2011-09-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbpist
fråga din goda vän...

Min vän vet ingenting mera, förutom att det verkar som att man har lagt locket på och
försöker tysta ner detta. Det är nämligen med 100 % säkerhet att denna person jag
och flera andra identifierat som den som ringde in till larmcentralen omedelbart efter
mordet på Per Häggström.
Citera
2011-11-01, 16:34
Medlem
Den som ringde in till SOS alarm efter mordet på Per Häggström bor på Lidingö.
Citera
2011-12-06, 04:06
Medlem
Kokmästarns avatar
Lief Gw snackar ju om att han försöker spela lantis när han säger fel på "Valhallavägen" vilket jag tycker låter konstigt, tror bara det är ett misstag från han som ringers sida. Han är däremot påtagligt påverkad av amfetamin och säger "fan vad full jag är" eller liknande vilket jag tror är en lögn, då jag tror amfetaminet slagit ut den ganska bra, om han nu druckiigt någon.

Killen som ringde kanske bara inte ville åkafast för innehav?

Men om killen som ringer faktiskt är mördaren, så finns det ju en ganska stor chans att han redan har kastat in handuken av ångest eller liknande.
Citera
2011-12-06, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salamandel
Vem är det?
Vill du delge oss personnummer och adress till vederbörande? ...
Citera
2011-12-06, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokmästarn
Lief Gw snackar ju om att han försöker spela lantis när han säger fel på "Valhallavägen" vilket jag tycker låter konstigt, tror bara det är ett misstag från han som ringers sida. Han är däremot påtagligt påverkad av amfetamin och säger "fan vad full jag är" eller liknande vilket jag tror är en lögn, då jag tror amfetaminet slagit ut den ganska bra, om han nu druckiigt någon.

Killen som ringde kanske bara inte ville åkafast för innehav?

Men om killen som ringer faktiskt är mördaren, så finns det ju en ganska stor chans att han redan har kastat in handuken av ångest eller liknande.
Okej, visst, det har nu gått 15 år sedan mordet ...

Inlägget före ditt snackar om att mö..., ursäkta "den som ringde" kommer från Lidingö.
Det där med "spelar lantis" etc. som GW har nämnt, vet jag inte vad det menas med. Ibland spekulerar mest bara GW lite egensinnigt, har man lärt sig under åren. Det som är klart, vill jag minnas, är att killen var/är en klar stockholmare (inklusive Lidingö och slika ställen). Och att dito verkade, lät typ tjackpåverkad på rösten. (Det var ett tag sedan jag hörde telefonringaren nu.)

15 år är en lång tid – men det som ändå talar för ett uppklarande, är trots allt att snubben (om han lever fortfarande) sannolikt hade/har en Stockholmsanknytning ...
Citera
2011-12-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontusEnhorning
Vem är det?
Vill du delge oss personnummer och adress till vederbörande? ...

Vem är Du Pontus Enhörning ?
Citera
2011-12-07, 15:55
Medlem
Citat:
Vem är Du Pontus Enhörning ?
Vem jag är? Jag är PontusEnhorning [nicket!], ingen annan.

Självklart är det intressant att få veta mer av dig om det du säger:
att den som ringde in till SOS alarm efter mordet på Häggström bor på Lidingö!

Var på Lidingö bor denn* person? Och kan det vara så att du har namnet rentav? ...

Du får gärna lämna uppgifterna här. Flashback är som bekant 100 % anonymt.

Citat:
Citera
2011-12-09, 17:23
Medlem
[quote=PontusEnhorning]Vem jag är? Jag är PontusEnhorning [nicket!], ingen annan.

Självklart är det intressant att få veta mer av dig om det du säger:
att den som ringde in till SOS alarm efter mordet på Häggström bor på Lidingö!

Var på Lidingö bor denn* person? Och kan det vara så att du har namnet rentav? ...

Du får gärna lämna uppgifterna här. Flashback är som bekant 100 % anonymt.[/QUO

Polisen vet redan vem denna personen är, men om Du ger mig Ditt telefonnummer här
så ringer jag upp Dig.

Jag tror det vore mycket bättre om Per Hägglunds far får information om denna person, så att han kan kontakta vederbörande. Polisen verka ej ha tillräckliga bevis mot vedrebörande, så det är nog bättre att Per Häggströms far får konfrontera vederbörande, så att denne person på Lidingö kan få förklara sig.
Citera
2011-12-09, 18:36
Medlem
SibirienKalles avatar
Eftersom GWs åsikter tas upp här och där i tråden kan det kanske vara av intresse att veta att GWs mamma bodde på Valhallavägen, några kvarter från Stadion, vid tiden för dådet.

GW känner området mycket väl. Vad det nu kan betyda för hans antaganden.
Citera
2011-12-09, 18:59
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Jag vill också dra till minnes att tv4 tog med detta fall i "Cold Case Sverige". Mycket intressant fall med att rånaren/mördaren spang nerför bragevägen (eller något liknande) och svängde vänster, gick sedan in i en telefonkiosk och ringde polisen, harsvårt att glömm den rösten.
Sannolikt var det Brahegatan (som börjar mitt emot Swartlings ridskola). Bragvägen ligger vid Engelbrektskyrkan, en dryg kilometer från Swartlings och är inte aktuell.
Citera
2011-12-09, 19:03
Medlem
SibirienKalles avatar
Bara som en kuriosagrej, eller kan det kanske ha någon betydelse:

Det finns ett tillfälle när en del säger VALhallavägen. Och det är när man beställer taxi.

Sålunda finns (eller fanns i alla fall på den tiden) en del taxiförare som sade VALhallavägen.

(Jag och min släkt har i flera generationer bott längs Valhallavägen, jag har -likt Supermarine - gått i skola där i nio år och känner hundratals invånare i området.)
Citera
2011-12-09, 19:09
Medlem
SibirienKalles avatar
Vad gjorde PH inne på Swartlings område? Inte flyr man in där om man är jagad. Där är det ju dead end medan Valhallavägen utanför är öppen och man har chans att göra någon uppmärksam på situationen.

Inte heller genar man över Swartlings område även om man bor på Gärdet. Säkert hundra gånger har jag tagit samma väg som PH tog den kvällen (KTH till Gärdet) men aldrig har jag sneddat över Swartlings och känner ingen som gjort det.

Så antingen blev han intvingad där, eller också hade han något ärende in på området (tror inte riktigt på det där med att tömma blåsan; det finns enklare ställen längs vägen att göra det på, och dessutom hade han bara några minuter hem).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in