2011-10-08, 01:01
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Korrekt iakttagelse av ett oförklarligt korkat agerande.
https://www.flashback.org/sp32373998
Se där, ett inlägg till som jag missat Jag är inte i fas med tråden och FUP-läsandet.
Citera
2011-10-08, 01:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Korrekt iakttagelse av ett oförklarligt korkat agerande.
https://www.flashback.org/sp32373998
För att se om personerna känner igen GM med utsläppt hår!
Citera
2011-10-08, 01:14
Bannlyst
Finns det någon av "de 2 systrarna" som "brukade" (använde) en av tandborstarna och tandråden i Marinas hus?
Senast redigerad av Yznof 2011-10-08 kl. 01:18.
Citera
2011-10-08, 03:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Varför? Beslöt sej Marinas mamma att städa och slänga nästan allt som tillhörde Marina?
ca: 2 månader efter Marinas försvinnande?

Varför går man in i hennes hus och länsar nästan allt som finns om henne?
Nästan alla kläder som Marina haft på sej hamnar till en kläd-insamaling efter 2 månader!

Har inte denna moder någon känsla alls? Eller är det pengarna som gäller med huset?

Citat:
Om du pratar svenska så kanske jag förstår dej!

Varför skulle jag smutsa ner mamman?

Finns Marina i skorstenen?

Vilka droger går du på?! Eller är du sjuk?

Stackars MrsMagoo....

Nej men däremot så är du ute och anklagar hennes mamma i onödan inte nog med att hennes dotter är död du ska alltså spekulera om saker du inte vet något om.
Sen på topp anklagar du andra för att du ifrågasätts.
Citat:
Har inte denna moder någon känsla alls? Eller är det pengarna som gäller med huset

Vilka pengar då?

Citat:
Finns det någon av "de 2 systrarna" som "brukade" (använde) en av tandborstarna och tandråden i Marinas hus?

Läs fupen så ser du.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-10-08 kl. 03:41.
Citera
2011-10-08, 07:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
En sak jag funderat på är den fotkonfrontation polisen lät K och H göra. De hade båda vittnat om att mannen de sett hade långt hår uppsatt i en hästsvans (FUP s. 398 och 400).

På bilderna har männen hängande utsläppt hår. Varför fotades de inte med hästsvans?

Det har jag också funderat på. När FS anhålls och fotograferades vill han göra sig så oigenkänlig som möjligt för eventuella vittnen. Han brukar ha hästsvans och väljer därför att ha utsläppt hår på denna fotografering.

Polisen kan ju inte veta hur han brukar ha håret. Och de får väl knappast be honom sätta upp håret så det passar vittnesbeskrivningar? Eller?

Det var nog ett medvetet frisyrval av Svensson..
Citera
2011-10-08, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Exakt, vet du varför hon återkom med rätt tid, därför att hon hade fått fakta från banken och därmed så behövde hon inte spekulera längre. Det är sånt fakta är till för, när man inte har kan man spekulera, när fakta finns så slutar man spekulera.

Jag tror att vittnet tänkte som så..Betalade 14.45, 10-15 minuters bilfärd innebär ca 15.00.
Hade hon vetat hur noga denna tid skulle bli hade hon antagligen plussat på den tid det egentligen tog med alla varor etc. Det är väl därför hon säger vid 15-tiden. Men detta förstår rätten. Därför är det absolut möjligt att det var FS de såg.
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-08 kl. 07:50.
Citera
2011-10-08, 08:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tror att vittnet tänkte som så..Betalade 14.45, 10-15 minuters bilfärd innebär ca 15.00.
Hade hon vetat hur noga denna tid skulle bli hade hon antagligen plussat på den tid det egentligen tog med alla varor etc. Det är väl därför hon säger vid 15-tiden. Men detta förstår rätten. Därför är det absolut möjligt att det var FS de såg.
Jag har frågat KH, vilket är, rimligen, den senaste tidpunkten ni kan ha sett mannen vid golfbanan?
Citat:
Vi handlar sist för maten skull, det var en varm sommardag. Så max 5 min kan det skilja på. Det tar en kvart att köra hem och 5 min från golfbanan. Det tar ca 12 max 15 min till golfbanan. Min man packar i maten i kassarna och när jag betalar så är kassarna färdiga. Vi parkerar utanför Willys, min man packar in kassarna i bagaget och jat går bort med kundvagnen. Så 15.20 tror jag inte alls på. men kanske ca 15.05 och ev några min till.
Alltså, kl 15:10 var senaste tidpunkten som mannen vid golfbanan rimligen sågs.
Citera
2011-10-08, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har frågat KH, vilket är, rimligen, den senaste tidpunkten ni kan ha sett mannen vid golfbanan?

Alltså, kl 15:10 var senaste tidpunkten som mannen vid golfbanan rimligen sågs.

15.10 går också bra. Det ändrar inget.
Citera
2011-10-08, 08:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
15.10 går också bra. Det ändrar inget.
Fordonsfråga 14:39
Bilfärd 11 minuter 14:50
Gångväg 26 minuter 15:16
Citera
2011-10-08, 08:48
Bannlyst
Citat:
Fordonsfråga 14:39
Bilfärd 11 minuter 14:50
Gångväg 26 minuter 15:16

Tror du att FS såg bilen uppe vid Marinas hus? Det är den färdtiden du har valt, Marinas hus-pendeltågsstationen. Kan ha sett bilen någon annanstans än vid huset?
Senast redigerad av Mariooo 2011-10-08 kl. 08:52.
Citera
2011-10-08, 08:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror du att FS såg bilen uppe vid Marinas hus? Det är den bilfärden du har valt, Marinas hus-pendeltågsstationen. Kan ha sett bilen någon annanstans än vid huset?
Nej, jag har inte valt vid M:s hus. Jag har valt den punkt där Kode O:s begränsningslinje korsar Svartedalsvägen, vilket iofs inte är långt från M:s bostad. Var fordonsobservationen gjordes saknar betydelse i min kalkyl.
Citera
2011-10-08, 08:54
Bannlyst
Citat:
Nej, jag har inte valt vid M:s hus. Jag har valt den punkt där Kode O:s begränsningslinje korsar Svartedalsvägen, vilket iofs inte är långt från M:s bostad. Var fordonsobservationen gjordes saknar betydelse i min kalkyl.

Har du någon källa till var punkten finns där Kode O:s räckvidd slutar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in