Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-19, 13:48
Medlem
Detta mordfall får inte lösas.

Det är inte politiskt korrekt att lösa Da Costa-mordet, eftersom det är ett av de fundament som den svenska feminismen vilar på.
Under många år tvingades blivande socionomer att läsa boken "Catherine och rättvisan" (tror jag att den hette). I denna bok var det självklart att obducenten och allmänläkaren var skyldiga och att den prostituerade kvinnan var ett offer. Därför kan de flesta män därför utgå ifrån att man numera inte kan lita på socionomer.

Tingsrättens dom, där de i domskälen konstaterar att obducenten och allmänläkaren styckat den mördade Da Costa, kom troligen till för att media (läs ffa DN och Expressen) skulle sluta jaga de som dömde. Sedan var det frihjul för övriga rättsinstanser eftersom domskälen i tingsrättens dom inte kunde omprövas. Detta var ett smidigt sätt att undvika en rättvis öppen rättegång och feministerna fick den dom de så väl behövde för att kunna etablera sin rörelse.

Det skulle vara intressant om samhället lyckades reda ut detta mordfall på samma sätt som de tvingats reda ut fallet med Bo Larsson. Jag hoppas, men jag har svårt att tro på rättvisa så länge Boström är jusititeminister, eftersom TB verkar följa feministernas vindflöjel.
Citera
2006-07-24, 18:26
Medlem
Da Costa-fallet vs. belöning?

Vet någon ifall det är utfäst någon belöning till den eller de som kan ge avgörande ledtrådar så att Da Costa-fallet löses?
Citera
2006-07-24, 19:19
Medlem
Laurentiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Söker sanningen
Vet någon ifall det är utfäst någon belöning till den eller de som kan ge avgörande ledtrådar så att Da Costa-fallet löses?

Ingen aning, men har du någon information att lätta på månne?
Man blir ju lite misstänksam när det är din första post.

Är det något riktigt smaksigt så kan vi säkert skramla lite här på FB om inte utredarna är villiga att betala för sig.
Citera
2006-07-25, 01:18
Medlem
Citat:

Känns verkligen som att du har något på gång med tanke på att du reggar dig och båda dina första poster handlar om eventuella "belöningar" om man löser Da Costa mordet.
Och tydligen så är du murvel också.

Seså ut med språket nu.

Eller så är du bara ett troll
Citera
2006-07-25, 18:15
Medlem
bajsbuskes avatar
Citat:

Fram med det nu, vem var det? Eller vad är det för typ av ledtrådar du sitter på?
Teet eller Thomas var det ju inte i alla fall.
Citera
2006-07-25, 21:44
Medlem
Laurentiuss avatar
Fast om man nu kallar sig Söker sanningen så lär man väl inte vara en som redan har funnit den?

Jag känner mig lurad!
Citera
2006-07-25, 21:49
Medlem
Laurentiuss avatar
Är det någon som föressten vet vad Allgén pysslar med nu för tiden? Härm intervjuades ju av någon kvällstidning för inte allt för länge sedan, men Allgén har jag inte hört något om sedan den här historien uppdagades.

... och vet någon om dessa två herrar fortfarande är bekanta?

EDIT: Ursäkta dubbelposten. Jag borde förstås ha redigerat mitt tidigare inlägg.
Citera
2006-07-25, 22:06
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentius
Är det någon som föressten vet vad Allgén pysslar med nu för tiden? Härm intervjuades ju av någon kvällstidning för inte allt för länge sedan, men Allgén har jag inte hört något om sedan den här historien uppdagades.

... och vet någon om dessa två herrar fortfarande är bekanta?[/i]
Jag tror inte de var mer än ytligt bekanta ens när det begav sig. Och vad jag uppfattat har denna historia inte gjort dem till några parhästar. De har nog bara träffats när det har varit nåt med deras fall som varit uppe.

TA har till skillnad mot TH vägrat byta namn. Såvitt jag vet är han arbetslös eller förtidspensionerad. Han arbetade ett tag i faderns företag, men när det lades ner så var det slut med arbetslivet för hans del.
Citera
2006-07-26, 18:29
Medlem
Laurentiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Jag tror inte de var mer än ytligt bekanta ens när det begav sig. Och vad jag uppfattat har denna historia inte gjort dem till några parhästar. De har nog bara träffats när det har varit nåt med deras fall som varit uppe.

TA har till skillnad mot TH vägrat byta namn. Såvitt jag vet är han arbetslös eller förtidspensionerad. Han arbetade ett tag i faderns företag, men när det lades ner så var det slut med arbetslivet för hans del.

Jo, nu när du säger det så vill jag minnas att det där om hans pappas företag stod i någon tidning. Trist hur som helst.

Vid närmare eftertanke kanske artikeln jag syftade på i mitt tidigare inlägg faktiskt handlade om Allgén och inte om Härm.
Citera
2006-07-26, 19:09
Medlem
Evaristos avatar
När vi ändå är och petar i denna gamla tråden kan vi uppdatera med det senaste. Läkarna begär nu skadestånd genom sitt ombud Anders Agell. Vad ska man tro? Är det en framkomlig väg?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=560166&previousRenderType=1
Citera
2006-07-27, 15:16
Medlem
Vem har hand om Da Costa-fallet

Vill minnas att det var någon vid Västerortspolisen som tog över ärendet. Vet någon vem?
Citera
2006-07-27, 18:14
Medlem
Truxas avatar
Lite halv-OT:
Jag har haft en slutväxel i min ägo, som enligt säkra källor hade suttit på Obducentens Triumph 2000.

Ville bara nämna det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in