2011-07-08, 14:16
Medlem
Bra att man gör sig av med dessa skadedjur som strövar fritt.
Citera
2011-07-08, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wisby
Att skjuta vilda katter är väl intelligent?
Vi vill ju inte ha vilda katter.

Katten var inte vild din dumma gris!
Citera
2011-07-08, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TredkramareN
Bra att man gör sig av med dessa skadedjur som strövar fritt.

När blev katten ett skadedjur din jävla neandertalare? Kryp ner i hålet du krälade fram ur.
Citera
2011-07-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basketvase007

Klart den var. Den hade setts på kolonilottsområdet i en veckas tid och var mager och aggressiv.
Att identifiera en katt med bortskjutet huvud är inte heller det lättaste. Det kanske inte ens var katten Kajsa.
Citera
2011-07-08, 15:42
Medlem
H.E.L.s avatar
Katt åt bly, tom i skallen.
tihihihihi <3
Citera
2011-07-08, 15:47
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
När blev katten ett skadedjur din jävla neandertalare? Kryp ner i hålet du krälade fram ur.

Förvildade tamkatter är skadedjur ja.
Citera
2011-07-08, 16:21
Medlem
Anonymflashbackares avatar
Citat:
Du är ju efterbliven på riktigt.

Exempel 1
Citat:
Till skadedjur hör möss, råttor, sorkar, lämlar, kråk- och måsfåglar, vissa duvarter samt vilda djur som uppehåller sig i närheten av våra bostäder såsom rådjur, grävlingar samt förvildade katter.

Exempel 2
Citat:
Vilda djur såsom rådjur, grävlingar, rävar och harar räknas inte till skadedjur i miljöbalkens mening. Förvildade katter och fåglar kan ibland räknas hit.
Kommunjägarna som anlitas på ideell basis fångar in och avlivar efter bedömning "skadedjur". Mata inte vildkatter. Katterna förökar sig väldigt snabbt och kan orsaka stora problem och katterna far illa. Kontakta miljö- och hälsoskyddskontoret istället.
Exempel 3
Citat:
Skyddsjakten inriktas på decimering och omhändertagande av djur som vållar sanitär eller annan olägenhet inom Malmö kommuns stadsplanelagda områden. MVF har 20 särskilt utbildade skyddsjägare för dessa uppdrag. De djurarter som omfattas av skyddsjakt är främst: stadsduva, kanin, skata, katt ( varje ärende behandlas för sig) grågås, iller, mink.
Skyddsjakten utförs dels rutinmässigt och dels på särskild order. Rutinmässig jakt innebär att skyddsjägarna så ofta som de behöver går runt i sina respektive områden och håller aktuella skadedjurstammar på en acceptabel nivå. Jakt på särskild order avser jakt som beordras på grund av klagomål som kommit in till Malmö gatukontor. Skyddsjakten ska i första hand bedrivas med fällor. Särskilt ska be-aktas de föreskrifter som gäller för avlivning av fällfångad katt. Fällorna kontrolleras minst två ggr/dygn.
Citat:
Grisar är oerhört kloka djur, bra mycket smartare än katter. Källa 1 Källa 2 Är du muslim? Muslimer brukar hysa ett väldigt förakt för grisar och hundar. Inte alltför sällan brukar de försöka använda någon slags svagt underbyggd vetenskaplig grund som i slutändan alltid hänför sig till koranen och pedofilen Mohammed (piss över hans minne).

Vi har dessutom redan rett ut att det spelar ingen roll om katten Kajsa verkligen var förvildad eller ej. Poliserna gör en bedömning på plats. Den bedömningen går inte att överklaga, allt handlade om vad poliserna trodde. Om de hade fel så spelar det ingen roll eftersom en rättslig prövning av polisernas agerande utgår från om de trodde sig ha skäl att tro att Kajsa var förvildad. Poliser får nämligen göra antaganden och ha fel. Läs det här stycket flera gånger i lugn och ro för det innefattar flera steg och villkor som jag tror du kan ha svårt att förstå om du bara läser en gång.
Senast redigerad av Anonymflashbackare 2011-07-08 kl. 16:42.
Citera
2011-07-08, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymflashbackare
Du är ju efterbliven på riktigt.

Exempel 1

Exempel 2

Exempel 3

Grisar är oerhört kloka djur, bra mycket smartare än katter. Källa 1 Källa 2 Är du muslim? Muslimer brukar hysa ett väldigt förakt för grisar och hundar. Inte alltför sällan brukar de försöka använda någon slags svagt underbyggd vetenskaplig grund som i slutändan alltid hänför sig till koranen och pedofilen Mohammed (piss över hans minne).

Vi har dessutom redan rett ut att det spelar ingen roll om katten Kajsa verkligen var förvildad eller ej. Poliserna gör en bedömning på plats. Den bedömningen går inte att överklaga, allt handlade om vad poliserna trodde. Om de hade fel så spelar det ingen roll eftersom en rättslig prövning av polisernas agerande utgår från om de trodde sig ha skäl att tro att Kajsa var förvildad. Poliser får nämligen göra antaganden och ha fel. Läs det här stycket flera gånger i lugn och ro för det innefattar flera steg och villkor som jag tror du kan ha svårt att förstå om du bara läser en gång.

Men du ditt lilla fula liv...Kajsa var ingen vildkatt. Kajsa hade en ägare. Och det är skillnad. Jävla efterblivna apa..

Och varför trodde poliserna att hon var förvildad? Stod det kanske i pannan på henne? Du är måste vara ett kioskmongo. På riktigt..
Senast redigerad av basketvase007 2011-07-08 kl. 16:53.
Citera
2011-07-08, 16:53
Medlem
Citat:
Men du ditt lilla fula liv...Kajsa var ingen vildkatt. Kajsa hade en ägare. Och det är skillnad. Jävla efterblivna apa..
Jag vet inte om du trollar eller om du är 14 år, jag inbillar mig att en 14 åring har en högre mognadsnivå - och läsförståelse. Det glädjer mig dock att dina liknelser med djurriket går bättre i alla fall.

Minns du stycket som jag bad dig läsa flera gånger? Lyd det rådet, läst stycket flera gånger så kan vi låtsas om som om inte din dumhet här ovan någonsin skrevs...
Citat:
Och varför trodde poliserna att hon var förvildad? Stod det kanske i pannan på henne? Du är måste vara ett kioskmongo. På riktigt..
Vi har redan rett ut det också. Kombinationen mager katt utan ägarmärkning som uppträder aggressivt mot människor tyder starkt på förvildning. Jag vet inte riktigt vad mer för indikationer som borde finnas?
Senast redigerad av Anonymflashbackare 2011-07-08 kl. 16:56.
Citera
2011-07-08, 16:57
Medlem
Citat:
Håll käften din jävla korkade idiot. Läs istället vad jag skriver.
Allt jag ser är massa förolämpningar. Och dina förvirrade påståenden har du fått svar på men du har valt att inte argumentera mot dem. Jag antar därför att du inte har några argument?
Citat:
Även om farbror polisen "tror" att katten är vild så ska inte fabror polisen skjuta katten utan det hade funnits andra alternativ.
Ja, det säger du men det är en åsikt. Här diskuterar vi huruvida det var juridiskt korrekt och det var det. Din åsikt tänker jag inte argumentera mot, den är din och du har rätt till den. Blanda dock inte ihop dina åsikter med hur verkligheten faktiskt ser ut.
Citat:
Och att man skickar FYRA snutar för att fånga kattstackaren bevisar bara att polisen är dum i huvudet.
Antar att det är bättre ju fler man är när man ska fånga ett djur?
Senast redigerad av Anonymflashbackare 2011-07-08 kl. 17:01.
Citera
2011-07-08, 16:58
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte om du trollar eller om du är 14 år, jag inbillar mig att en 14 åring har en högre mognadsnivå - och läsförståelse. Det glädjer mig dock att dina liknelser med djurriket går bättre i alla fall.

Minns du stycket som jag bad dig läsa flera gånger? Lyd det rådet, läst stycket flera gånger så kan vi låtsas om som om inte din dumhet här ovan någonsin skrevs...

Vi har redan rett ut det också. Kombinationen mager katt utan ägarmärkning som uppträder aggressivt mot människor tyder starkt på förvildning. Jag vet inte riktigt vad mer för indikationer som borde finnas?

Så alla magra katter utan halsband är vilda? Ska man anse det direkt? Vem säger att kvinnan inte dragit katten i svansen eller kanske gjort något annat som gjorde att katten försvarade sig? Var du på plats?

Poliser har inte rätt kompetens att avgöra huruvida en katt är tam eller inte.
Senast redigerad av basketvase007 2011-07-08 kl. 17:05.
Citera
2011-07-08, 16:59
Bannlyst
Citat:
Allt jag ser är massa förolämpningar. Och dina förvirrade påståenden har du fått svar på men du har valt att inte argumentera mot dem. Jag antar därför att du inte har några argument?

Du får svar men du ser bara vad du själv kladdar ner. Men vad kan man förvänta sig av en 12-åring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in