Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Det är sant. Jag lovar. Vi pratade mycket om detta när det hade hänt. Men just då, när bilderna lämnades in, fanns det ju ingen koppling till mordet.
Vi ska väl också komma ihåg att om man är beredd att stycka en kvinna kanske man inte alltid resonerar kring saker och ting som "normala" människor gör.
Jag kan ju för övrigt tillägga att det faktiskt inte behöver vara just bilder på DaCosta. Det kan ju har varit vilken kropp som helst. Han fick väl tillbaka negativen när han hämtade bilderna antar jag.
Fotohandlarparet behövde inte alls påstå att de visat bilderna för någon, så att dina "gruppsexbildsinlämnare" behövde vara oroliga. Det som dom skulle fråga om var om de övriga medarbetarna överhuvudtaget kom ihåg att det hade hänt; dvs att fotohandlarparet hade blivit upprörda 1984 redan, och inte bara hittade på det 1987-88. Ifall dom hade hittat någon som sa att "ja jag kommer ihåg att redan för 3 år sedan så var herr o fru Schröder upprörda av otäcka styckningsbilder" så hade det räckt. Å andra sidan var det väl inte så lätt för paret Schröder att hitta dem som slutat.
Om det verkligen är så att dina polare vet att det redan 1984 förekom sådana bilder, och inte bara 1988 i anslutning till rättegången, så är det ju högeligen intressant. Men det låter ju mer som något du hittat på.
*Tanten med hunden hette Ingeborg Olsson och var inte Jovan Rajs hustru.
*Allgéns f.d. fru hette Kristina men har bytt namn, dottern Karin likaså.
*Fotohandlarparet hette Schröder, men han är död och hon är knäckt.
*Dagboksvittnet - ja hon var menederska - hette Marianne Seppälä.
*Härm har bytt namn men inte Allgén.
*Den "sadistiska dockan" med strypsladd om halsen som Härm hade hemma var en skämtpresent från kamrater på Rättsläkarstationen.
Professor emeritus Anders Agell förbereder ännu en resningsansökan till Högsta Domstolen med krav att läkarlegitimationerna ska lämnas tillbaka, dvs de ska då räknas som HELT friade. Han skriver också en bok om fallet.