2011-08-16, 22:50
Medlem
"varför har ufc så hög fighterstatus?"

Antagligen för att dom tränar dagligen och har tränat hela sitt liv. Dom flesta har kroppar i ultimat skick och om dom hade tränat på KM så hade dom antagligen varit bäst på det också.
Och dom flesta tränar inte bara 2-3 olika kampsporter, dom flesta tränar all slags effektiv grappling och striking. Det är inte direkt så att dom bara tränar brottning och skulle bli helt förvånade över att någon slängde upp sina ben och försökte med en armbar eller liknande från garden.

Sen vad som händer om du sätter en penna i handen på en högt rankade mma fighter har jag ingen jävla aning om, men jag antar att dom slänger skiten och ger dig en käftsmäll.
2011-08-16, 22:53
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Riktig kvinnosport där dom måste "låsa" varandra när dom ligger på varandra, ser riktigt gay ut när en kille ligger på den andres rygg och letar efter möjliga grepp för att den andra få ont och ge upp. Nej , den sista riktiga kampsport galan som var värd och titta på var K1 när Bonjasky briljerade.
2011-08-16, 22:54
Medlem
Svårt att ta TS seriöst när frågeställningen ändras hela tiden allt eftersom han upptäcker att han har fel i diverse påståenden.
Men ok.
Att UFC fighters har hög status beror på att UFC är den största organisationen inom MMA.

KM är ett försvarssystem som bygger på att det går snabbt att lära sig. De flesta andra försvarssystem samt fightingstilar i MMA är överlägsna KM. Mest pga av tiden på mattan fighters lägger ned, och att kravmaga är en sektliknande träningsform där "sparringen" går ut på att angriparen inte får bjuda på realistiskt motstånd för risken att "försvararen" misslyckas med sina mooovs.
2011-08-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaVilla
Okej har läst igenom lite av dina inlägg och kommit fram till att du antingen är ett troll eller inte förstår ett skit om kampsport. MMA = Mixed Martial Arts och mma i sig är ingen sport eller kampsport utan består av olika kampsporter kombinerade för att skapa en "ultimat fighter" om man säger så. Det du verkar ha fått för dig är att i UFC så slåss tex en som endast kan boxning mot en som endast kan brottning, vilket är helt fel i UFC tränar 99% fler än 1 kampsport, alltså de tränar brottning, boxning, BJJ, Sambo, kickboxnin, Judo, muay thai osv osv. Med andra ord så tränar man mer än 1 aspekt utav fighting.

Det du TROR att Krav Maga är ett ultimat system som tagit det bästa delarna utav varje kampsport och bildat ett ultimat fight system. Vilket är HELT FEL Krav Maga är designat för att i strid där tex ens motståndare bär på en kniv kunna attackera känsliga punkter i kroppen för att sedan antingen gripa honom eller whatever. Det används inom militären då gångerna man faktiskt behöver gå in i närstrid i krig osv är extreeemt få och de gångerna kanske ens motståndare har ett vapen eller whatever och då vill man ju få bort vapnet. Missuppfatta mig inte nu, Krav Maga är en kampsport som funkar och är effektivt att lära ut till polis, militär osv och det funkar på nästan alla som inte kan kampsort. MEN här kommer haken, stöter man på någon som kan kampsort då kan du vara säker på att den kommer sätta Krav Maga utövaren på plats.

En BJJ utövare hade inte haft något som helt problem med att strypa en krav maga utövare medvetslös på mindre än 20 sekunder. Likaså en brottare hade inte haft några problem med att slänga runt en krav maga utövare som en trasdocka.

Krav maga är inte designat för kamp. Det är enbart designat som självförsvar. Jag kan lugnt säga att även den sämsta fightern i UFC hade kunnat vinna i en strid mot 99,99999% krav maga utövare i världen, och nu snackar jag om såna som ENDAST utövar krav maga och inte någon annan kampsport.

Och att du säger att boxning, brottning, BJJ osv inet funkar på gatan......... gå till ett Greco-Roman brottar gym och se till att du räknar hur många revben du kom in med och räkna sedan om dom efter träningen så kommer du garanterat att ändra uppfattning.

Kunde inte sagt det själv bättre!

Krav Maga är som sagt konstruerat för att oskadliggöra någon som INTE kan kamsport och inte reagrerar som en kamsportare gör.

Det har jag själv fått erfara då jag tränat BJJ under många år i samma lokal som Krav Maga-utövare.
(för övrig är 99% av alla krav magautövare slöddder)
Flertalet ggr har dom velat gå en "match" fast utan fingrar i ögonen. Gick aldrig ur en match som förlorare, faktum är att ingen av mina kamsportsvänner förlorade mot en krav Maga utövare.
Det var lite patetiskt... Men samtidigt är det ju alltid kul att få strypa ut folk som tror som TS att Krav Maga är den ultimata kampsporten.
För övrigt skulle jag aldrig kalla Krav Maga för kamsport, det är självförsvar.

Krav maga är:
GRYMT självförsvar för den som vill "lära" sig fighting på det snabba/enkla sättet.
Kass att gå in med i en fight med där motståndaren vet vad han håller på med, samt om man inte vill få problem med med polisen för man av instinkt stuckit ut ögonen på någon..

TS. Testa gärna BJJ, Thai eller annan valfri riktig kamsport så kommer du efter ett tag förstå =)
2011-08-16, 23:00
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Vad snackar TS om? De flesta som är med i UFC har en bra MMA bakgrund. Orsaken till att de ofta går ner på marken är att grappling är jäkligt effektivt.
Anledningen till att de går ner är för att UFC skapat ett regelverk som är bra för någon som vill ha kampen på marken. Lägg till skallar, knän/sparkar i huvudet på liggande, stampar, armbågar etc så kommer du se att det inte blir lika kul att dyka på någon och misslyckas, helt plötsligt får du ett knä i hjässan och en spark i tinningen medan du ligger och krälar runt på magen letandes efter en fot.
2011-08-16, 23:03
Medlem
Det finns väl en video när en mma kille plockar ner 3-4 killar själv i en streetfight
kan någon länka ? jag kan inte hitta
2011-08-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finnsingenamn
Det finns väl en video när en mma kille plockar ner 3-4 killar själv i en streetfight
kan någon länka ? jag kan inte hitta

Finns även en film där en turk slår ner 5 andra turkar som hoppat på honom och konstigt nog använder han inte några mma moves .
OM du missat min poäng så vill jag alltså komma fram till att de flesta med kampsportsbakgrund kan plocka ner x antal nötter tämligen simpelt om inte vapen och skit är med i bilden
2011-08-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppyJoes
Kunde inte sagt det själv bättre!

Krav Maga är som sagt konstruerat för att oskadliggöra någon som INTE kan kamsport och inte reagrerar som en kamsportare gör.

Det har jag själv fått erfara då jag tränat BJJ under många år i samma lokal som Krav Maga-utövare.
(för övrig är 99% av alla krav magautövare slöddder)
Flertalet ggr har dom velat gå en "match" fast utan fingrar i ögonen. Gick aldrig ur en match som förlorare, faktum är att ingen av mina kamsportsvänner förlorade mot en krav Maga utövare.
Det var lite patetiskt... Men samtidigt är det ju alltid kul att få strypa ut folk som tror som TS att Krav Maga är den ultimata kampsporten.
För övrigt skulle jag aldrig kalla Krav Maga för kamsport, det är självförsvar.

Krav maga är:
GRYMT självförsvar för den som vill "lära" sig fighting på det snabba/enkla sättet.
Kass att gå in med i en fight med där motståndaren vet vad han håller på med, samt om man inte vill få problem med med polisen för man av instinkt stuckit ut ögonen på någon..

TS. Testa gärna BJJ, Thai eller annan valfri riktig kamsport så kommer du efter ett tag förstå =)

Håller med, dock verkar Krav Maga roligare än BJJ Alltid bra att kunna försvara sig om motståndaren har an AK4
2011-08-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Finns även en film där en turk slår ner 5 andra turkar som hoppar på honom och konstigt nog använder han inte mma .
OM du missat min poäng så vill jag alltså komma fram till att de flesta med kampsportsbakgrund kan plocka ner x antal nötter tämligen simpelt om itne vapen och skit är med i bilden

Aha du menar så, läste bara i början att en mma fighter inte kan använda sin teknik ute i verkligheten..
Jag hade då lagt benen på ryggen om tex bas rutten ville smiska upp mig..jag hade fanimig sugit av han på direkten om han sa det
2011-08-16, 23:24
Medlem
vattholma-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnsingenamn
...
Jag hade då lagt benen på ryggen om tex bas rutten ville smiska upp mig..jag hade fanimig sugit av han på direkten om han sa det
Vi vet alla att det inte är den smilien du vill använda, ryktet går på chatten!
2011-08-16, 23:25
Medlem
soapmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffepuffe
ponera att båda har samma utbildning, den ena kör efter ufc regler, den andra kör utan regler.

Vad är det för jävla argument?

Vilka vinner? Ett hockey lag som spelar efter regler än ett hockey lag som spelar utan regler?

Sen verkar du inte förstå skillnaden mellan organisationen UFC och kampsporten MMA.

TS verkar ju helt blåst.

Du gillar inte UFC för att det finns regler. Du tycker Krav Maga är bra. Var du tvungen att göra en tråd pga det?
Senast redigerad av soapmaster 2011-08-16 kl. 23:29.
2011-08-16, 23:25
Medlem
Action-Antes avatar
TS, om nu vilken "Krav-Maga" utövare som helst hade spöat skiten ur vilken MMA utövare som helst varför ställer helt enkelt inte något medioker (eller meriterad) Krav maga utövare upp i lite MMA galor då? Om dem är så överlägsna lär dem ganska snabbt skaffa sig ett bra record, kunna få kontrakt med UFC, bli mästare och tjäna miljoner dollars?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in