Citat:
Ursprungligen postat av Kokmästarn
Lief Gw snackar ju om att han försöker spela lantis när han säger fel på "Valhallavägen" vilket jag tycker låter konstigt, tror bara det är ett misstag från han som ringers sida. Han är däremot påtagligt påverkad av amfetamin och säger "fan vad full jag är" eller liknande vilket jag tror är en lögn, då jag tror amfetaminet slagit ut den ganska bra, om han nu druckiigt någon.
Killen som ringde kanske bara inte ville åkafast för innehav?
Men om killen som ringer faktiskt är mördaren, så finns det ju en ganska stor chans att han redan har kastat in handuken av ångest eller liknande.
Okej, visst, det har nu gått 15 år sedan mordet ...
Inlägget före ditt snackar om att mö..., ursäkta "den som ringde" kommer från
Lidingö.
Det där med "spelar lantis" etc. som GW har nämnt, vet jag inte vad det menas med. Ibland spekulerar mest bara GW lite egensinnigt, har man lärt sig under åren. Det som är klart, vill jag minnas, är att killen var/är en klar stockholmare (inklusive Lidingö och slika ställen). Och att dito verkade, lät typ tjackpåverkad på rösten. (Det var ett tag sedan jag hörde telefonringaren nu.)
15 år är en lång tid – men det som ändå talar
för ett uppklarande, är trots allt att snubben (om han lever fortfarande) sannolikt hade/har en Stockholmsanknytning ...