2005-12-25, 16:42
Medlem
aenemas avatar
aj fyfan.. det lär smärta ganska bra, är allt helt läkt så att du kan träna och så nu?... fyfan vilken smärta
Citera
2005-12-25, 17:11
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Hur lyckades du? Anabola eller liknande?

Vad jag har hört så är detta inte allt för ovanligt i stykelyftar kretsar exempelvis, dessa killar kör ju på jävligt tunga vikter, och ibland slarvar dom väl med uppvärmningen och då går det som det går. Uppvärmningen innan passet brukar jag också slarva med, men jag kör alltid första setet på väldigt lätta vikter,typ 15-20 reps.

Btw.. Har inte bevittnat detta själv, men där jag tränar var det en kille som tävlar i styrkelyft, som slet av ena muskelfästet på bröstet då han skulle maxa i bänk. Killen som såg detta och sedermera berättade det för mig sa att man kunde se hur bröstmuskeln sas " trillade ned " och krampade ihop sig Tror inte detta är en myt heller då jag sett att killen har stora ärr efter operationen, tydligen läkarna sy fast muskeln på nått jävla vänster.

Bör väl knappast tilläga att killen ifråga inte kunde träna på jävligt länge
Citera
2005-12-25, 17:30
Medlem
Carlzones avatar
Förstöra ett muskelfäste låter inte gott

Själv har jag bara tappat mindre vikt på foten, men foten klarade sig ovanligt bra =)
Citera
2005-12-25, 20:20
Medlem
DeNozzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aenema
aj fyfan.. det lär smärta ganska bra, är allt helt läkt så att du kan träna och så nu?... fyfan vilken smärta

det gjorde faktiskt inte så ont som det kan låta.
men blev helt jävla konstig och höll på att svimma.
som tur var slet jag inte av några större blodkärl vilket kan hända.

efter gipset togs bort började jag genast köra högrep.träning
samtidigt som jag gick hos sjukgymnast.
ja la in bicepsträning vid varje pass,
endast tre set men med ca. 30-40 reps.
smärtade å isade ganska rejält i radius där
biceps brachii, det långa huvudet fäster.

nu har det gått ca. 15v så jag har fått rådet att kunna
köra tungt men undvika övningar som ger ovanligt mycket sträck i startfasen.
maxa kan/får jag inte göra efter ca. ett år ...

som urugho ovan nämner om att slarva med uppvärmingen kan det gå illa.
det var precis det jag gjorde den dagen. hade bråttom som fan å dundrade på.
inser nu oxå vidden av att stretcha ordentligt.
Citera
2005-12-26, 15:40
Medlem
oiva_87s avatar
gh

en snubbe på gymmet en lite grabb skulle lägga av skivstången i bängen o den slant från haken o hamnade på hans bröst 2 revben gick åt helvet
Citera
2005-12-26, 15:52
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oiva_87
en snubbe på gymmet en lite grabb skulle lägga av skivstången i bängen o den slant från haken o hamnade på hans bröst 2 revben gick åt helvet

Aj som fan

Såg att någon här nämnde olycka på löpbandet, vilket gör att jag drar mig till minnes en incident som jag själv inte sett men som är väl omtalad.

En kille( vi kan kalla han Kalle ) på mitt gym bodde i stockholm en tid, där han tränade med en annan kille. Killen ifråga( låt oss för enkelhetens skull kalla han olle ), Olle skulle värma upp på löpbandet, men märkte inte att det var inställt på väldigt hög hastighet. Olle snubblade och tog av någon anledning tag i själv räcket så magen sedan låg och skrapade mot bandet.

Kalle kunde inte heller hjälpa han direkt pga att han stod i det närmnsta dubbelvikt av skratt, medans olle släpade mot bandet skrikandes " hjälp för helvete, stäng av det jävla bandet " .... Tillslut lyckades kalle ta sig ur skrattsalvan och stängde av bandet, Olle var alldeles röd på magen efteråt och ganska förbannad på Kalle. Dels var han " bränd " på magen, dels hade han skämt ut sig på gymmet

Man ser, jag hade en del att bjuda på i denna tråd när man tänker efter..
Citera
2005-12-28, 03:21
Medlem
lillapojkens avatar
Kraschat ryggen ett par ggr i marklyft, dock mindre skador som tur är.

Kraschat högeraxeln som krånglar till och från alltid numera.

Kraschat nacken i benpress, har gått över men små känningar ibland fortfarande.

that´s about it, och jag tycker jag kommit lindrigt undan.
Citera
2006-01-19, 16:51
Medlem
Skön film med "olyckor" vid träning

http://www.flurl.com/uploaded/gewichtheben_44751.html
Citera
2006-01-19, 17:05
Medlem
SebbeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1980
Skön film med "olyckor" vid träning

http://www.flurl.com/uploaded/gewichtheben_44751.html

hahaha vilken skön film
Citera
2006-01-19, 17:11
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hercule Poirot
Jag gjorde en otäcka sak förra passet. Körde axelpress med förhållandevis lätta hantlar. När jag är på sista mitt sista set så går jag lite för långt bak med en hanteln. Känner att något i axeln "hoppar till". Som tur är har jag kraft kvar att få hanteln framåt. Annars antar jag att axeln hoppat ur led helt.

Nu måste jag nog ha någon som passar men det känns lite larvigt med tanke på de vikter det rör sig om. Ingen som har något bra tips för att undvika det som hände?

Har varit med om samma sak. Körde tunga axelpressar och tappade balansen på sista reppen i nederläget. Vänsterarmen vek sig bakåt, men som tur var lyckades jag släppa hanteln på något sätt innan axeln gick ur led. Hade jävligt ont i en månad efteråt.

För att undvika det kan man ju alltid köra militärpressar eller smithmaskin alt. någon axelmaskin.

Personligen lärde jag mig en läxa och kör alltid väldigt strikt med grym kontakt vid axelpress.
Citera
2006-01-19, 17:17
Medlem
peajempes avatar
Körde hantelpress och triceps strejkade på sista reppen. Resulterade i en tappad hantel på bröstet med en jävla fart=måttlig smärta.
Citera
2006-01-19, 17:23
Medlem
2 små turkar som skulle "träna" efter de hade simmat! De hade bara handukar på sig,1 av de kör på springmaskinen på max och ställer sig på den (Det är en vägg 1 meter bakom springmaskinen) han flyger med en jävla kraft rakt in i väggen, tappar handuken och ligger och ylar helt naken! Jag skrattade i 3 dagar efteråt! GE FAN I ATT LEKA PÅ GYMMET !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in