jehovas vittnen har denna högaktiva motståndargrupp, dom behöver det eftersom Jehovas vittnen kommer med starka och logiska argument. En sanning måste dementeras av många och starkt för att det ska kunna bli en lögn som accepteras av många.

Om du inte kan se detta, så finns det ingen anledning att diskutera med dig längre, du är då på samma nivå och samma klubb som den lögnaktige skribenten som är produktivast när det gäller lögner om Jehovas vittnen som jag tagit avstånd ifrån, och då är inte min tid värd att lägga på sådana iq befriade individer.

Du svarade inte på min fråga varför du har ett agg mot Jehovas vittnen, är det så att du varit ett döpt Jehovas vittne eller växt upp bland Jehovas vittnen? Det är oftast antingen det eller att man är troende på en annan religion (oftast kristen tro) som gör att man hyser ett sådant agg. Skulle du kunna förklara vad du tror på och din bakgrund?
Citera
2012-03-14, 15:21
Medlem
Citat:

Om du inte kan se detta, så finns det ingen anledning att diskutera med dig längre, du är då på samma nivå och samma klubb som den lögnaktige skribenten som är produktivast när det gäller lögner om Jehovas vittnen som jag tagit avstånd ifrån, och då är inte min tid värd att lägga på sådana iq befriade individer.

"iq befriade individer" Nämen lille gubben, det var som tusan! Tycker du att Eberhardt är "iq befriad"? Han som ständigt sopar banan med fakta kring din sekt och gång på gång får dig att bli svarslös och tappa sugen. Och som nu bli upprörd. Sätter du dig själv i en högre klass än honom och tycker att du borde offentliggöra det? Lite självperspektiv vore uppfriskande! Men man tackar för det komiska inlägget
Citera
2012-03-14, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertLind
"iq befriade individer" Nämen lille gubben, det var som tusan! Tycker du att Eberhardt är "iq befriad"? Han som ständigt sopar banan med fakta kring din sekt och gång på gång får dig att bli svarslös och tappa sugen. Och som nu bli upprörd. Sätter du dig själv i en högre klass än honom och tycker att du borde offentliggöra det? Lite självperspektiv vore uppfriskande! Men man tackar för det komiska inlägget

Jag är inte upprörd, och jag sätter mig inte i en högre klass än någon annan. Du måste ha blandat ihop eberhard och mig, någon högfärdigare person får man leta efter.
Citera
2012-03-14, 16:20
Medlem
Patiences avatar
Jehovas vittne kommer fram till mig då jag står och väntar vid busskuren.

Jehovas vittne frågar: Hej, har du hört om tornen som rasade i USA?
Jag svarar: Ja
Jehovas vittne säger: Titta här (Jehovas vittne drar fram en pocketbibel, drar upp sida XX och pekar), här står det "Två kungariken skall kriga och slott bli jämnade med marken". Är det inte fantastiskt att bibeln kunde förutse 11 september?

Efter det försvann den lilla respekt jag hade kvar för dem.

Hur är packet fundade blev helt plötsligt en otroligt valid motfråga.
Senast redigerad av Patience 2012-03-14 kl. 16:24. Anledning: .
Citera
2012-03-14, 16:55
Medlem
Citat:
Även i detta inlägg kommer du med lögner och förtalar mig, jag är uppriktig, men bara för att jag kallar mig för ett Jehovas vittne så kommer du med nedvärderande kommentarer, men jag ska ge dig en chans till.

En uppenbar lögn är detta, en skribent frågade:

"Jo men skrev de om det innan 1914 att något ska hända just år 1914?"

En annan "högt ansedd" skribent ljuger rakt i ansiktet på folk utan att dom märker det, personen skrev:

"Nej, Jv förutsade aldrig i förväg att mänskligheten skulle komma in i de yttersta dagarna 1914"

?

Ojdå, ser nu att det har blivit liv i tråden igen.

Kollade ditt påstående ovan, men tyvärr citerade du lite fel här.

Frågan som det svarades på i inlägget du citerar löd i stället:

"Förutspådde verkligen JV 1914 att det vi kommer in i de sista dagarna? Har läst teorier om att det är en efterhandkonstruktion. Ligger det något bakom dessa teorier."

(Inlägg 982)

En viss skillnad.
Så vem är det i verkligheten som försöker ljuga folk rakt i ansiktet här, det är en fråga som åtminstone jag ställer mig.
Citera
2012-03-14, 17:00
Medlem
Kollade fö in på forumet mest för att se om Julistaja hade kommit med något mer när det gäller hans hårresande påstående att det oftast är den uteslutne eller den som lämnar JV, som själv tar avstånd från sin JV-familj.
Men ser att han vilar sig fortfarande, kanske du ttsp har något att säga i denna frågan?
Senast redigerad av Gitte 2012-03-14 kl. 17:25.
Citera
2012-03-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
OT.
Lukas k 21. v 26-28.

Tvillingbror till Flex?
Citera
2012-03-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Tvillingbror till Flex?

Du menar väl inte ttsp?
Det var mer på v 26-27 jag tänkte på.
Citera
2012-03-14, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
Du menar väl inte ttsp?
Det var mer på v 26-27 jag tänkte på.

Om jag hade menat ttsp hade jag knappast riktat mig till dig.
Menar bara att ditt och Flex sätt att enbart nämna skriftställen liknar varandra, och inte tillför debatten något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in