2010-12-10, 16:26
Medlem
Kattolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Det gör mig förvånad och jag förstår inte riktigt var dysmaken skulle komma från. Hoki tycker jag smakar bra även om jag inte är allt för förtjust i att köpa fryst fisk från andra sidan jordklotet.

Pangasius, däremot, kan smaka rejält med dy.
Det var Pangasius som jag menade Tänkte litet för fort. Dock så är jag inte särskilt förtjust i Hoki heller. Menlös fisk, men jag kan knappast säga att jag avskyr den. My bad.
Citera
2010-12-10, 17:26
Medlem
brianmolkos avatar
hm minns inte märket men det var italienskt(märket, alltså) färdig lasagne
ICA sålde ut dessa billigt 15 kronor tidigare pris 39.90 eller så, jag provade en sort med aubergine, den såg god ut på förpackningen men den innehöll inga sådana hela, usch det var inte gott...

godkännt för bolognesen iaf
Citera
2010-12-14, 13:07
Medlem
spoilers avatar
Kräksjukevirus i Eldorados frysta hallon.

http://www.gp.se/konsument/1.510680-...virus-i-hallon
Citera
2011-01-27, 00:53
Medlem
Eldorados snabbkaffe. Alltså deras pissiga version av nescafé. Håll er borta.
Citera
2011-01-28, 09:50
Medlem
gostathecats avatar
Arla's filmjölk banan/lime är vidrig!!
Däremot har jag (och många andra i min närhet) fastnar för Euroshoppers Pyttipanna!
Mums!
Citera
2011-02-07, 21:47
Medlem
krilleboy19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kELLk
Eldorado jordgubbssylt. Socker, Färgämne och E320. (Kan innehålla spår av jordgubbar)
Men Helvete! Och den sylten råkar visst jag ha.
Citera
2011-02-07, 21:53
Medlem
krilleboy19s avatar
Eldorados hamburgerbröd. Det går ju inte ens att sära på skiten!
Citera
2011-02-08, 01:40
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krilleboy19
Eldorados hamburgerbröd. Det går ju inte ens att sära på skiten!

Kanske för att du ska skära den själv fucktard?
Citera
2011-07-06, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeromatic
Bullens pilsnerkorv var god och bra en gång i tiden, men de senaste 3 gångerna jag köpt det så har varenda korv i konserven varit skadad och smakat konserveringsmedel, bojkott på den.

I princip alla micropizzor med skinka på går bort, eftersom att varenda micropizzatillverkare envisas med att använda det yttre lagret av skinkan (rester från annan köttproduktion) som skinktopping. (Ni vet, de där hårda, äckliga kanterna som sitter likt en gummisnodd runt den goda smörgåsskinkan.

Andra färdiga rätter som blivit förpestade med 0,5kg majs. Det fanns en gång en väldigt god kycklingsallad med körsbärstomater, rödlök mm, tills producenten en dag bestämde sig för att hälla ut en hel konservburk majs i varje salladsförpackning. Allt fler producenter börjar fylla ut sina maträtter med majs och liknande billig skit för att öka eller behålla volymen/mängden/vikten men till ett lägre pris. Majs tillför ingenting till en maträtt: det smakar ingenting, det glider igenom kroppen utan att brytas ned, det är inte estetiskt tilltalande i maten, det är jobbigt att ha i munnen och tugga. Och för oss som inte gillar majs så innebär det att vill jag ha min goda sallad idag, så måste jag först ägna 20 minuter åt att pillra bort majs.

ICAs pepparsalami ger pepparsalamin ett dåligt ansikte. Jag vet inte om det beror på mängden eller typen/kvalitén(?) på svartpepparn, men den smakar typ cannabis. Själva salamin däremot är ganska god.

All ketchup utom Felix ketchup (i alla fall alla sorter jag har provat) smakar sliskigt, sött, äckligt... smaken är liksom söt medan lukten är sur och nästan sticker i näsan.

All grillkorv utom ICAs grillkorv/"hotdogs" går bort för min del, efter mer än 20 års korvätande har jag kommit fram till att ICAs hotdogs faller mig bäst i smaken.
här har vi en riktig svensson!
Citera
2011-07-06, 15:12
Medlem
steken001s avatar
Flytande smör med citronsmak! smakade brustablett

Vi hade vart och plockat kantareller, kom hem inget smör i kylen som det ska vara till svamp, ringer en kompis som är påväg till oss för att få sig lite svampmacka. Jag var nog lite otydlig så hon köpte flytande smör men jaja får testa med det då tänker jag. Kör i stekpannan och slänger i svampen börjar undra lite smått var citrondoften kommer ifrån..... smakar och vafan smakar skit ju kollar på flaskan och då står det med små bokstäver citron .... skit också

*edit* Glömmde Loka krusbär fyfan plastsmak
Citera
2011-07-06, 15:16
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gostathecat
Arla's filmjölk banan/lime är vidrig!!

Varför? Men iofs så hade dom gärna dragit ner på limen och ökat banansmaken en aning.

Det finns för få fil/yoghurt med banansmak på den svenska marknaden ffs!
Citera
2011-07-06, 15:37
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steken001
Flytande smör med citronsmak! smakade brustablett

Vi hade vart och plockat kantareller, kom hem inget smör i kylen som det ska vara till svamp, ringer en kompis som är påväg till oss för att få sig lite svampmacka. Jag var nog lite otydlig så hon köpte flytande smör men jaja får testa med det då tänker jag. Kör i stekpannan och slänger i svampen börjar undra lite smått var citrondoften kommer ifrån..... smakar och vafan smakar skit ju kollar på flaskan och då står det med små bokstäver citron .... skit också

*edit* Glömmde Loka krusbär fyfan plastsmak

Fan va illa!
Vad har man smör med citronsmak till? Fisk? Schnitzel?

Ett annat smaksatt vatten som smakar syntetiskt är Ramlösa blåbär samt skogshallon (har jag för mig att den heter). Fy fan va vidriga dom är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in