2011-11-19, 15:59
Medlem
Turist i tidens avatar
Politiker stjäl..vilka skäl hade hon? Hon hade kunnat komma in i riksdagen och stjäla hderligt i stället.
Citera
2011-11-19, 16:05
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater

(Men om Ardin nu är lagd åt det hållet - vad hade hon då för intresse av Assange? Är han transsexuell? )

Är din är bi och har haft killar (enligt uppgifter i Assange-tråden, gärna andras killar). Om inga sådana finns tillgängliga så tuggar hon gärna lite päls.

(OCH det kan hon väll få göra utan att vi moraliserar/har synpunkter?)

Inget nytt om Kajsa?
Citera
2011-11-19, 16:22
Medlem
såcialdemokraterna har nått botten och har börjat gräva sig nedåt !!!
Hjalmar Branting måste rotera i sin grav!!
Senast redigerad av Pröpper 2011-11-19 kl. 16:26.
Citera
2011-11-19, 16:25
Medlem
http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1642&blogg=52876

"Jag arbetar för att göra Sölvesborg ännu mer attraktivt, rättvist och spännande".

En idiot försvarar en annan idiot. Socialdemokratin år 2011.
Citera
2011-11-19, 16:25
Medlem
eternussermos avatar
Skulle vara intressant om någon som faktiskt känner GM kunde träda fram och berätta mer om henne. Jag tar det inte för otroligt att hon har drag av kleptomani, köper inte att det är av ekonomiska skäl.
Citera
2011-11-19, 16:28
Medlem
tryffs avatar
Eftersom "socialdemokrat är det finaste man kan vara" enligt s-bloggar väger naturligt vis "tjuv","fifflare osv lätt i jämförelse. Socialdemokraterna partiet för knarkare och invandrare..

Annars tycker jag Anna Ardin e snygg på en del kort...
Citera
2011-11-19, 16:36
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Hon gjorde en konstnärspolitisk installation för att rikta uppmärksamhet på att bokmomsen fortfarande är för hög!
Citera
2011-11-19, 16:37
Medlem
Engelholms avatar
Undrar hur mycket hon har i sin tjuvhåla sättet hon gjorde det på tyder ju på att det är en van tjuv.
Citera
2011-11-19, 16:42
Medlem
Aisoposs avatar
En sann Såsse är en person utan visioner eller ambitioner. Deras politik bygger på att det alltid är någon annan som skall betala, d.v.s. stöld. För att uppnå sina mål har man förfinat stölderna genom lagstiftning som tillåter stöld genom skattesystemet.
Citera
2011-11-19, 16:43
Medlem
Ärligt en del av fifflarna inom alliansen har så konstiga namn så det blir svårt att uttala dem, habsburg valevska...Eller nå´tt..KD vill höja bostadsBIDRAGEN för att folk ska ha råd att betala högre hyra..Bidrag,bidrag...
Citera
2011-11-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *Sephiroth*
Jag vet inte vem Kajsa Borgnäs är, men jag känner att jag måste säga något. Varför alla dessa dömande kommentarer som alltid blir till följd här på Flashback när någon har gjort något fel? Varför har några här på Flashback en sån föraktfull syn på andra människor? Jag förstår att man kan känna besvikelse, men måste detta resultera i elaka, onödiga och ofta förhastade/felaktiga kommentarer? Så vitt jag har förstått det är det till exempel ingen som vet hennes ekonomiska situation, så alla kommentarer gällande detta är ju helt onödiga.

Politiker är människor också, och människor gör fel ibland. Hon kommer att få ta konsekvenserna av sitt handlade i domstolen och hennes politiska karriär är för alltid borta. Jag förstår inte varför folk inte tycker att hon lider nog. Varför komma med massa fåniga och illvilliga kommentarer?

Hon har sagt till Aftonbladet att hon har mått dåligt en längre tid, och jag tror henne. Ingen människa som mår bra går in i en bokaffär och stjäl. Jag önskar henne bara gott och hoppas att hon kommer att hitta tillbaka till ett välmående liv.

Har vi inte hört det där 1000 gånger förut ? Så fort nån kändis åker dit med fingrarna i syltburken så heter det alltid att "jag har mått dåligt en tid.."

Varenda jävla olaglighet kan numera ursäktas med att dom hycklande fanskapen "har mått dåligt en tid"

Nä du, jag köper inte det.
Citera
2011-11-19, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den tjuvaktiga skatan hävdar att hon "mått dåligt".
Jävla dumheter. Det är garanterat bara i Sverige man kommer undan med det mesta om man säger att man "mår dåligt".

Var i ligger logiken?. Måste man stjäla andra människors surt förvärvade egendom för att man är deppig? Kanske någon psykolog i tråden kan reda ut begreppen?

Wikipedia:
Citat:
Kleptomani (av grekiska klepto ’stjäla’ och mania ’raseri’, ’vansinne’) är en sjuklig benägenhet att stjäla saker när tillfälle uppstår. Den som lider av kleptomani kallas kleptoman.
De personer som lider av denna störning är besatta av att stjäla, ofta saker utan eller av lågt värde, till exempel pennor, dekorationer och liknande. De är ofta omedvetna om vad de gör tills de senare upptäcker vad de gjort.

När beteendet leder till sexuell njutning, använder man begreppet kleptofili.

Kleptomani är något annat än vanligt snatteri, såtillvida att snattaren stjäl med målet att tjäna något på stölden, medan en kleptoman inte nödvändigtvis ens behöver det den tillgriper.

Terapeuten förklarar:
Citat:
Kleptomani är återkommande oförmåga att motstå impulsen att stjäla saker men motivet är varken ekonomiskt eller behov för eget bruk. Dessa handlingar reducerar ångest. Man kan fastna i kleptomani om man stjäl något och upptäcker att ångesten minskar. Risken blir stor att man tillgriper samma metod, nästa gång man får outhärdlig ångest.

Kleptomanen känner lust, tillfredsställelse eller lättnad under själva stölden på samma sätt som shoppingmissbrukaren får en kick av att handla. Kicken handlar om att belöningscentrum i hjärnan stimuleras av signalsubstanser. Om kleptomanen mår psykiskt dåligt och har en ökande inre spänning känner hon ett tvång att stjäla för att komma tillrätta med sin ångest. Kvinnliga kleptomaner stjäl mycket mer dagarna för mens. Kleptomani har alltså stora likheter med alkohol- och narkotikamissbruk.
http://web4health.info/sv/answers/anx-cause-treat-kleptomania.htm

Först måste man reda ut om Borgnäs är kleptoman, kleptofil eller vanlig snattare. Stal hon för att dämpa sin ångest, för att nå orgasm eller för att tjäna pengar? Det senare verkar osannolikt, finns inga hälare som vill ta i de här böckerna, de är osäljbara. Kleptofili är så pass ovanligt att vi troligen kan stryka även den orsaken. Återstår som troligaste orsak att Borgnäs är en kleptoman som plågas av ångest, vilken försvinner när hon tjuvar.

Hennes ångest kan mycket väl förvärrats när hon tvingades in i cirkusen runt Ardins sjuka falskanmälande. Det är inte lätt att bära på vetskapen att man deltagit i karaktärsmordet på Assange, samt sänkt Wikileaks. Borgnäs måste som nära vän till Ardin känna till hur Ardin manipulerat och ljugit. Om Borgnäs har något som helst samvete är det en betungande lojalitetskonflikt hon hamnat i. Ska hon stödja sin rubbade vän Ardin och därmed riskera att en oskyldig person hamnar i fängelse? Eller ska hon berätta sanningen och därmed pulverisera Ardin för all framtid?
Klart att man kan få ångest när man vistas i de skadliga kretsar som Ardin och HBT-Stockholm utgör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in