2011-09-01, 23:29
Medlem
lepricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazerhesdt
Lämnade in min HTC Desire för reparation i juni, tog 2 månader innan jag fick tillbaka den och då hade de bytt ut i princip hela mobilen förutom displayen och skalet. När jag fick tillbaka den var det samma fel som innan (den tappar kontakten med minneskortet och stänger av sig lite då och då), fick frågan om jag ville lämna in den igen men jag väntade med det. Igår lade även kameran + blixten av (bör tilläggas att mobilen är precis 1 år gammal). Ska lämna in den på reparation, igen, till helgen. Min fråga är då när jag kan kräva en ny mobil? Går det att reklamera mobilen? Är skapligt less på att den strular och går sönder hela tiden.

Varför de tagit sån tid också är att jag har för mig HTC tar hand om all reperation av telefonerna själva, så du lämnar in den och vi skickar den då vidare till htc som sen då har hand om det andra
Citera
2011-09-02, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Vi har 6 Telenor Kontant-kort och alla uppvisar samma fel. Jag tror inte att vi är utsatta för nån komplott utan det är nog ett reellt fel.

Stämmer det du säger, man kan inte ringa kundtjänst från kontantkort. Har förmodligen att göra med att dem inte vill lägga ned tid & kostnad i supporten på kunder som inte är lika lönsamma.
Jag vet iaf att dem har känt till "problemet" ett bra tag och är därför ett medvetet val att ha det så.
Citera
2011-09-02, 19:38
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ficks
Stämmer det du säger, man kan inte ringa kundtjänst från kontantkort. Har förmodligen att göra med att dem inte vill lägga ned tid & kostnad i supporten på kunder som inte är lika lönsamma.
Jag vet iaf att dem har känt till "problemet" ett bra tag och är därför ett medvetet val att ha det så.

Ja, jag har också förutsatt att det är ett medvetet val från Telenors sida att utestänga vissa kundgrupper.

Det löjliga är att de troligtvis får större kostnader eftersom man då tar en annan operatör och ringer 020-222222, som ju kostar pengar för Telenor, till skillnad från 222 som är nätinternt.
Citera
2011-09-02, 19:45
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Det löjliga är att de troligtvis får större kostnader eftersom man då tar en annan operatör och ringer 020-222222, som ju kostar pengar för Telenor, till skillnad från 222 som är nätinternt.

Jag använder alltid en annan telefon och ringer 020-numret. Då fungerar det. Det lär ju i alla fall bli dyrare för Telenor. Helt obegriplig strategi.
Citera
2011-09-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepricon
Varför de tagit sån tid också är att jag har för mig HTC tar hand om all reperation av telefonerna själva, så du lämnar in den och vi skickar den då vidare till htc som sen då har hand om det andra

Problemet heter RÖV-ANOVO Nordic AB som HTC använder som serviceverkstad......totalt värdelösa med sinnessjukt långa väntetider!

(är själv återförsäljare och upplever detta allt för ofta)
Citera
2011-09-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ficks

Har ni testat slå 4 och sedan 9, alt. välja puk-kod och sedan dröja kvar?

De 2 gångerna jag testat med kontantkort har det inte varit några problem att komma fram, men jag kanske är oerhört smart.
Citera
2011-09-03, 09:14
Medlem
lepricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elektroid
Har ni testat slå 4 och sedan 9, alt. välja puk-kod och sedan dröja kvar?

De 2 gångerna jag testat med kontantkort har det inte varit några problem att komma fram, men jag kanske är oerhört smart.

De kanske funkar genom pukkod, men de är ju inte så man ska behöva göra för att det ska fungera..
Citera
2011-09-05, 00:32
Medlem
Självklart inte, men när jag testat har jag kommit fram hursom (Inte via puk-kod).
Citera
2011-09-05, 13:00
Medlem
gsminfos avatar
Har nu testat 4 sen 9 i menysystemet och också upptäckt att det är där man gömt alternativet "personlig service". Mycket underlig strategi!

Dessutom visar det sig att det tydligen finns ett "hemligt" alternativ i huvudmenyn, om man där väljer att trycka på 6 och alltså INTE nån av de alternativen som läses upp.

Vad är det för virrpannor som är ansvariga för Telenors kundservicemeny?!?!?!?!
Citera
2011-09-05, 16:14
Medlem
Nån som vet ifall en låst iphone 4 som är låst till telenor i sverige funkar med norskt telenor i norge?

Edit: Vill använda norskt kontantkort från telenor.
Senast redigerad av StupidLama 2011-09-05 kl. 16:16.
Citera
2011-09-05, 16:39
Medlem
lepricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidLama
Nån som vet ifall en låst iphone 4 som är låst till telenor i sverige funkar med norskt telenor i norge?

Edit: Vill använda norskt kontantkort från telenor.

Det funkar inte, det är låst till svenska telenor. man kan låsa upp den efter 12 månader mot 350kr.
Citera
2011-09-05, 20:07
Moderator
Tystnads avatar
Jag har ställt frågan tidigare utan att få svar : Hur stänger man av Eurovoice för gott ?
Jag vet att man kan skicka ett sms med texten "svarare av 30 " till nr 222 (30 står då för antalet dagar.)
jag har testat med att skriva 365 dagar men av någon märklig anledning kopplades skiten in igen efter bara ett par månader ,finns kanske en begränsning här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in