Vad bra!
Privata skitsidan var det enda jag hittade , men här dyker det upp annat !
Seriemördare ? Vem ?
funderingar och frågor :
Enligt:
http://www.mediemordet.com/faq4.html
så nämner man ett vittne vid namn Elisabeth som pekade ut obducenten.
1984.
”Elisabet T", en prostituerad i tjugoårsåldern, tidigt på hösten 1984 pekade ut Teet i polisens fotoalbum som den kund som något år tidigare försökt
strypa henne i en trappuppgång på Östermalm..”
De prostituerade kvinnorna man hittat – 82 hade strypmärken .
Citat från
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8402&a=128583
”Morden har likheter som aldrig tidigare har uppmärksammats trots att det 1991 tillsattes en polisutredning med syfte att ta reda på eventuella samband mellan morden”
Hur var det nu med obducentens flickvän , hade han mördat henne eller var det självmord ? (
http://www.mediemordet.com/faq7.html )
Under åren 1982-84 mördades tre prostituerade kvinnor i Stockholm. 1982 så hittade man Ann-Catherine som även kallas Kattis hans flickvän. Hängd = strypt.
Självmord, fastslog rättsläkare och polis som utredde fallet. Men det var mycket som inte stämde.
I dag, 20 år senare, slår en utomstående rättsmedicinsk expert fast att Anne-Catherine sannolikt
inte tagit sitt eget liv.
Förhör med obducenten då
han berättade hur han försökt ta sig in i lägenheten,
men att säkerhetskedjan varit på.
Han sa att han förstått att Anne-Catherine tagit sitt liv därinne och på frågan om varför han inte brutit upp dörren, svarade han att han inte tyckte det var nödvändigt. Att en halvtimme mer eller mindre inte spelade någon roll . Är det en normal reaktion ?
Fortsättning på Citat:
Om Anne-Catherine dött genom hängning borde hennes ansikte varit blått och haft punktformiga blödningar i ögonens bindhinnor, vilket beror på att blodet kommer upp i ansiktet, men hindras av snaran att gå tillbaka. Offret dör långsamt.
- Hon borde ha varit blå och svullen i ansiktet, men det var hon inte. Och positionen hon låg i verkade vara arrangerad. I dödsögonblicket uppstår kramper som borde lett till att möbler flyttats. Hon kan inte ha dött i den position hon påträffades i, säger Olle Lindquist.
Obduktionen av Anne-Catherine visar dock att hon dött långsamt. En undersökning visade syrebrist i hjärtvävnaden och blödningar i lungsäcksvävnaden tyder på en utdragen dödskamp.
Och om samtliga pulsådror dragits åt, skulle det kräva ett mycket starkt tryck på snaran, något som inte skulle vara möjligt på grund av den position Anne-Catherine återfanns i. (Man fann henne uppklädd i festkläder, med ett skärp knutet med en käringknut i nacken, ett dubbelt halvslag i sängstolpen. Hon stod på knä.)
En länk om obducentens flickvän
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8402&a=143638
Jag tycker man har fokuserat sig för mycket på tidpunkter och plats ( Solna rättsläkar station)
Man har ifrågasatt ifall läkarna skulle klara av en styckning + städning utan riskera bli upptäckta. Det fanns personal på rätts läkarstationen under denna period.
Någon annan plats än rättsläkarstationen har över huvud taget
inte varit på tal
när Allgén och Härm påståtts ha styckat Catrine da Costas döda kropp.
Härm och Allgén hade
skilda arbetsplatser – Härm vid rättsläkarstationen, Allgén vid såväl
Sabbatsbergs även Beckomberga .
Allgén arbetade under sommaren 1984 som vikarierande underläkare
vid kliniskt kemiska laboratoriet vid Sabbatsbergs sjukhus med en arbetstid om
45,5 timmar per vecka och även vid laboratoriet vid
Beckomberga sjukhus inom ramen för verksamheten vid Storkliniken för klinisk
kemi i Stockholms västra sjukvårdsområde. Hans far var docenten och förre
överläkaren ,chef för den nämnda storkliniken.
Alltså så har de haft tillgång till Beckombergas sjukhus. Jag vet att Beckomberga hade ett kylrum och obduktions plats .Jag har vart där vid ett studie besök. Eftersom det var ett mentalsjukhus så fanns det ingen stor personal trafik kring kylrummet eller obduktions salen.
Om man leker med tanken…så kan "dom" förvarat kroppen i ett icke bevakat kyl rum och i lugn och ro utfört styckningen. Vem i personalen ifrågasätter en läkares närvaro , han hade omfattande jourtjänstgöring där under
juni 1984. Dessutom är hans far chef för kliniken.
citat av tidigare skribent:
”
Mary - Maria
Annie - Annika
Elisabeth - Elisabeth
Cathrine - Catrin
Mary - Maria
Namnen på de tre offren i Stockholm var;
Annika (hittades sommaren 1982)
strypt
Elisabeth (hittades fem månader senare)
strypt
Catrin (hittades 1984)” ?
Hals , huvud saknas
Så lägger vi till Anne-Catherine Januari 1982
strypt
Andledningen till det skulle bli skilsmässa mellan obducenten och hans fru var otrohet.
Hösten 1981 kom hon hem från en semesterresa och fann att han haft en annan kvinna hos sig i lägenheten.
Januari 82 dog frun.
Sommaren 82 hittades Annika …….
Vem var kvinna som obducenten hade hos sig ?
Jag leker med tanken :
Tänk om det var den prostituerade kvinnan Annika eller Elisabeth ????
Vad har hänt efter 1984 ?
Har man hittat andra prostituerade mördade kvinnor ?
Eller tog det slut iom dessa läkare blev uppmärksammade ?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Min teori:
det började 1981 med otrohet , bråk.
Mordkvällen:
Han åkte hem tidigare från sin mamma, det blev bråk och han ströp sin fru , drog åt ett skärp med kraft runt hennes hals. Sedan så iscensatte han självmordet, som han var expert på. Gick ut . Han hade inte bråttom in till sin fru , för han viste redan att hon var död.
Han kände sig fullständigt fantastisk och
euforisk - "Jag gjorde någonting hemskt men ingenting farligt hände - jag
är osårbar, ingen avslöjade mig" det lär vara en optimal kick, som de flesta av oss gudskelov
aldrig får uppleva...han fick en kick , fortsatte fantisera .Gick några månader sedan eskalerar det med nya offer.
Göte Ohlsson som var kollega till obducenten höll i fallet , en av hans misstankar var ifall Anne-Catherine idkat strypsex med sig själv och av misstag gått för långt. Kanske påverkades hans bedömning pga vänskaps relation med obducenten . Han borde talat med obducenten om detta , hade det vart orimligt så hade obducenten talat om det, man vet om sin frus sexuella läggningar , är man inte van så tar man inte lugnade tabletter för sedan ha stryp sex med sig själv !Allt handlar om den historia som obducenten gett till sina kollegor som utredde hennes död och obduktion. Dom litade på hans utsago , därför blev obduktionen och fallet misslyckat. Obdusenten förde dem bakom ljuset.
Var kommer allmänläkaren in ? Han kanske inte fanns med under styckningen men höll sin vän om ryggen gav honom tillträde till Beckombergas obduktion sal....
Idag så är han tyst , kanske rädd . Han kan säga i förhören att han inget vet inget ,
för han var aldrig med- vid morden eller styckningen.Han ställde upp för en vän.
Allmänläkaren har betalat ett högt pris- förlorat barn , familj , jobb. Varför inte avslöja allt ? Hans vän är en mördare, idag så är det bara två som vet om sanningen.Han är dömd till tystnad....
Eller så är dom oskylldiga.....
Men vem vill att de ska få till baka sina leg. med så många frågetecken.