2011-07-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SportTac
Sådär, då var saken avgjord

"Katten Kajsa sköts ihjäl av poliser.

Nu läggs anmälan mot dem ner.

– Jag kan inte se att de gjort något fel, säger åklagare Pär G Lindell."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13309024.ab

Domen är rättvis!

Så hade det aldrig gått om Katten Kajsa fått Sillen som advokat
Citera
2011-07-11, 21:52
Medlem
"Polisen friar sig själv från dödsskjutningen"

Aftonbladet...ja vad ska man säga.
Citera
2011-07-11, 23:13
Medlem
2006.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollenblau
Så hade det aldrig gått om Katten Kajsa fått Sillen som advokat
Framför allt borde Kajsa ha medgetts möjlighet att överklaga beslutet och fått tolk och advokat på statens bekostnad.
Citat:
Ursprungligen postat av Expos
"Polisen friar sig själv från dödsskjutningen"

Aftonbladet...ja vad ska man säga.
Ja, mord vore ju den rätta benämningen.
Citera
2011-07-12, 02:06
Medlem
Blev biten av en katt idag men intefan ringer jag SOS?! Hade dom inte skjutit katten hade det väl blivit en artikel om en kvinna som blivit brutalt attackerad av mördarkatt och att ingen agerade trots att hon kontaktade sos.
Citera
2011-07-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006.
Som väntat alltså.

Nu kommer BallaRune och alla andra muppar säga bittert "rättsväsendet är korrumperat, rättvisa åt katten Kajsa!!!".

Hade du väntat dig något annat?
Blir inte poliser fällda ens för Osmo Vallo så vet jag inte vad en polis skulle kunna bli fälld för...
Citera
2011-07-12, 15:11
Medlem
2006.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Hade du väntat dig något annat?
Blir inte poliser fällda ens för Osmo Vallo så vet jag inte vad en polis skulle kunna bli fälld för...
Nej, dessutom var ju Osmo Vallo fallet mindre klart och mindre allvarligt än mordet på katten Kajsa.

För övrigt blev inte Kajsa mördad för att hon var aggressiv utan för att hon antogs vara hemlös. Att polisen mördar hemlösa är en skandal utan like. Dessutom verkar det som att ludna medborgare som Kajsa diskrimineras systematiskt i svensk lagstiftning.
Senast redigerad av 2006. 2011-07-12 kl. 15:18.
Citera
2011-07-12, 17:26
Medlem
SportTacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheretheactionis
Blev biten av en katt idag men intefan ringer jag SOS?! Hade dom inte skjutit katten hade det väl blivit en artikel om en kvinna som blivit brutalt attackerad av mördarkatt och att ingen agerade trots att hon kontaktade sos.

Duktig du är då. Kvinnan gjorde iallafall ett bra val. Poliserna gjorde däremot ett ännu bättre val!

Citat:
För övrigt blev inte Kajsa mördad för att hon var aggressiv utan för att hon antogs vara hemlös. Att polisen mördar hemlösa är en skandal utan like. Dessutom verkar det som att ludna medborgare som Kajsa diskrimineras systematiskt i svensk lagstiftning.

Ja precis! Det måste vara en konspiration startad av Regeringen!
De kommer troligtvis börja avrätta omärkta och hemlösa människor med slaktpistol. hihihi....
Citera
2011-07-12, 18:47
Medlem
lendrygghs avatar
Det mest komiska i den tragiska historien är ändå kvinnan som larmade SOS. Hur lät den överdriften över telefon, som föranledde att dom fann det nödvändigt att bussa inte mindre än TVÅ polispatruller på kreaturet? "Hjälp, en rabiessmittad bergspuma rev inom loppet av en minut ut mina inälvor och slukade en busslast skolbarn!" Eller, varför inte vid dålig mobiltäckning: "hjälp, en rysk satellit har åsamkat radioskugga och det haglar ektoplasma från mikrovågsugnen!"
Citera
2011-07-12, 21:54
Medlem
2006.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
Det mest komiska i den tragiska historien är ändå kvinnan som larmade SOS. Hur lät den överdriften över telefon, som föranledde att dom fann det nödvändigt att bussa inte mindre än TVÅ polispatruller på kreaturet? "Hjälp, en rabiessmittad bergspuma rev inom loppet av en minut ut mina inälvor och slukade en busslast skolbarn!" Eller, varför inte vid dålig mobiltäckning: "hjälp, en rysk satellit har åsamkat radioskugga och det haglar ektoplasma från mikrovågsugnen!"

Snarare så här:
Polis: "Hallå?"
Tant: "Ja, hallå, vi här i koloniområdet har haft problem i över en veckas tid nu med en förvildad katt. Den stryker i området, bajsar i min rabarberodling och ser allmänt övergiven och mager ut. Nyss så var den inne i min stuga och när jag försökte få ut den så bet och rev den mig. Det är inte en hållbar situation längre. Vi är många som är besvärade"
Polis: "Jag förstår, en övergiven katt. Jag skickar två patruller med fångstutrustning."
Tant: "Tack så mycket konstapeln."

Efteråt på polisstationen
Polis1: "Ja så var det här med den där tanten i koloniområdet och katten."
Polis2: "Ja, hur gick det, berätta!"
Polis1: "Inte mycket att berätta, en mager och sliten stackars katt som fräste åt allt och alla, tydligen hade den strukit omkring en längre tid i området. Tanten var inte allvarligt skadad förresten men man kan ju inte ha katter utan ägare som springer omkring hursomhelst, vi är ju inte något jävla U-land."
Polis2: "Vad gjorde ni då?"
Polis1: "Ja, vi var ju fyra stycken så det gick ju ganska enkelt att fånga in katten, den var mager och aggressiv så vi fann för gott att avliva den enligt 21 § lagen om tillsyn över katter och hundar då vi ansåg att den saknade ägare."
Polis2: "Jasså, ni läste inga rättigheter för katten eller lät den ringa ett telefonsamtal?"
Polis1: "Nej, jag avlivade den med tjänstevapnet istället. Några snabba skott, den hann aldrig lida."
Polis2: "Fan, du vet väl hur upprörda Aftonbladet och djurvännerna kommer att bli nu? Dom kan ju inte lagen och kommer att tjaffsa om att katten inte var övergiven och därför spelar det ingen roll om ni ansåg det eller ej samt att ni borde utrett saken genom att ta hand om katten och lämna den till katthem samt annonserat i riksmedia med bild på katten. De kommer också säga att katter inte kan vara aggressiva och att katter utan ägare i svensk natur är helt naturligt och allt annat är rasism!"
Polis1: "Nej, så dumma kan väl folk ändå inte vara?"
Polis2: "Jo...på Flashback..."
Citera
2011-07-12, 22:55
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ja, eller sådär. Det är aldrig frågan om objektiv rapportering när Aftonbladet får stå för de mediala fiolerna, det viktigaste är att ha en syndabock. Tragiskt för de inblandade, både djuret, dess ägare och poliserna som gjorde sitt jobb (även om de vidtagna åtgärderna måhända inte kändes helt genomtänkta).
Citera
2011-07-13, 03:04
Medlem
TinTims avatar
Ballarune, är det dig SÄPO skall jaga nu?

http://hallandsposten.se/nyheter/sverige/1.1287780-kattvan-jagas-av-sapo
Citera
2011-07-13, 04:42
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Fan va´gott för polisen att få avreagera sig lite.... "dessa jävla blattar, mummel, mummel, zigenare mummel, pack, avlivas, jävla katthelvete..." PANG.

Jag är verkligen ingen rasist och har inget emot invandrare, men det där fick mig att skratta högt....Jag brukar även vara en riktigt blödig djurvän. Skyller på att kl är tjugo i fem och jag inte sovit alls.

OnT
: Herre min Skapare, en så lång tråd för en ihjälskjuten KATT?! Kom igen nu. Ja, visst är det tragiskt för de imbecilla ägarna, men ett enkelt halsband (eller ännu hellre en tatuering eller chipmärkning) hade besparat dem denna fruktansvärt traumatiska upplevelse som förmodligen kommer få matte att gå in i väggen och husse att börja supa (eller tvärtom).

Något snille skrev om att katten kunde ha blivit strypt om den haft ett halsband. Min fråga till denne: Har du satt din fot i en djuraffär de senaste 20 åren? Det finns halsband med resår, ett sådant stryper inte katten utan katten "glider ur" det. Då har den förvisso inget halsband längre, men som ansvarsfull ägare har man ju extrahalsband hemma som åker på katten i det ögonblick den kommer in.

Att bara skylla på tanten som blev biten är ju inte friskt någonstans, kattbett är otäcka saker som kan ställa till det rejält. Tänk om det varit ett litet barn? En katt kan klösa upp ett barn ganska ordentligt. Och tänk om det varit just DITT barn? Då hade nog stekpannan åkt fram, och då är det ju mer humant att skjuta katten.

Och som en del andra frågat sig: Vad var felet med att skjuta katten i huvudet? Hade en tass varit bättre?

Katten dog inte på grund av skjutgalna sheriffer, den dog på grund av att dess ägare inte hade kunskap, ansvar eller vett nog att ha djur.

Sist men inte minst: I äkta FB-anda måste jag fråga: Vilken etnicitet hade katten?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in