2005-12-14, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Det är en typ av våg som sänder en signal (svag ström) genom kroppen, och kan på detta sätt se hur mycket muskelt i förhållande till fett man har. Tekninken är nog rätt så enkel. Det borde väll bara vara att mäta resistansen i kroppen i förhållande till volym eller nått i den stilen för att kunna räkna ut muskel och fettmassa. Dock kan det mycket väl vara som snövit säger, dvs att dessa inte fungerar. Annars skulle det ju verkligen vara ett toppenredskap för oss som lyfter skrot och försöker deffa av oss lite fett
Jag är skeptisk... det där tror jag inte en sekund på.
Men när jag var i Estland på SPA i somras hade de en såndär "mäta-kroppsfett-tjänst" för en billig peng.
Citera
2005-12-14, 16:50
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oksiv
Fungerar som du beskriver vågen men du håller i den istället.
Används på gym och liknande och jag gissar att det går att få tag på en sådan i budo/fitness-butiker.

Ps. Snart kör jag igång med min deff

Okej!. Men på vilket sätt fungerar den bättre en vågen?
Citera
2005-12-14, 17:05
Medlem
kultingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misär
Precis inne från en promenad på ca.35 minuter nu. Äter en clementin och känner mig tillfreds. Men magen tar emot när man lutar fram och har jeans, en enormt äcklig känsla. Den MÅSTE bort! Nu blir det mindra äta, motion på morgonen osv...

EDIT:
Är denna middag väldigt dålig eller godkänd nu när man ska gå ner lite?
Ris
Räkor
1 röd paprika
vitlök
2 dl creme fraiche paprika& chili
Gott som fasen, men funkar det?

Att bara tänka på middagen spelar ingen större roll om du ska gå ner, det är helheten som räknas även om en bra middag är ett steg i rätt riktning. Du förlorar fett om du ligger på ett kaloriunderskott. Ett kilo fett innehåller ca 7500 kcal tror jag att det är så säg att din förbrukning av energi per dag är 2500 kcal. Du äter då istället endast 2000 kcal, dvs du har ett underskott på 500 kcal. Det tar då ca 14 dagar att gå ner 1 kilo.
Citera
2005-12-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
Att bara tänka på middagen spelar ingen större roll om du ska gå ner, det är helheten som räknas även om en bra middag är ett steg i rätt riktning. Du förlorar fett om du ligger på ett kaloriunderskott. Ett kilo fett innehåller ca 7500 kcal tror jag att det är så säg att din förbrukning av energi per dag är 2500 kcal. Du äter då istället endast 2000 kcal, dvs du har ett underskott på 500 kcal. Det tar då ca 14 dagar att gå ner 1 kilo.

Självklart fattar jag det, ville ju bara kolla om min tänkta middag var "godkänd".
Citera
2005-12-14, 18:18
Medlem
Parkours avatar
Tjockisar över 25? det var orätvisst vill oxå vara me
Citera
2005-12-14, 18:23
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misär
Självklart fattar jag det, ville ju bara kolla om min tänkta middag var "godkänd".

Ska man gå ner i vikt så gäller det att öka på protein och minska, inte ta bort, kolhydraterna. Mycket räkor, fullkornsris och lätt creme fraiche så är det en helt okej måltid. Och fyll som alltid på med mycket grönsaker som morötter, broccoli o.s.v.
Citera
2005-12-14, 18:47
Medlem
Snövits avatar
Fettmätningsinstrument som kör stöm genom kroppen fungerar. Men inte de som är så pass billiga att man själv vill köpa dem. Tex de vågar som finns på marknaden skickar bara ström genom fötterna vilket resulterar i att du bara mäter fettprocenten på underkroppen. Den du håller i har också en stor felmarginal. Ska man göra en riktig mätning med denna teknik måste det till fler kontaktpungkter på kroppen.

Jag tror det är bättre att gå någonstans och få fettmätningen utförd.

Misär:

Ris
Räkor
1 röd paprika
vitlök
2 dl creme fraiche paprika& chili
Gott som fasen, men funkar det?

Som någon sa byt ut riset till fullkorn. Jag har bytt alla ris/pasta produkter mot fullkorn och tycker det funkar superbra.

Räkor är toppen ät det mycket, ett tips är att använda kräftskjärtar som omväxling.

1 röd paprika tycker jag låter lite lite grönsaker. Du vill ju skära ner lite på kolhydraterna och då mättar nog inte en paprika. Fyll på med en halv purjolö och någon annan grönsak tex riven vitkål kan fräsas och stoppas i de flesta såster.

Paprika chili fraichen är supergod men inte det bästa valet den finns idag med 15% fett som är lite väl mycket. Vill du använda den ta bara hälften och en lättare produkt i resten. Annars kan du ta mini fraich och krydda med paprika och chilikrydda eller thai red curry.

Jag älskar att laga mat och har massor med lätta recept om ni saknar inspiration får ni gärna fråga.
Citera
2005-12-14, 19:32
Medlem
bfjs avatar
Hoppar på lite sent, eller ptja hoppar på vid nyår som sagt, alltid kul med nyårslöften, sen om man väljer att gå ner i vikt för att klara beach 2006 det vettifan, utan mer för att man känner för det.

Återkommer med stats när det blir dags.

Lycka till alla
Citera
2005-12-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit

Jag älskar att laga mat och har massor med lätta recept om ni saknar inspiration får ni gärna fråga.

Men du, snälla rara söta kan du inte starta en recepttråd eller liknande.
Jag behöver tips på luncher/middagar som ligger kring 450-500 kcal.
Det hade varit underbart, fast du kanske inte räknar ut energiinehållet i det du lagar?
Citera
2005-12-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Hoppar på lite sent, eller ptja hoppar på vid nyår som sagt, alltid kul med nyårslöften, sen om man väljer att gå ner i vikt för att klara beach 2006 det vettifan, utan mer för att man känner för det.

Återkommer med stats när det blir dags.

Lycka till alla

Samma sak här, lycka till.
Ska handla person- och matvåg imorgon
Citera
2005-12-14, 22:31
Medlem
toxicitys avatar
hej

nu har jag tagit för vana att gå ca en timme om dagen.

men det är maten som är problemet.

till frukost brukar jag tex ta branflakes och mjölk och ett äpple.är det bra frukost?
middag varierar lite (beror på vad syrran lagar) men bara fullkorns pasta eller ris,typ köttfärsås och en massa grönsaker.
kvällsmat har jag gett mig på havregryns gröt ett par dagar,är det bra?
kan man inte äta havre grynen som dom är fast med mjölk istället?
en kompis är bagare så jag fick hem nått som hette viktväktar brödet(låter suspekt men va riktig gott) men om det är nyttigt vet jag ej.

ursäkta all text.

ha det bra allihop
Citera
2005-12-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toxicity
nu har jag tagit för vana att gå ca en timme om dagen.

men det är maten som är problemet.

till frukost brukar jag tex ta branflakes och mjölk och ett äpple.är det bra frukost?
middag varierar lite (beror på vad syrran lagar) men bara fullkorns pasta eller ris,typ köttfärsås och en massa grönsaker.
kvällsmat har jag gett mig på havregryns gröt ett par dagar,är det bra?
kan man inte äta havre grynen som dom är fast med mjölk istället?
en kompis är bagare så jag fick hem nått som hette viktväktar brödet(låter suspekt men va riktig gott) men om det är nyttigt vet jag ej.

ursäkta all text.

ha det bra allihop

Låter väl helt ok. Men en sak ska du veta, du måste göra av med mer kcal än vad du stoppar i dig så mitt tips är att du börjar väga din mat och räkna på exakt hur många kcal du får i dig per dag.
Detta kommer bli mitt recept till framgång
Bröd över lag är ganska "dåligt" vid viktminskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in