Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Varför måste du ha rummet färdigt direkt för? Första gången du flyttar? Det tar alltid tid o komma iordning. Jag har haft polare som sovit på luftmadrass i mer än två veckor. Jag själv hade en flyttkartong framme i nästan två månader.
Första dagen är det bara upprop ändå, du hinner säkerligen fixa och dona lite på eftermiddagen innan nollningen(?) drar igång. Fråga folk på HK, säkert någon som vill bli av med möbler. Annars brukar folk sätta upp lappar i skolan om möbler de vill bli av med.
Känns lite som om du bekymrar dig för mycket! (Kolla med tidigare hyresgäst om du får flytta in saker en/två dagar tidigare!)
Hm, jo, så kan man ju göra visserligen. Men alltså, jag hade tänkt dra till typ Mio med mina föräldrar och köpa hela paketet - säng, skrivbord, stol osv. Men det är ju smartare att ta lite i taget, nu när du säger det

. Måste ju inte ha gardiner och bordstabletter första dagen...
Sen vet jag inte hur rummen ser ut hos nationerna, så det är lite svårt att planera, ännu en anledning att vänta med att köpa allt!
Ja, det är första gången jag flyttar hemifrån så jag låter säkert jättetöntig.. Jag är ju lite nervös, måste jag väl erkänna

. Om jag kommer klara studierna, om jag kommer få tvättider, (om jag kommer lära mig att tvätta!), om jag kommer ha tillräckligt med pengar till öl, frisör och strumpor osv. Känns ju lite sådär att få en massa pengar av mamma när man nu flyttat hemifrån.
Men jag kommer nog klara mig. Ffs. Om alla andra klarat sig genom historien så är väl inte jag sämre!