Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-19, 16:49
  #121
Medlem
BaalZeBubs avatar
Kajsa Borgnäs:
- Vad är det för ett himla liv vid Sergels Torg idag?
Marta Axner:
- Det är Occupy Wall Street rörelsen som protesterar. Folket hungrar efter rättvisa efter finanskapitalismens härjningar!
Kajsa Borgnäs:
- Varför snattar de inte en bok om trender och utmaningar i nordisk naturförvaltning!?
Citera
2011-11-19, 16:51
  #122
Medlem
"KB-boktjuven" får en ny innebörd. (Se Tv-serie och radiodokumentär för förklaring).

Sett hennes namn, antagligen i Assangetråden. Hennes fader gjorde roliga Tvprogram när Palmespåret var halvkallt. Numera helt iskallt.

S befinner sig i djup kris. Vad har folk inom vården, handels (butiksjobb!!!!!) etc att vinna på med sådana intellektuella giganter som företrädare? Hon var ett seriöst framtidsnamn!!??

Flashback, kl 5, lördag, öppnar en burk.... och en riktigt schöön tråd. Life isn t so bad...
Citera
2011-11-19, 17:17
  #123
Medlem
longbow4ys avatar
Klart hon har mått dåligt senaste tiden.
Det är en vecka sedan hon åkte fast.

http://twitter.com/#!/therealardin/statuses/26172760557

Vad är det hon ritat på tavlan?
Är det en pil som visar framtiden för S eller är det något annat?
Citera
2011-11-19, 17:20
  #124
Medlem
Aisoposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Klart hon har mått dåligt senaste tiden.
Det är en vecka sedan hon åkte fast.

http://twitter.com/#!/therealardin/statuses/26172760557

Vad är det hon ritat på tavlan?
Är det en pil som visar framtiden för S eller är det något annat?

Jag vet hur de kan vinna valet: De får stjäla lite röster.
Citera
2011-11-19, 17:22
  #125
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *Sephiroth*
Jag vet inte vem Kajsa Borgnäs är, men jag känner att jag måste säga något. Varför alla dessa dömande kommentarer som alltid blir till följd här på Flashback när någon har gjort något fel? Varför har några här på Flashback en sån föraktfull syn på andra människor? Jag förstår att man kan känna besvikelse, men måste detta resultera i elaka, onödiga och ofta förhastade/felaktiga kommentarer? Så vitt jag har förstått det är det till exempel ingen som vet hennes ekonomiska situation, så alla kommentarer gällande detta är ju helt onödiga.

Politiker är människor också, och människor gör fel ibland. Hon kommer att få ta konsekvenserna av sitt handlade i domstolen och hennes politiska karriär är för alltid borta. Jag förstår inte varför folk inte tycker att hon lider nog. Varför komma med massa fåniga och illvilliga kommentarer?

Hon har sagt till Aftonbladet att hon har mått dåligt en längre tid, och jag tror henne. Ingen människa som mår bra går in i en bokaffär och stjäl. Jag önskar henne bara gott och hoppas att hon kommer att hitta tillbaka till ett välmående liv.


Bla. bla. bla. och allt är säkert i gunden Reinfeldts fel, för individen har ju aldrigt något ansvar.

Näe, människor - och speciellt tjuvar - måste lära sig den hårda vägen.

Hennes ekonomiska situation kan inte vara speciellt releveant, inte när hon tjuvar till lyxkonsumtion.

Hon lär behöva sin egen privata kriskommision nu.
Citera
2011-11-19, 17:27
  #126
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterpeppar
KB bor på Söder (innanför tullarna) så vitt jag ser från hitta.se. Inte många som lever på ett halvt studielån som har råd med det.

Precis vad jag också observerade. En tvåa i det huset såldes nyligen för över 3 miljoner.
Om det är hennes lägenhet är det är väl inte så konstigt att hon får stjäla lite för att få ihop till det kulturella.
Citera
2011-11-19, 17:31
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Wikipedia:


Terapeuten förklarar:

http://web4health.info/sv/answers/an...leptomania.htm

Först måste man reda ut om Borgnäs är kleptoman, kleptofil eller vanlig snattare. Stal hon för att dämpa sin ångest, för att nå orgasm eller för att tjäna pengar? Det senare verkar osannolikt, finns inga hälare som vill ta i de här böckerna, de är osäljbara. Kleptofili är så pass ovanligt att vi troligen kan stryka även den orsaken. Återstår som troligaste orsak att Borgnäs är en kleptoman som plågas av ångest, vilken försvinner när hon tjuvar.

Hennes ångest kan mycket väl förvärrats när hon tvingades in i cirkusen runt Ardins sjuka falskanmälande. Det är inte lätt att bära på vetskapen att man deltagit i karaktärsmordet på Assange, samt sänkt Wikileaks. Borgnäs måste som nära vän till Ardin känna till hur Ardin manipulerat och ljugit. Om Borgnäs har något som helst samvete är det en betungande lojalitetskonflikt hon hamnat i. Ska hon stödja sin rubbade vän Ardin och därmed riskera att en oskyldig person hamnar i fängelse? Eller ska hon berätta sanningen och därmed pulverisera Ardin för all framtid?
Klart att man kan få ångest när man vistas i de skadliga kretsar som Ardin och HBT-Stockholm utgör.

Om hon var fattig hade hon snattat mat. Nu var det böcker, vilket är passande med tanke på vilken social klass hon tillhör, där smäller böcker högre än låt säg dyra smycken.

Jmf även Winona Ryder.
Citera
2011-11-19, 17:32
  #128
Medlem
Här ses Kajsa föreläsa
http://www.youtube.com/watch?v=XTge7MlH5JQ
Citera
2011-11-19, 17:33
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *Sephiroth*
Jag vet inte vem Kajsa Borgnäs är, men jag känner att jag måste säga något. Varför alla dessa dömande kommentarer som alltid blir till följd här på Flashback när någon har gjort något fel? Varför har några här på Flashback en sån föraktfull syn på andra människor? Jag förstår att man kan känna besvikelse, men måste detta resultera i elaka, onödiga och ofta förhastade/felaktiga kommentarer? Så vitt jag har förstått det är det till exempel ingen som vet hennes ekonomiska situation, så alla kommentarer gällande detta är ju helt onödiga.

Politiker är människor också, och människor gör fel ibland. Hon kommer att få ta konsekvenserna av sitt handlade i domstolen och hennes politiska karriär är för alltid borta. Jag förstår inte varför folk inte tycker att hon lider nog. Varför komma med massa fåniga och illvilliga kommentarer?

Hon har sagt till Aftonbladet att hon har mått dåligt en längre tid, och jag tror henne. Ingen människa som mår bra går in i en bokaffär och stjäl. Jag önskar henne bara gott och hoppas att hon kommer att hitta tillbaka till ett välmående liv.
Nu mår jag så djävla dåligt att jag måste ut och sno en bok. Helst 7-8 stycken då jag bara är människa(apa) och tycker det är mänskligt att fela. Hoppas att tjyven fattar att bokhandlaren sliter för sitt uppehälle och måste ha råd att betala skatten så sossarna får sin pension livet ut. Djävla slödder och varenda sosse verkar vara kriminell.
Citera
2011-11-19, 17:35
  #130
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Shit, ja vårt lilla gäng lever verkligen i misär... Tänk att det finns folk i dagens Sverige som har det så hårt!

Jag har nog tillgång till en kreditupplysning på måndag men det hade varit väldigt trevligt att läsa den redan nu...



Barnfattigdom - kanske ordet Juholt och andra Socialdemokrater letar efter?
Citera
2011-11-19, 17:37
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelholm
Undrar hur mycket hon har i sin tjuvhåla sättet hon gjorde det på tyder ju på att det är en van tjuv.
Så är det. Ingen djävel snor böcker för 1600 kronor första tillfället. En van tjuv som hade otur den här gången. Alla sossar som åker dit är en droppe i havet och mörkertalet är stort.
Citera
2011-11-19, 17:38
  #132
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=K4XKO8RL8t0

Kajsa håller tal på första maj.

4min 20 sekunder in i filmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback