• 3
  • 4
2013-10-28, 18:40
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handarbeta

Jag har nu anmält ITsajten till Allmänna reklamationsnämnden samt för kännedom skickat en mycket lång och ledsam historia både till Plånboken och Plus!

Och berätta vad som har hänt. Vad köpte du, har du några bevis som mejl, brev från företaget? Företaget minskar i omsättning men inga betalningsanmärkngar så du får nog lov att inkomma med lite mer fakta tack.
Citera
2013-10-30, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Det vore något om man var tvungen att uppvisa ett faktiskt lagersaldo, alltid samma sak med dessa "mindre" sidor, de säger sig hålla allt från nackstödsskärmar till minsta putsduk "i lager". Att ange en leverantörs lagersaldo är inte samma sak som att ha varan hemma på hyllan.

Det är nästan alla som kör Drop shiping idag.. Det typ bara Dustin som har eget lager...
Citera
2013-10-30, 20:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Det är nästan alla som kör Drop shiping idag.. Det typ bara Dustin som har eget lager...

Ultraskitsnack delux eller?
Finns många fler som har eget lager, eller använder sig av TechData eller Ingrams lager.
Citera
2013-10-31, 05:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ultraskitsnack delux eller?
Finns många fler som har eget lager, eller använder sig av TechData eller Ingrams lager.

Använder du TechData lager, så kör du drop shiping. Men det ytterst få aktörer som har råd att ha eget lager och samtidigt ha ett sortiment.
Citera
2013-10-31, 07:31
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers

Detta borde (enligt mig) framgå på respektive hemsida. Att folk fortfarande accepterar "Vi hade visst en lagerdiff" är ett mysterium, ett ännu större mysterium är såklart att folk fortfarande handlar från tveksamma sidor.
Citera
2013-10-31, 07:33
Medlem
hockexxs avatar
Har inte Komplett och Inet eget lager? Trots att Kompletts lager ligger i Norge?
Citera
2013-10-31, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Har inte Komplett och Inet eget lager? Trots att Kompletts lager ligger i Norge?

Komplett äger ju Inwarehouse och Webhallen, så det bör ha muskler att äga eget lager.
Citera
2013-10-31, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Detta borde (enligt mig) framgå på respektive hemsida. Att folk fortfarande accepterar "Vi hade visst en lagerdiff" är ett mysterium, ett ännu större mysterium är såklart att folk fortfarande handlar från tveksamma sidor.

Vad är en tveksam sida? Jag handlar gärna av mindre aktörer, men det skall framgå vem som står bakom sidan, dvs bolagetsnamn och ett org nr. Sidor som bara ha ett kontaktformulär och ett "mobilnummer" köper jag inte ifrån.

Självklart vill jag kolla bolaget först på typ allabolag och se att styrelsen inte bara består av muhammander, för då ökar risken att bli blåst med några 1000%.
Citera
2014-07-12, 08:18
Medlem
AKTA! ER FÖR Itsajten, inte nog med att de inte hjälper när du har fel! på produkten, som! levereras ganska omgående. En lightningskabel till Apple som inte fungerar, men de ger sig inte mer en att de skickar en lika! som inte! Fungerar. Funkar bara på iPhone 5 inte på paddan. Efter att ha haft det ca. 1 vecka så såg jag idag på luren, där satt den kvar den , exakt ni hörde rätt. Den satt kvar på mobilens ladd ingång,,,ordagrant. Så jag fick dra ut den själv. Så nu har jag en ny kabel med bara! Usb koppling. Å egentligen så gör det inget för jag skall använda den som tvättlina eftersom den är 3 meter lång. Lycka till.
Citera
2014-07-12, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Ja, jag är beredd att instämma med övriga. Kath du börjar med att gå ut och varna för ett företag som du läst dig till ska ha brutit mot lagar och regler.

Sedan kan du inte säga något mer och hänvisar till "pågående ärende".

I samma veva gormar du i tråden "hur gammal är du?". Nej Kath, du kan varken presentera bevis eller få medhåll för dina påståenden. Att känna att man hamnat i en ofördelaktig situation med ett företag är en sak, men att påstå att både lagar och rättigheter är på ens sida som lekman för att man läst på konsumentverkets hemsida är en annan.

Du är varmt välkommen när du har något att komma med. Tills dess skulle jag knipa igen och låta "det pågående ärendet ha sin gång"...

Vem är du? Vadå bevis? Läs mitt inlägg. Å för klara dig själv! sen.
Citera
2014-07-12, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politikern92
Hej Kath! Jag beklagar att du har dessa åsikter, men jag vill även ifrågasätta en del..

Vem är du att klaga på ett företag som är etablerat sedan 2005? Vad har du för belägg för det du säger?

Vi vill gärna se lite bevis.

MVH

Å vem är du då Lisbeth ,,,? Ha,,?

AKTA! ER FÖR Itsajten, inte nog med att de inte hjälper när du har fel! på produkten, som! levereras ganska omgående. En lightningskabel till Apple som inte fungerar, men de ger sig inte mer en att de skickar en lika! som inte! Fungerar. Funkar bara på iPhone 5 inte på paddan. Efter att ha haft det ca. 1 vecka så såg jag idag på luren, där satt den kvar den , exakt ni hörde rätt. Den satt kvar på mobilens ladd ingång,,,ordagrant. Så jag fick dra ut den själv. Så nu har jag en ny kabel med bara! Usb koppling. Å egentligen så gör det inget för jag skall använda den som tvättlina eftersom den är 3 meter lång. Lycka till.
Citera
2014-07-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Och berätta vad som har hänt. Vad köpte du, har du några bevis som mejl, brev från företaget? Företaget minskar i omsättning men inga betalningsanmärkngar så du får nog lov att inkomma med lite mer fakta tack.

Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in