2012-02-02, 13:03
Medlem
toppen att det gick (halv)bra för dig simmarn . jag fick inte samma bemötande tyvärr
Citera
2012-02-02, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kath
min dotter har inte som påstås av vissa i denna tråd varken tappat / tagit / brutit / haft / slagit / bitit sönder något. vet ej var ni fått det i från.

läs i tidigare poster varför jag inte kan presentera bevis än , INNAN ni gapar om det

Släng inte skit på ett företag du har en aktiv tvist med. Någon snäll användare här kanske upplyser företaget om tråden.
Alt. Om du nu verkligen har rätten på din sida så är det inga problem att redogöra allt. Däremot om du har fel och ljuger så förstår jag att du vill försöka sprida skit utan någon grund för att försöka få genom krav.
Citera
2012-02-06, 23:02
Medlem
LiLWizs avatar
Ja, jag är beredd att instämma med övriga. Kath du börjar med att gå ut och varna för ett företag som du läst dig till ska ha brutit mot lagar och regler.

Sedan kan du inte säga något mer och hänvisar till "pågående ärende".

I samma veva gormar du i tråden "hur gammal är du?". Nej Kath, du kan varken presentera bevis eller få medhåll för dina påståenden. Att känna att man hamnat i en ofördelaktig situation med ett företag är en sak, men att påstå att både lagar och rättigheter är på ens sida som lekman för att man läst på konsumentverkets hemsida är en annan.

Du är varmt välkommen när du har något att komma med. Tills dess skulle jag knipa igen och låta "det pågående ärendet ha sin gång"...
Citera
2012-02-07, 10:17
Medlem
botsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treriket
Produkten är ju uppenbart trasig. Det har du skrivit själv. Och om hon inte har tappat / tagit / brutit / haft / slagit / bitit sönder produkten så undrar man hur produkten annars kan ha gått sönder.

Har din dotter tittat sönder produkten kanske?

Men herregud! Har du aldrig varit med om att en sak gått sönder utan mänsklig inblandning? Vad skulle poängen med garantitider vara i en sådan värld?
Citera
2012-02-07, 11:54
Medlem
Jag har handlat en hel del av dom. Alltid fått det jag förväntat mig. Är ju mest billiga kina grejer. av kanske 10 ordrar har en vart fel.
En Laptop addapter som va sönder och av fel modell. Tog 3 dagar så hade jag pengarna tillbaka på kortet. Dvs sköttes så bra det bara går.

Jag kommer då handla små saker där igen.
Citera
2012-02-08, 16:18
Medlem
UACs avatar
Köpte en pryl i år på IT-sajten och betalade med kort. Samma kväll fick jag ett mail där de beklagade att statusen med antal varor kvar var fel. Prylen var slutsåld och dagen efter var pengarna de dragit tillbaka igen på kontot. Så agerar inte lurendrejare.
Citera
2012-02-08, 19:53
Medlem
Bunnys avatar
Köpt en mp3 från dem som ej fungerade. Var dock inga problem att skicka tillbaka och få tillbaka pengarna, och det skedde mycket snabbare än vad de stora bolagen i branschen klarar av.
Citera
2012-05-13, 23:48
Medlem
rugged-ozones avatar
Tänkte chansa, någon som vet något om denna laddaren, är den helt pirat eller går den att använda? http://www.itsajten.com/produkt/Ladd...-60W-T-kontakt
Citera
2013-10-28, 15:39
Medlem
Handarbetas avatar

Jag har nu anmält ITsajten till Allmänna reklamationsnämnden samt för kännedom skickat en mycket lång och ledsam historia både till Plånboken och Plus!
Citera
2013-10-28, 15:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handarbeta

Jag har nu anmält ITsajten till Allmänna reklamationsnämnden samt för kännedom skickat en mycket lång och ledsam historia både till Plånboken och Plus!

Hade inte varit fel med lite mer kött på benen här.
Citera
2013-10-28, 15:59
Medlem
Lordshins avatar
Jag handlade en pryl hos dem för några år sedan, prylen gick inte att använda då det krävdes att man hade en annan pryl ihop med prylen jag köpte. Något som inte framgick på sidan.
Fick mejla och stå på mig lite då de först tyckte jag skulle köpa till den extra prylen men till slut gick de med på att ge mig "ångerrätten". Pengarna betalades tillbaks som de skulle så jag har egentligen inget att klaga på, en felaktig produkttext är ett misstag jag har överseende med.
Citera
2013-10-28, 17:45
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Det vore något om man var tvungen att uppvisa ett faktiskt lagersaldo, alltid samma sak med dessa "mindre" sidor, de säger sig hålla allt från nackstödsskärmar till minsta putsduk "i lager". Att ange en leverantörs lagersaldo är inte samma sak som att ha varan hemma på hyllan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in