2006-01-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snokey
2 små turkar som skulle "träna" efter de hade simmat! De hade bara handukar på sig,1 av de kör på springmaskinen på max och ställer sig på den (Det är en vägg 1 meter bakom springmaskinen) han flyger med en jävla kraft rakt in i väggen, tappar handuken och ligger och ylar helt naken! Jag skrattade i 3 dagar efteråt! GE FAN I ATT LEKA PÅ GYMMET !
Hahahahaahahaa.. Fan vad jag skulle skrattat om jag befann mig där!
Citera
2006-01-19, 17:42
Medlem
Schaffers avatar
Det var alldeles i början av min karriär och bara jag och en annan okänd kille var nere på skolans gym. Jag körde bänkpress och hade lastat på en gul femtonkilos på varje sida utan klämmor. Trodde att jag skulle klara den sista men vinglig som man var så börjar vikten att glida ut på stången och det blir tungt som fan på höger sida. Nedanför har den okände killen ställt en GB-glass förpackning med krita som femtonkilosvikten brakar rätt ner i. Det blev bara pulver och ett dammoln kvar av den kritan. Han sa att det var lugnt, och vad skulle han annars säga till en nybörjare.
Citera
2006-01-19, 19:08
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snokey
2 små turkar som skulle "träna" efter de hade simmat! De hade bara handukar på sig,1 av de kör på springmaskinen på max och ställer sig på den (Det är en vägg 1 meter bakom springmaskinen) han flyger med en jävla kraft rakt in i väggen, tappar handuken och ligger och ylar helt naken! Jag skrattade i 3 dagar efteråt! GE FAN I ATT LEKA PÅ GYMMET !

Jävla rolig tråd det här! Skadeglädjen är den enda sanna glädjen Dessa löpband verkar vara jävligt ohälsosamma!
Citera
2006-01-19, 19:11
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbeBoy
hahaha vilken skön film

Kan man ladda hem denna film från DC tror?
Citera
2006-01-19, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Kan man ladda hem denna film från DC tror?

det kan man säkert man varför inte bara spara från länken?
Citera
2006-01-20, 02:47
Medlem
lillapojkens avatar
Inga specifika eller roliga händelser, men man har väl skadat axeln, ländryggen, armleden, knä, bland annat...

Däremot stod jag och spanade in en sjukt fräsh tjej när jag skulle köra marklyft, sätter igång och lyfter och drar den mest brutalaste brakskit man skådat precis när hon spatserar förbi bakom... kunde inte annat än skratta själv, när man lagt ner stången.
Citera
2006-01-20, 08:36
Bannlyst
Axeln!

Jag körde axelpress bakom nacken med en lite för kort stång. jag hade inte ens hunnit till de sista repetionerna och så i "uooåtläget" när jag pressar uppåt låter det KNÄCK! All kraft försvinner ur hela högerarmen och så tappar jag hela stången på 30-40 kilo på högra foten, tur det var gummivikter. Sedan hänher axel och armen en bra bit längre ner än vänsterarmen och musklerna krampar. Jag försöker hålla lite under armhålan men då kommer en obegriplig smärta. Jag får be gympersonalen ringa ambulans, hela axeln har hoppat ur led en BRA bit. Det var ett helvete, jag fick smärstillande och iväg till sjukhis, där det visade sig att axeln hade slitit med sig brisk ur ledskålen och lite skit. Jag kör ALDRIG axelpress mer. Och i bänkpress tänker jag fortsätta med lätta vikter hur mycket alla biffiga bänkare än skrattar. Jag tänker inte låta den gå ur led i bänkpress. Har haft problem med axeln innan. Riktigt otäckt! (ironiskt nog är jag mycket strk i axlarna exempelvis i drag mot hakan med skivstång)
Citera
2006-01-20, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertzi
Jag körde axelpress bakom nacken med en lite för kort stång. jag hade inte ens hunnit till de sista repetionerna och så i "uooåtläget" när jag pressar uppåt låter det KNÄCK! All kraft försvinner ur hela högerarmen och så tappar jag hela stången på 30-40 kilo på högra foten, tur det var gummivikter. Sedan hänher axel och armen en bra bit längre ner än vänsterarmen och musklerna krampar. Jag försöker hålla lite under armhålan men då kommer en obegriplig smärta. Jag får be gympersonalen ringa ambulans, hela axeln har hoppat ur led en BRA bit. Det var ett helvete, jag fick smärstillande och iväg till sjukhis, där det visade sig att axeln hade slitit med sig brisk ur ledskålen och lite skit. Jag kör ALDRIG axelpress mer. Och i bänkpress tänker jag fortsätta med lätta vikter hur mycket alla biffiga bänkare än skrattar. Jag tänker inte låta den gå ur led i bänkpress. Har haft problem med axeln innan. Riktigt otäckt! (ironiskt nog är jag mycket strk i axlarna exempelvis i drag mot hakan med skivstång)

låter hemst :S fattar att du har respekt/skräck för axelpressen nu men axelpress bakom huvudet är MYCKET mer slitsamt för lederna än vad axelpress framför huvudet är, testa framför huvudet när du känner dej redo.
Citera
2006-01-21, 12:30
Bannlyst
Ja, det var..

Citat:
Ursprungligen postat av saidy
låter hemst :S fattar att du har respekt/skräck för axelpressen nu men axelpress bakom huvudet är MYCKET mer slitsamt för lederna än vad axelpress framför huvudet är, testa framför huvudet när du känner dej redo.

Ja, jag kan säga att det var riktigt jävla hemskt, fick vänta på ambulansen ett bra tag med, och när man tittar på armen och axeln och ser en abnorm vinkel oh att den hänger MYCKET längre ner...då börjar paniken komma krypande lite Men axelpress framför huvudet låter faktiskt mycket säkrare! Inte samma vinkel som det blir bakom nacken liksom. Jag ska testa med lätta vikter. Tack ska du ha för tipset
Citera
2006-01-21, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eantr
Min mytomankompis berättade att det var nån på ett dygnetrunt-öppet gym i Kalmar som hittades på morgonen död i bänkpressen efter att ha tappat stången på halsen. Nån som har hört om detta?

Det var artiklar i kvällspressen om det för några år sedan. Är inte säker på vart i Sverige, men det var en kille som hittades död när han drog ner i gymet och tränade själv. Jag har ett svagt minne av att han lånade nyckeln när det var stängt, men det kan ha varit som din polare sa också.

Jag har själv en smärtsam historia. Ett gäng killar i 15-årsåldern var nere på gymet som jag tränade på i slutet på 90-talet. De kör benpress och en av dem ska lyfta av en 25-kilosvikt, nu snackar vi en sån där röd järnvikt, ingen gummivikt. Han tappar den mitt på foten, ni vet ju ungefär från vilken höjd det blir. Killen haltar iväg, stum av chock, sätter sig och tittar på foten när den svullnar mer och mer. Svullnaden blir snabbt som en apelsin av den största sorten. Fast jag säger åt honom att åka upp på sjukhuset vill han inte först, vägrar att ta en ambulans. Till slut får jag iväg honom i en taxi, betalar den och ringer hans morsa. Dagen efter kommer han ner på gymet med gips, det visar det sig att fotbenet gått rakt av. Jag tar det numera lite extra försiktigt när jag tar av vikter, hoppas han gör det också

Lite avslutande trivia, författaren Douglas Adams som skrev bl a Liftarens guide till galaxen dog på ett gym i Santa Barbara.
Citera
2006-01-21, 18:35
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saidy
men axelpress bakom huvudet är MYCKET mer slitsamt för lederna än vad axelpress framför huvudet är, testa framför huvudet när du känner dej redo.

Helt riktigt. Axelpress framför huvudet är definitivt att föredra. Jag har själv märkt att denna övning har ganska hög skaderisk, därför kör jag alltid framför huvudet, sen kör jag den alltid sittandes på en uppfälldbänk också. För att ytterligare undvika skaderisk brukar jag dessutom alltid försöka köra denna övning i smithmaskinen.
Citera
2006-01-21, 18:36
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapojken
Däremot stod jag och spanade in en sjukt fräsh tjej när jag skulle köra marklyft, sätter igång och lyfter och drar den mest brutalaste brakskit man skådat precis när hon spatserar förbi bakom... kunde inte annat än skratta själv, när man lagt ner stången.

En polare till mig skulle köra ett riktigt tungt set i knäböj, men efter första repset så la han av världens brakskit. Det bara ekade i gymmet. Sen kunde han inte koncentrera sig på att köra mer för vi började skratta så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in