2012-02-01, 17:35
Medlem
epost72s avatar
OKI men du kanske inte är så insatt i lagar och regler som du tror.
Med den tunnsådda infon så kan man utgå från att det är ett helt riskfritt att handla där.
Citera
2012-02-01, 17:47
Medlem
Efter att läst igenom ganska mycket på konsumentverkets hemsida tycker jag nog att jag vet mera om vad som är rätt och fel i just mitt ärende.
Citera
2012-02-01, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kath
Efter att läst igenom ganska mycket på konsumentverkets hemsida tycker jag nog att jag vet mera om vad som är rätt och fel i just mitt ärende.

Läs lagarna istället för på den hemsidan. Den är väldigt vinklad.
Citera
2012-02-01, 17:59
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Jag tänker inte redovisa några bevis pga pågående "ärende"

Det som har hänt är att min dotter sparade och gnetade ihop till en sak som inte höll måttet och gick sönder.

mer kan eller tänker jag inte skrivs ftf.

tycker att andra ska veta att de inte följer lagar och regler . att varor kommer i tid är inte bevis för att butiken är bra.

när saker går sönder och kunder behöver hjälp , det är där skillnaden på skräpbutiker och fungerande butiker skiljer sig.

Hoppas du uppdaterar med mer info när sitt ärende är avslutat.
Det blir lite urvattnat med en varning när du inte kan ge konkreta bevis, samtidigt förstår jag att du vill dela med dig.
Själv har jag bara handlat där en gång o de grejjerna funkar än. Är väl bara o hoppas att de håller garantitiden ut...
Citera
2012-02-01, 19:00
Bannlyst
Citat:
Du ska inte anklaga företaget för att din dotter har haft sönder en vara.
Det ligger inte på företagets sida att skydda såld produkt från din dotters påverkan av produkten.

Jag måste säga att denna tråd om att "smutskasta" ett företag, är den mest patetiska jag läst.
Citera
2012-02-01, 19:29
Medlem
oj då , hett ämne det här.

Hur den här artikeln (saken) som har betalats sparade pengar för gick sönder ved du inte något om.

Att läsa tråden är frivilligt , tycker du kan sluta läsa denna nu för du mår tydligen dåligt av det.

Att försöka få mig att ändra uppfattning går tyvärr inte.
Citera
2012-02-01, 23:15
Medlem
Citat:
oj då , hett ämne det här.

Hur den här artikeln (saken) som har betalats sparade pengar för gick sönder ved du inte något om.

Att läsa tråden är frivilligt , tycker du kan sluta läsa denna nu för du mår tydligen dåligt av det.

Att försöka få mig att ändra uppfattning går tyvärr inte.

Snarare du som borde lägga alla korten på borden eller sluta anklaga företag utan att ens säga vad det gäller. Nu är det du som verkar bara vara någon vars dotter har råkat tappat/tagit sönder något och vill att följande företag ska stå för det. Bull shit säger jag
Citera
2012-02-02, 00:01
Medlem
Kath: Förstår din bitterhet! (har själv upplevt något liknande i en annan affär) Men det är även klokt att redovisa vad och på vilket sätt du menar att företaget inte skött sina åtaganden. Speciellt eftersom det är flera som efterfrågar just lite mer fyllig info. DU har sagt A och nu är det dags att säga B.
Vi är många som brottas med din erfarenhet å ena sidan och ett webbomdöme & finansiell info å den andra sidan. Det går liksom inte att skilja ut vad som är vad = trovärdigheten får sig en törn.

//Beh.ass.
Citera
2012-02-02, 10:18
Medlem
min dotter har inte som påstås av vissa i denna tråd varken tappat / tagit / brutit / haft / slagit / bitit sönder något. vet ej var ni fått det i från.

läs i tidigare poster varför jag inte kan presentera bevis än , INNAN ni gapar om det
Citera
2012-02-02, 10:34
Bannlyst
Citat:
min dotter har inte som påstås av vissa i denna tråd varken tappat / tagit / brutit / haft / slagit / bitit sönder något. vet ej var ni fått det i från.

läs i tidigare poster varför jag inte kan presentera bevis än , INNAN ni gapar om det

Produkten är ju uppenbart trasig. Det har du skrivit själv. Och om hon inte har tappat / tagit / brutit / haft / slagit / bitit sönder produkten så undrar man hur produkten annars kan ha gått sönder.

Har din dotter tittat sönder produkten kanske?
Citera
2012-02-02, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treriket
Produkten är ju uppenbart trasig. Det har du skrivit själv. Och om hon inte har tappat / tagit / brutit / haft / slagit / bitit sönder produkten så undrar man hur produkten annars kan ha gått sönder.

Har din dotter tittat sönder produkten kanske?

hur gammal är du , har du aldrig varit med om att saker går sönder utan att du gjort något?

och med det menar jag då främst elektronikprodukter.
Citera
2012-02-02, 12:05
Medlem
simkunnigs avatar
Jag har köpt ett (billigt) bulk-mobilbatteri från dem men fick ett batteri (piratkopia?) som höll endast ca 33% av laddtiden jämfört med mitt gamla originalbatteri. Jag påpekade detta för dem och de skickade då ett nytt omedelbart, det var dock likadant så jag orkade inte bry mig mera utan jag får ladda det varannan dag hädanefter.

Så baserat på detta enda köp anser jag att varan var dålig men att företaget lysande på mig och försökte hjälpa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in