2011-02-10, 23:24
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parnasuss
Jag har använt Basiron AC Wash (tror det är 5%?) nu i två veckor snart. Har inte märkt så jättestor skillnad, men det kanske behöver gå längre tid? Orkar inte med den här skiten snart.

Du lär ju kunna kombinera båda, risken finns dock att du blir fnastorr och jätteblek? Köp en bra fuktkräm att ha på efteråt.

Har kört på gelen i en vecka nu och har inte fått en enda ny finne sedan jag började. Förut fick jag alltid en ny i princip varje dag. Är dock lika torr fortfarande. Om man kör fuktkräm, slänger man på den innan eller efter man strukit på med basiron?
Citera
2011-02-22, 23:04
Medlem
Hade riktigt stora problem för bara några veckor sen. Köpte Basiron 10%, tog det varje kväll och bara efter några enstaka dagar så var allt i princip borta, otroligt! Tvättar mig även med denna rengöringsgel varje morgon och kväll som jag också tycker verka ge bra resultat: http://www.vichyconsult.se/products-...-oren-hud.aspx (Basiron lägger jag på efter, dock endast kväll).

Dock viktigt att återfukta huden efter Basiron (när det torkat in)... har då använt mig av Biotherme T-pur.

Dock verkar det vara Basironen som hjälpt mig mest, kan verkligen rekommendera (den som är 10%)
Citera
2011-02-23, 01:44
Medlem
Du kan använda den såhär http://www.acne.org/regimen.html
Men då krävs en tvätt + återfuktare också, men det är alltid bra o ha!

Edit: Det ser ut som en wall of text men är väldigt lätt o gå igenom
Citera
2011-04-28, 14:00
Bannlyst
Har börjat att använda basiron. Jag undrar vilken ansiktskräm är bäst att använda dagen efter? Huden blev torr som fan
Citera
2011-04-28, 20:29
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborik
Har börjat att använda basiron. Jag undrar vilken ansiktskräm är bäst att använda dagen efter? Huden blev torr som fan

Denna använder jag: http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=239478 funkar riktigt bra i kombination med basiron.
Citera
2011-04-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Denna använder jag: http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=239478 funkar riktigt bra i kombination med basiron.

Den är grym, har själv använt den några månader, huden blir grym.
Fast nu har jag börjat använda basiron igen då jag har tröttnat totalus på de finnar som uppstår vid rakning. Men vad fan gör man.
Citera
2011-09-05, 21:31
Medlem
Basiron, bara lite finnar. Är det värt det? Biverkningar?

Hej,

Jag har flera ggr. varit på väg till apoteket för att köpa basiron. Nu har jag träffat på olika tanter där och alla säger att jag har för lite finnar för det. De tycker att det är en nödåtgärd för de som har acne.

Jag får köpa det, men de tycker inte jag skall.

Alltså jag har ganska lite finnar. Det poppar bara upp kanske 4 i tinningarna då och då.

Men det är ju en markant skillnad att ha några röda prickar och inga alls.

Jag är ute efter ett sådant där helt jämt ansikte som så många verkar ha nu för tiden.

Lite Patrick Bateman liksom, utan att vara så extrem med alla produkter.

Jag har haft tur med min hud men jag tror att basiron kan hjälpa mig när det behövs, vad säger ni?
Lät kanske lite självgod, tro mig, det är jag ej.

FInns det biverkningar/nackdelar med basiron som gör att jag kanske skulle avstå det när jag har så lite problem?

tack för svar
Citera
2011-09-05, 21:38
Medlem
dekanmis avatar
Ser ingen anledning till varför du inte skulle kunna använda det. Stör finnarna dig så är det väl bara att köpa. Men har du testat några andra mildare alternativ innan? De flesta produkter (och även Basiron) brukar nämligen ge dig mer finnar till en början, för att det sedan blir bättre.

Men glöm inte att använda en bra fuktkräm (utan olja) i huden när du använder dig av finnborttagningsmedel. Det har en tendens till att torka ut huden och då kan du få torra fläckar istället (vilket enligt min mening är ännu värre än finnar).
Citera
2011-09-05, 21:39
Medlem
in-vino-veritass avatar
Bara ekonomiska, dvs. att du har så lite finnar att du antagligen skulle fått dem ändå, med eller utan Basiron.

De enda biverkningarna är hudirritationer men då är det bara att sluta behandla. Basiron finns i två styrkor, 5 och 10%, så börja med den svagare om du vet med dig att du har känslig hud och bara en gång om dagen. Får du ingen hudirritation men besvären fortfarande inte försvinner kan du kleta på två gånger per dag istället eller prova den starkare. Behandla bara runt de drabbade områdena och få inte medlet i ögonen och var inte i solen efteråt, lättast är väl om du kletar på innan du går och lägger dig.
Citera
2011-09-05, 23:05
Medlem
Mc.Muffins avatar
Det är inte värt!

Det tar ett tag innan det hjälper, huden blir torr och det bleker nåt otroligt! Det blir fläckar på alla handdukar och lakan man använder.
Så var försiktig med det
Citera
2011-09-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mc.Muffin
Det är inte värt!

Det tar ett tag innan det hjälper, huden blir torr och det bleker nåt otroligt! Det blir fläckar på alla handdukar och lakan man använder.
Så var försiktig med det

Ok, bleker lakan och handdukar?
Jag kan väl ha det 5 min i ansiktet eller vad det står att man skall ha det och sedan torka av det med papper?

Huden torr? Permanent? Kan man inte stoppa den processen genom återfuktare precis efter?
Bleker det min hud? Får jag en ljusare fläck där jag haft det?
Citera
2011-09-11, 21:01
Medlem
Mc.Muffins avatar
Jag vet inte om jag missat något, men skall man tvätta bort det efteråt?
Det hjälper att återfukta, men blir inte riktigt bra. Men nej huden blir iallafall inte blekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in