2011-09-16, 18:30
Medlem
Basiron gel 5 %, återfuktare utanpå det efteråt?

Hej

Jag vet att det redan finns flera trådar om "Basiron", men jag kommer med en specifik fråga.

Jag inhandlade idag gelen med 5 %.

Jag har duttat det med en örontops på de små finnarna. Kanske 15 st.

Skall jag stryka på lite moisturizer på basironen?

Kommer jag få en torr fläck om jag har de på under natten annars?

tacksam för svar
Citera
2011-09-16, 18:33
Medlem
är du en kille leller tje?
Citera
2011-09-16, 18:37
Medlem
GROTTULFs avatar
Är det i ansiktet du har applicerat den eller? Du får bättre effekt av alls smörja in hela ansiktet istället för utsatta partier. Ja, om du känner att det blir så pass torrt kan du ju applicera nån oparfymerad ansiktseäm efteråt!
Citera
2011-09-16, 18:37
Medlem
Trodde att det framgick av ole i namnet:P

Jag är man.
Citera
2011-09-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROTTULF
Är det i ansiktet du har applicerat den eller? Du får bättre effekt av alls smörja in hela ansiktet istället för utsatta partier. Ja, om du känner att det blir så pass torrt kan du ju applicera nån oparfymerad ansiktseäm efteråt!

På vilket sätt bättre effekt?

Alltså jag har inte washen utan gelen.

Det här med att applicera återfuktare på basironen, ger inte det sabbad effekt.
Basiron skall väl torka ut och bort finnen? Om man då tillför fukt...?

Kommer jag att få bleka fläckar där jag haft basiron? Är det därför jag skall smörja in hela fejjan?

Tack
Citera
2011-09-16, 19:08
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ole30000miljoner
På vilket sätt bättre effekt?

Alltså jag har inte washen utan gelen.

Det här med att applicera återfuktare på basironen, ger inte det sabbad effekt.
Basiron skall väl torka ut och bort finnen? Om man då tillför fukt...?

Kommer jag att få bleka fläckar där jag haft basiron? Är det därför jag skall smörja in hela fejjan?

Tack

Om man torkar ut huden allt för mycket börjar den att producera ett överflöd av olja, vilket kan leda till mer finnar. Det är ett vanligt misstag att man torkar ut huden påtok för mycket så att man kanske till och med får mer acne!

Om du rengör väl, applicerar basiron och en bra återfuktare för din hudtyp, så kommer det ge bättre effekt än om du skippade återfuktaren.

Att ta över hela ansiktet är onödigt, ta områdena där du istället brukar få eller redan har acne, slipper du torka ut huden i onödan. Om du har lite var som helst kan man dock applicera över hela ansiktet. Nej du kommer inte bli blekt i ansiktet (huden är ~vit/~svart och acne är röd, att bleka gör det bara mer hudfärgat i sådana fall) Kläder kan dock bli blekta och förstörda.
Citera
2011-09-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Om man torkar ut huden allt för mycket börjar den att producera ett överflöd av olja, vilket kan leda till mer finnar. Det är ett vanligt misstag att man torkar ut huden påtok för mycket så att man kanske till och med får mer acne!

Om du rengör väl, applicerar basiron och en bra återfuktare för din hudtyp, så kommer det ge bättre effekt än om du skippade återfuktaren.

Att ta över hela ansiktet är onödigt, ta områdena där du istället brukar få eller redan har acne, slipper du torka ut huden i onödan. Om du har lite var som helst kan man dock applicera över hela ansiktet. Nej du kommer inte bli blekt i ansiktet (huden är ~vit/~svart och acne är röd, att bleka gör det bara mer hudfärgat i sådana fall) Kläder kan dock bli blekta och förstörda.

tack,

Skall bli riktigt spännande att se om det fungerar. Väntar spännt!

Alldrig haft ett stort problem med finnar utan ganska fin hud, men lite i tinnningarna och några enstöringar här och var. Detta är kanske det som gör mig flawless:P
Skulle vara ballt.
Citera
2011-09-16, 19:39
Medlem
Jag har ännu inte upplevt vad som händer med textilier. Blir det en vit fläck på dem eller?

På vilket sätt bleks de?
Citera
2011-09-16, 19:54
Medlem
ja det blir vitt tror jag..

tips ära tt du slutar använda produkter och dricka lagomstora mänger vatten med jämna mellanrum.

byt örngott och tvätta ansiktet med varmtvatten, samt blötlägg en varm mindre handduk som du dränker i varmtvatten(nästan så det bränns) så torkar du dej med den, sedan låter du bara ansiktet torka i den takt du ska..

1. tvätta händer och pilla inte i ansiktet hela tiden
2. drick vatten
3. byt örngott och sov ej med vax i håret(om du gör det) och använd ljummet vatten och varmvatten vid tvätt av ansikte. varmvattenshanduken är viktig!
4. drick ej läsk! << FUNkar på mig iaf. har testat.. dricker jag ett glas läsk rent, utan måltid kommer det ploppar!

jag är helt ren och len efter det.. hoppas min metod funkar för dej med!

lycka till!
Citera
2011-09-16, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ole30000miljoner
Hej

Jag vet att det redan finns flera trådar om "Basiron", men jag kommer med en specifik fråga.

Jag inhandlade idag gelen med 5 %.

Jag har duttat det med en örontops på de små finnarna. Kanske 15 st.

Skall jag stryka på lite moisturizer på basironen?

Kommer jag få en torr fläck om jag har de på under natten annars?

tacksam för svar

Jag har använt basiron. Mitt tips till dig skulle vara att du först tvättar ansiktet med en ansiktstvätt, sedan smörjer du in hela ansiktet med en olje-fri ansiktskräm och därefter smörjer du in partierna som du har problem på. Överdosera inte!!! Då finns risken att du tirkar ut huden för mycket och får motsatt effekt-Alltså ännu mera finnar...
Citera
2011-09-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nago
ja det blir vitt tror jag..

tips ära tt du slutar använda produkter och dricka lagomstora mänger vatten med jämna mellanrum.

byt örngott och tvätta ansiktet med varmtvatten, samt blötlägg en varm mindre handduk som du dränker i varmtvatten(nästan så det bränns) så torkar du dej med den, sedan låter du bara ansiktet torka i den takt du ska..

1. tvätta händer och pilla inte i ansiktet hela tiden
2. drick vatten
3. byt örngott och sov ej med vax i håret(om du gör det) och använd ljummet vatten och varmvatten vid tvätt av ansikte. varmvattenshanduken är viktig!
4. drick ej läsk! << FUNkar på mig iaf. har testat.. dricker jag ett glas läsk rent, utan måltid kommer det ploppar!

jag är helt ren och len efter det.. hoppas min metod funkar för dej med!

lycka till!

Juste svar!!

Hur ofta byter du örngott?

Man skulle kanske köpa sig en hel drös med örngott och lägga i en låda.
Undrar var man kan köpa dem billigt?
Citera
2011-09-17, 23:17
Medlem
byta 2-4 ggr i månaden.. är väl okej.. direkt när den luktar lite unket så bytar du bara.. inge svårt eller jobbigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in