2011-06-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revival
Varför tänker ingen på att Helena faktist kan ha varit hemma. och av nån anledning var på väg tillbaka till stan i stället....
Från början har alla varit inställda på att hon var på väg hem, och inte hann hem. så att säga.. så eventuella spår som pekar i annan riktning, kollades säkert inte upp.
Bara nåt att fundera över.

OM hon var hemma och vände:
Borde hon inte lämnat ryggsäcken hemma?
Borde hon inte tagit lite pengar ur plånboken som Ulrika lagt fram?

Har du någon idé om varför hon skulle gå ut igen efter att hon kommit hem?
Citera
2011-06-19, 22:41
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revival
Varför tänker ingen på att Helena faktist kan ha varit hemma. och av nån anledning var på väg tillbaka till stan i stället....
Från början har alla varit inställda på att hon var på väg hem, och inte hann hem. så att säga.. så eventuella spår som pekar i annan riktning, kollades säkert inte upp.
Bara nåt att fundera över.

Mycket bra med lite nya grepp o funderingar. Tycker dock inte att det finns så mycket som pekar på detta scenario, och även om så skulle varit fallet så förändrar det kanske inte så mycket i sak.

Någon påstod att mycket talar för att H skulle fått skjuts hem. Jag anser att det enda "säkra" förhållandet som styrker den teorin är faktumet att inga säkra observationer av H gåendes ska ha gjorts mellan statt o skogsdungen. (En osäker obs. av H och vitklädd man på bron). Hur konstigt lr normalt denna avsaknad av obs. är har jag som utsocknes liten koll på. Sträckan för obs. är ju relativt kort. Strax efter bron går ju en genväg inåt höger mot H's hem som hon mycket väl kan ha gått o som troligen är mer gles på folk. Hur mycket helgglada (fr salongsberusad till drängfull) M-stadare observerar kl. 2 på natten är också osäkert.

Förövrigt är kanske transportsättet till skogsdungen heller inget som förändrar själva faktumet, d.v.s trolig teori att hon överfölls i skogsdungen o troligen transporterades bort av liten ljus bil med sluttande bakparti som kom o for på cykelvägen.

Sandalernas placering har snackats en del om på sistonde. Jag har i alla fall sett en tidningsartikel där deras läge markerades på karta o då var ca 50m in från ekuddenvägen.
Citera
2011-06-20, 16:37
Medlem
Vad jag menar är att det från början antogs vara en eller flera män som typ tagit med Helena och våldfört sig på henne.
Men, det hela kan ha handlat om en olyckshändelse.
Har tänkt lite på hur man själv reagerade som ung när man var lite på lyset, och inte ville lyssna på vad andra tyckte å tänkte å så.
Kanske var Helena hemma. tedrickandet å samtalet gav inte det resultat som var tänkt.
Systern kanske inte följde med till Hotellet för att de helt enkelt var skötsamma flickor. och tyckte att Helena också borde åkt hem.
Tänkte sedan över en kopp te prata förstånd med Helena, talade om hur hon borde tänka på familjen å inte typ vara för ........osv. vilket fick henne att bli förbannad å gå där i från.
Sen kan man fortsätta å spekulera i vad som kan ha hänt.
Som GW brukar säga så är det oftast nån närstående.
Har säkert retat upp några här nu, men detta är inget påstående från mig att det skulle va så. Bara en möjlig tanke.
Är det nån som vet om systern var helt ensam hemma???
För övrigt: Jag har alltid tyckt synd om familjen å trott att det var några bilburna som tog med henne men, nu har jag börjat vara öppen för andra teorier. Och detta är bara en.
Det var den vita 240n på garageuppfarten som startade dessa funderingar.
folk kan missta sig på bilar, minnas fel osv.
så funderade jag på varför Helena gråter å säger -ni kan inte göra så här. Vore det ingen som hon känner väl, så skulle hon väl i en sån situation skrikit ordentligt, för hon borde ju fått panik.
240n kanske gensköt Helena, när hon var upprörd. Hon blev medtvingad för att prata nån annanstans. och då menar jag, BARA PRATA.
man kan ju inte skämma ut sig å stå å skrika i stan så folk hör att man har problem.
Äh! en teori alltså.
Är det ingen annan som tänkt nån annan teori????
Citera
2011-06-21, 01:56
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
På vilket sätt osar det skumt och varför skulle han kunnat ingå i kretsen kring dina misstänkta men inte kring PR?
Kortfattat: Postrån,polisjakt,narkotika m.m är denna person (självmordet Sjukhuset)du uppgett som skulle finnas i P.R:s krets eller bekant av något slag ha varit inblandad i. (har inte fått uppgifter om att Helena eller bekanta rörde sig i de miljöerna kring denna persons innersta krets! Det vet nog hela Mariestad med utefolk den tiden - Men person/personer till person bekanta finns till denna Po***n finns uppgifter på).

Men det kanske finns någon 1-2% chans att denna P.R i sådant fall skulle kunna ha varit en leverantör droger Till Mariestad med utskick till fler leverantörer därtill med utskick. (de andra som diskuteras i tråden nu för övrigt) och fått kontakt med denna Po***n (sv***on) den vägen.
Inte omöjligt om han jobbade restaurangbranchen då! Eller hade tjock plånbok med stålar och chansade göra en del skumma affärer! Och lade Facemasken till mot systrar och familj med bekanta med.fler.

- men som sagt mycket långsökt i sådana fall.
Men någon % kan man väl aldrig utesluta i något.
Citera
2011-06-21, 09:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Kortfattat: Postrån,polisjakt,narkotika m.m är denna person (självmordet Sjukhuset)du uppgett som skulle finnas i P.R:s krets eller bekant av något slag ha varit inblandad i. (har inte fått uppgifter om att Helena eller bekanta rörde sig i de miljöerna kring denna persons innersta krets! Det vet nog hela Mariestad med utefolk den tiden - Men person/personer till person bekanta finns till denna Po***n finns uppgifter på).

Men det kanske finns någon 1-2% chans att denna P.R i sådant fall skulle kunna ha varit en leverantör droger Till Mariestad med utskick till fler leverantörer därtill med utskick. (de andra som diskuteras i tråden nu för övrigt) och fått kontakt med denna Po***n (sv***on) den vägen.
Inte omöjligt om han jobbade restaurangbranchen då! Eller hade tjock plånbok med stålar och chansade göra en del skumma affärer! Och lade Facemasken till mot systrar och familj med bekanta med.fler.

- men som sagt mycket långsökt i sådana fall.
Men någon % kan man väl aldrig utesluta i något.

Drogleverantör...? Med utskick till fler leverantörer...? Nu börjar det dra iväg en aning...

Tror nog att Mariestads droganvändare fick sina droger från mer lokalt håll.

Men jag håller med dig; P****ns bakgrund/förehavanden är inte att likställa med PR:s.
Citera
2011-06-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Vi förväntar oss att du rycker ut och ställer allt till rätta genom att uppge fakta då..
Hade han inte alls någon stuga 92 menar du? Eller var den belägen på annan plats, och i så fall var?
Nej han hade ingen stuga då,morsan hans hade en stuga ovanför minnesfjället.Senare köpte han stugan du pratar om.Jag känner honom mycket väl.Kusabrona har kommit in i bilden bland oss som umgicks mycket senare också.Men jag undrar en grej, Denna PR,börjar hans efternamn möjligtvis med U? Han vet jag i så fall en hel del om.Jag har inte kollat denna tråd så länge och det är så jävla mycket sidor att leta mellan så jag ber om hjälp. Jag kände helena lite och använde droger på den tiden så nåt kanske man kan bidra med ev.Brukade även umgås lite med en danska som var bekant med dansken som var häktad ett tag.Denna PR jag efterfrågar om initial med U i efternamnet lever alltså idag.
Citera
2011-06-21, 17:54
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muscaria
Nej han hade ingen stuga då,morsan hans hade en stuga ovanför minnesfjället.Senare köpte han stugan du pratar om.Jag känner honom mycket väl.Kusabrona har kommit in i bilden bland oss som umgicks mycket senare också.Men jag undrar en grej, Denna PR,börjar hans efternamn möjligtvis med U? Han vet jag i så fall en hel del om.Jag har inte kollat denna tråd så länge och det är så jävla mycket sidor att leta mellan så jag ber om hjälp. Jag kände helena lite och använde droger på den tiden så nåt kanske man kan bidra med ev.Brukade även umgås lite med en danska som var bekant med dansken som var häktad ett tag.Denna PR jag efterfrågar om initial med U i efternamnet lever alltså idag.

Vet du vilka han umgicks med när han bodde i Mariestad?
Citera
2011-06-21, 17:55
Medlem
Citat:
Ok nu gick jag tillbaka och kollade lite,Den jag menar har iof en brorsa men han är inte kapabel till nåt.Måste va nån annan än den P.U jag tänker på. Helena var en sjysst tjej och jag önskar verkligen att hennes familj får svar samt att förövaren torskar. Detta är så jävla tragiskt
Citera
2011-06-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Vet du vilka han umgicks med när han bodde i Mariestad?
Han jag tänker på jobbade som vakt på stadshotellet på den tiden.Han umgicks med alla oss andra som knarkade då
Citera
2011-06-21, 20:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ok nu gick jag tillbaka och kollade lite,Den jag menar har iof en brorsa men han är inte kapabel till nåt.Måste va nån annan än den P.U jag tänker på. Helena var en sjysst tjej och jag önskar verkligen att hennes familj får svar samt att förövaren torskar. Detta är så jävla tragiskt

Den PR som diskuteras i tråden har inte ett efternamn som börjar på "U" (det börjar på "R"; därav initialerna ) Däremot kanske du menar en person med initialerna PU, som också drogade - åtminstone - på den tiden. Den personen är intressant av olika anledningar... Vill du, så PM:a, så kan vi jämföra.

Jag vet inte om den PU jag avser jobbade som vakt, men, enligt uppgift till mig, ville han i alla fall bli det.
Senast redigerad av Prinzezzan 2011-06-21 kl. 20:28.
Citera
2011-06-21, 22:06
Medlem
Citat:
Han jag tänker på jobbade som vakt på stadshotellet på den tiden.Han umgicks med alla oss andra som knarkade då

Kan du bekräfta eller dementera huruvuvida Helena:
Provat droger?
Använde droger på fester?

Om hon provat eller använt, vilka typer av droger?
Citera
2011-06-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Kan du bekräfta eller dementera huruvuvida Helena:
Provat droger?
Använde droger på fester?

Om hon provat eller använt, vilka typer av droger?
Hon använde faktiskt inga droger,åtminstone inte regelbundet. Det hade jag fått reda på i så fall. Tro mej...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in