Citat:
Ursprungligen postat av eantr
Min mytomankompis berättade att det var nån på ett dygnetrunt-öppet gym i Kalmar som hittades på morgonen död i bänkpressen efter att ha tappat stången på halsen. Nån som har hört om detta?
Det var artiklar i kvällspressen om det för några år sedan. Är inte säker på vart i Sverige, men det var en kille som hittades död när han drog ner i gymet och tränade själv. Jag har ett svagt minne av att han lånade nyckeln när det var stängt, men det kan ha varit som din polare sa också.
Jag har själv en smärtsam historia. Ett gäng killar i 15-årsåldern var nere på gymet som jag tränade på i slutet på 90-talet. De kör benpress och en av dem ska lyfta av en 25-kilosvikt, nu snackar vi en sån där röd järnvikt, ingen gummivikt. Han tappar den mitt på foten, ni vet ju ungefär från vilken höjd det blir. Killen haltar iväg, stum av chock, sätter sig och tittar på foten när den svullnar mer och mer. Svullnaden blir snabbt som en apelsin av den största sorten. Fast jag säger åt honom att åka upp på sjukhuset vill han inte först, vägrar att ta en ambulans. Till slut får jag iväg honom i en taxi, betalar den och ringer hans morsa. Dagen efter kommer han ner på gymet med gips, det visar det sig att fotbenet gått rakt av. Jag tar det numera lite extra försiktigt när jag tar av vikter, hoppas han gör det också
Lite avslutande trivia, författaren Douglas Adams som skrev bl a Liftarens guide till galaxen dog på ett gym i Santa Barbara.