Citat:
Ursprungligen postat av *Sephiroth*
Jag vet inte vem Kajsa Borgnäs är, men jag känner att jag måste säga något. Varför alla dessa dömande kommentarer som alltid blir till följd här på Flashback när någon har gjort något fel? Varför har några här på Flashback en sån föraktfull syn på andra människor? Jag förstår att man kan känna besvikelse, men måste detta resultera i elaka, onödiga och ofta förhastade/felaktiga kommentarer? Så vitt jag har förstått det är det till exempel ingen som vet hennes ekonomiska situation, så alla kommentarer gällande detta är ju helt onödiga.
Politiker är människor också, och människor gör fel ibland. Hon kommer att få ta konsekvenserna av sitt handlade i domstolen och hennes politiska karriär är för alltid borta. Jag förstår inte varför folk inte tycker att hon lider nog. Varför komma med massa fåniga och illvilliga kommentarer?
Hon har sagt till Aftonbladet att hon har mått dåligt en längre tid, och jag tror henne. Ingen människa som mår bra går in i en bokaffär och stjäl. Jag önskar henne bara gott och hoppas att hon kommer att hitta tillbaka till ett välmående liv.
Bla. bla. bla. och allt är säkert i gunden Reinfeldts fel, för individen har ju aldrigt något ansvar.
Näe, människor - och speciellt tjuvar - måste lära sig den hårda vägen.
Hennes ekonomiska situation kan inte vara speciellt releveant, inte när hon tjuvar till lyxkonsumtion.
Hon lär behöva sin egen privata kriskommision nu.