Det är inte politiskt korrekt att lösa Da Costa-mordet, eftersom det är ett av de fundament som den svenska feminismen vilar på.
Under många år tvingades blivande socionomer att läsa boken "Catherine och rättvisan" (tror jag att den hette). I denna bok var det självklart att obducenten och allmänläkaren var skyldiga och att den prostituerade kvinnan var ett offer. Därför kan de flesta män därför utgå ifrån att man numera inte kan lita på socionomer.
Tingsrättens dom, där de i domskälen konstaterar att obducenten och allmänläkaren styckat den mördade Da Costa, kom troligen till för att media (läs ffa DN och Expressen) skulle sluta jaga de som dömde. Sedan var det frihjul för övriga rättsinstanser eftersom domskälen i tingsrättens dom inte kunde omprövas. Detta var ett smidigt sätt att undvika en rättvis öppen rättegång och feministerna fick den dom de så väl behövde för att kunna etablera sin rörelse.
Det skulle vara intressant om samhället lyckades reda ut detta mordfall på samma sätt som de tvingats reda ut fallet med Bo Larsson. Jag hoppas, men jag har svårt att tro på rättvisa så länge Boström är jusititeminister, eftersom TB verkar följa feministernas vindflöjel.