2011-11-20, 14:10
Medlem
ArneKlyftigs avatar
Hellvetet så jävla klantigt. Tappa hela sin karriär på grund av några böcker..
Undrar hur illa det här blir endå.
Citera
2011-11-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppppnordquist
S har redan en enorm kris i partiet. Aftonbladet är livrädda att S-väljare ska gå över till Sverigedemokraterna. Det enda och bästa de kan göra är att mörka denna nyhet.

Men som tur är finns det medier som inte censurerar sanningen. T.ex avpixlat.info där man även kan se bild på henne och flashback
Du glömmer att det är just Aftonbladet som skrev om denna nyhet(trots dess partifärg).
I denna tråd visas bilder på Kajsa och kielos. Är dom inte så goda vänner som man skulle tro?
Citera
2011-11-20, 14:12
Medlem
ArneKlyftigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabiusCunctator
Ur KB:s avskedstal som ordf. för S-studenter 2009 (http://kajsaborgnas.blogspot.com):

"På tunnelbanan i Stockholm när jag var på väg hem från jobbet för några veckor sedan satt en berusad och uppenbart hemlös kvinna och skrek. Hon skrek att hon inte kunde förstå hur polisen kunde tycka att det var olagligt att hon hade försökt ta en läskflaska i en affär när hon var så hungrig så att hon höll på att svimma. Men att hon blev vräkt från sin lägenhet och att samhället tog hennes barn ifrån henne, det var tydligen inte olagligt det. Det tyckte hon var konstigt. Och jag måste erkänna att, trots att jag inte vill uppmana någon att gå och stjäla läskflaskor, att jag nog ändå satt där och också tyckte att det var lite konstigt."

Moralbegreppet har tydligen länge varit lite luddigt, minst sagt.

Och hon ska representera nya generationen sossar?. Känns tryggt.
Citera
2011-11-20, 14:12
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabiusCunctator
Moralbegreppet har tydligen länge varit lite luddigt, minst sagt.
Har så varit sen länge..
Du vet, Marx sentens, "från var och en efter förmåga - till var och en efter behov.."
Något som i stort sett berättigar all form av stöld och nullifierar äganderätt..
Senast redigerad av Willy-45 2011-11-20 kl. 14:14.
Citera
2011-11-20, 14:14
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingVision
Händelsen togs ju upp utav Aftonbladet själv? Lika så skrev alla medier om Juholts "katastrofala misstag" med bostadsbidraget.

De som svensk media snarare letar fel på är SD:are, oavsett om tidningen är blå eller röd. Svensk media tystar även ner saker som skulle kunna gynna SD, gruppvåldtäkterna nu på senaste tiden? Jämför avpixlat med de andra medierna själv, så ser man stora skillnader.

Bara för att någon råkar vara socialdemokrat är han inte immun från att bli uthängd av media heller.

Ok, lite fel av mig. Är man en vanlig sosse och man kan man råka ut för mediadrev. Men tillhör man Stockholms mediavänsterfeministtwitter-skara kan inget hända, och om man väl gör nåt beror det på patriarkala maktstrukturer eller konsumtionssamhällets tryck
Citera
2011-11-20, 14:15
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Minns t.ex. drevet mot Ola Lindholm

Vem menar du? Det namnet finns väl ingen som har ?

Citera
2011-11-20, 14:16
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneKlyftig
Och hon ska representera nya generationen sossar?. Känns tryggt.

Verkar utan tvekan som en riktigt solidarisk socialdemokrat och samhällsmedborgare som bara går förbi en sådan utslagen individ de själva säger sig representera :P
Citera
2011-11-20, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kashew
Alltså...... detta gör att jag gillar Flashback!!! 15 min är väl rekord på att namnet dyker upp??? Varför finns det ingen "gilla"knapp??!!

Därför att de här är FlashBack och inte FaceBook och för att ingen jävel bryr sig om att användaren kashew gillar någonting.

OnT: Kommer kajsa bli utfryst av sina Comrads nu lr får hon behålla sin position som ordförande i Socialdemokraternas kriskommision?
Citera
2011-11-20, 14:41
Medlem
Tallkottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask
Därför att de här är FlashBack och inte FaceBook och för att ingen jävel bryr sig om att användaren kashew gillar någonting.

OnT: Kommer kajsa bli utfryst av sina Comrads nu lr får hon behålla sin position som ordförande i Socialdemokraternas kriskommision?

Hon ska enligt uppgift ha avsagt sig alla uppdrag.
(kan det vara detta som gör att media ej går ut med namnet? Hon är nu "privatperson"?)

Hon verkar dock ha ganska stort stöd hos sossefeministerna (bloggar/Twitter etc). De tycker att "det är väl inte så farligt att stjäla lite så där, och det är ju synd om henne).
De kan säkert inför sig själva skylla på "det patriarkala förtrycket", "pressen på kvinnor" etc etc

Misstänker dock att kärnväljaren inte håller med (kärnväljaren utanför söder)...
Senast redigerad av Tallkotten 2011-11-20 kl. 14:46.
Citera
2011-11-20, 14:46
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktomtetask

Lisa Magnusson tycker hon skall "friges", jobbar man på AB kan man inte vara annat än sosse eller värre.

http://twitter.com/#!/lisamagnusson/status/137804055819980800

Citat:
@JohanIngero ah, hade missat åldern. men jag är också 30, student och beter mig oansvarigt (stjäl dock ej böcker). free snatterskan!
Citera
2011-11-20, 14:47
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallkotten
Hon ska enligt uppgift ha avsagt sig alla uppdrag.
(kan det vara detta som gör att media ej går ut med namnet? Hon är nu "privatperson"?)

Just detta hindrade inte Aftonbladet i Littorin-affären.
Citera
2011-11-20, 14:55
Medlem
Månsans avatar
Möjligen är Kajsa Borgnäs konstaterat sinnesrubbat i något avseende. Eller kanske manodepressiv eller motsvarande. Kan det vara så att media känner till hennes galenskap och för den skull skonar henne?

Att genomföra dessa överlagda stölder (skrapa bort prislappar) är ju minst lika uppseendeväckande som William Petzälls tokigheter. Den stackarn blev minsann en följetong i pressen bortom alla proportioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in