2011-08-30, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Hej,
Jo jag fick den uppfattningen att du ville ta reda på andras identiter här på tråden.
Flashback forum har regler som säger att inte spekulera i andras id utan alla användare på forumet har rätt till anonymitet.
Men vill någon öppet säga vem en användare är här på tråden så är det ju upp till denna vilket Du själv säger en del på tråden har gjort till dig.

Förstår Du tycker det är trevligare prata öppet öga mot öga men i mitt fall så är jag inte ute efter dig med blåslampa utan har andra kandidater som mål och behöver vara anonym eftersom jag med flera är på känsliga områden och rör om i grytan. Vi tänker på våran egen säkerhet! Och behöver tyvärr vara anonyma eftersom vi lägger ut så pass känslig info om olika individer Mariestad. Men ibland måste man se det som -medlen helgar målen.
I annat fall så hade det varit Okej och snacka lite med dig över en Öl eller med en kopp kaffe. Men det kan vi ta först när Gm åkt dit! Jag lovar dig berätta vem jag är då men bara mellan oss.
Det står jag för och det har du mitt ord på.

Det ser jag fram emot :-)

// MickeR
Citera
2011-08-30, 17:14
Medlem
YngveFrejs avatar
Citat:
Finns fler intressanta platser foto från undersökningar gruvområdet. Det finns foto par km från gruvområdet med angränsade vägar som är intressant! Motivet fotot Påminner mer om en sten grav med placerade stenar symetriskt över en sänka. Ser ut vara en grej av människohand. Men själva problemet är att längden och bredden stämmer överens med en mindre kropp som väl skulle överenstämma med Helenas längd.
PÅ Samma tillvägagångsätt så gräver många hundägare ned en död hund och placerar större stenblock över graven/sänkan över nedgrävda hunden.
Denna plats är inte med hjälp spettad och lyft stenar från och kollad ! Dessa stenar är i halvmeterstorleken!
Utan förhoppningen är väl Polisen kan ta sig en titt där. Platsen behöver vara anonym till dess.

Rattugglan och kompani har en en gång fotat en bra plats. Och det är upp till Rattugglan publicera bilden om så.

Jag själv med flera har flera foton undersökningar som är intressanta! Dessa kommer inom kort publiceras.
Ni i kungliga kompaniet verkar vara, väldigt ambitiösa när ni är ute i naturen. Vilka verktyg har ni med er ut, förutom era egna ögon och kameror? Har ni sökt tillstånd, hos länsstyrelsen att få bruka metalldetektor?
Vilka ingår i det kungliga kompaniet?
Citera
2011-08-31, 03:16
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YngveFrej
Ni i kungliga kompaniet verkar vara, väldigt ambitiösa när ni är ute i naturen. Vilka verktyg har ni med er ut, förutom era egna ögon och kameror? Har ni sökt tillstånd, hos länsstyrelsen att få bruka metalldetektor?
Vilka ingår i det kungliga kompaniet?

Micke.R och kompani skallgången -92 utgick från att söka högst 50 meter från större vägar och till mindre vägar till skogsstigar. Även så ska flertalet gruvhålen till viss del bara vara undersökt med "titta ned med ficklampa!" och därmed inte undersök till botten med personer som känt sig fram i mörkret med rätt kunskaper om hålen. Finns förvisso del av hålen som blev dykta. Men det var bara par stycken hål som var vattenfyllda.

Kan ju referera från en privatperson som jag vet har ett gruvhål på sin tomt Trankärr och som gått ned i hål på marken han äger och mätt meter till det han kände sig oroad! eftersom det fanns tecken på ras i hålet gången och vad denna person uppmätte vid tillfället så var det ca 150 meter ned i gången han gick men sedan var det stopp. Denna person har bommat igen hålet för andras säkerhetskull men detta hål på tomten var obebott med ödehus -92, Ägaren till huset har köpt mark och hus nu på senare tid 2000-talet och renoverat byggnad m.m. Denna person bör kontakta Polis som kan köra en koll ned i hålet med rätt personal.

Historiska Kartor är viktiga i sammanhanget och om Polis vill få reda på hur alla 55 gruvhålen och 600 dagbrott finns på papper med historia är ju upp till Polisen skaffa fram. Har de inte fixat det tidigare kan det vara dags göra det nu.

De fynd vi gjort ligger ca 50-100 meter från angränsade vägar och mindre skogsväg till stigar. Vilket betyder att Micke.R med skallgångskedja missat det vi tycker är intressant nuläget med platser. Frågan är ju vad polis med hundar har sökt på dessa områden?

Eftersom vi kör anonymt sökningar så är ju det än dålig idé vi begär tilllstånd "metalldetektor" från Länstyrelsen men att söka med detektor förutsätter ju att helena kan ha haft något skrot på sig! försvinnandet som ringar eller halsband eller spännen från rem eller skor eller varför inte något metall i någon plånka Eller tandfyllning som ex.

Angående verktyg så är det sunt förnuft och kamera och mindre järn spett och vecklad militärspade inköpt på ÖB som gäller.
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-08-31 kl. 03:23.
Citera
2011-08-31, 13:25
Moderator
Eerieyes avatar
Det ni behöver är likhund. Ögon, ficklampa och metalldetektor i all ära - men hund är oslagbar. Glöm bara inte att även hundar missar ibland, så om ett hål blir nosat i utan resultat så utesluter det inte något ändå.

Antar att en sådan hund kan sticka in nosen i en öppning och kolla av bara.
Citera
2011-08-31, 21:40
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det ni behöver är likhund. Ögon, ficklampa och metalldetektor i all ära - men hund är oslagbar. Glöm bara inte att även hundar missar ibland, så om ett hål blir nosat i utan resultat så utesluter det inte något ändå.

Antar att en sådan hund kan sticka in nosen i en öppning och kolla av bara.
Tror Jenvén med kompani sitter och fikar i fikarummet på stationen med bulle och påtår istället för att ge sig bums ut i terrängen och göra ett jobb och tycker det väl bättre sitta på kontoret torrskodda under tak och läsa denna tråd eftersom de säkert ser den som bara en intressant kriminalroman.

Tycker Jenvén med kompani Länskriminalen och Rikspolisen fixar rätt resurser med Hundar spåra marker och Specialtränade Poliser för klättring och dykröj! men det är väl en kostnadsfråga för dem i dessa besparingstider antar jag.

Suck! Stackars familjen Andersson som får fortsätta lida i stället! De har någ tjatat på Polisen år efter år och säkert fått löften om det ena och andra om att polisen skall sätta in rätt resurser men inget händer...
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-08-31 kl. 21:47.
Citera
2011-08-31, 23:02
Medlem
Citat:
Tror Jenvén med kompani sitter och fikar i fikarummet på stationen med bulle och påtår istället för att ge sig bums ut i terrängen och göra ett jobb och tycker det väl bättre sitta på kontoret torrskodda under tak och läsa denna tråd eftersom de säkert ser den som bara en intressant kriminalroman.

Tycker Jenvén med kompani Länskriminalen och Rikspolisen fixar rätt resurser med Hundar spåra marker och Specialtränade Poliser för klättring och dykröj! men det är väl en kostnadsfråga för dem i dessa besparingstider antar jag.

Suck! Stackars familjen Andersson som får fortsätta lida i stället! De har någ tjatat på Polisen år efter år och säkert fått löften om det ena och andra om att polisen skall sätta in rätt resurser men inget händer...

Har du inte någon specifik misstanke mot någon speciell person att komma med än att misstänkliggöra alla i mariestad som du anser är möjliga gärningsmän på grund av att de inte passar in i din profil som helt oförvitliga så tycker jag att du är ute och cyklar helt och hållet. Jag anser att det faktiskt kan handla om en helt oförvitlig person istället för någon missbrukare eller någon som tafast på fruntimmer vid olika tillfällen.
Mvh Börje med Kragen
Citera
2011-08-31, 23:05
Medlem
kungkarl12es avatar
En efterlysning!
En P***r Kr***r är raderad från folkbokföringen Ratsit! Det har skett i dagarna nu!
Kan Visa på att denna person är intresserad läsa på tråden och av någon anledning valt byta namn eller dragit utomlands eller annat.
Andra heta objekt som P.U och B.W,V med flera finns kvar folkbokföringen. De verkar inte vara så intresserade av byta namn eller annat!

Någon som har sparat födelsedata på P.K kan maila mig det.
Senast par veckor sedan var P.K folkbokförd på Nyckelpigevägen Skövde! men nu finns han inte hitta i hela sverige ens..!!??
Citera
2011-08-31, 23:27
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlok
Har du inte någon specifik misstanke mot någon speciell person att komma med än att misstänkliggöra alla i mariestad som du anser är möjliga gärningsmän på grund av att de inte passar in i din profil som helt oförvitliga så tycker jag att du är ute och cyklar helt och hållet. Jag anser att det faktiskt kan handla om en helt oförvitlig person istället för någon missbrukare eller någon som tafast på fruntimmer vid olika tillfällen.
Mvh Börje med Kragen
Förstår vad du menar!
Men jag med flera misstänkligör inte hela Mariestad utan det rör sig om ett par tre dussin intressanta personer utredningen och resten av de 1400-1600 som blivit frivilligt förhörda av Polisen är ointressant.

Angående missbrukare så kan jag bara hålla med Muscarias förklaring på de personer vi behandlar kretsen runt P.U och P.K med flera att de var snygga och fräscha den tiden -92! De klädde sig probert och såg alltför långt bort från att vara den klassiska missbrukaren med skäggstubb och slitigt utseende med fettigt hår och taskig klädsel. De var i början av sin missbrukarkarriär då -92 sedan tar ju tiden an och de blev den klassiska varianten skitig och eländig efter flera år senare in på 90 talet med tungt missbruk.

Har du inte fått reda på att P.U jobbade -runt 90-92 i delar av samma bransch som Helenas Pappa?
Senast redigerad av kungkarl12e 2011-08-31 kl. 23:30.
Citera
2011-08-31, 23:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
En efterlysning!
En P***r Kr***r är raderad från folkbokföringen Ratsit! Det har skett i dagarna nu!
Kan Visa på att denna person är intresserad läsa på tråden och av någon anledning valt byta namn eller dragit utomlands eller annat.
Andra heta objekt som P.U och B.W,V med flera finns kvar folkbokföringen. De verkar inte vara så intresserade av byta namn eller annat!

Någon som har sparat födelsedata på P.K kan maila mig det.
Senast par veckor sedan var P.K folkbokförd på Nyckelpigevägen Skövde! men nu finns han inte hitta i hela sverige ens..!!??

Du kanske har skrämt bort honom?

Skämt å sido, han kanske har fått skyddad identitet av någon anledning?
Citera
2011-08-31, 23:39
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Du kanske har skrämt bort honom?

Skämt å sido, han kanske har fått skyddad identitet av någon anledning?

Den tanken har slått mig med!
Eller så har han pratat med polis och delat med sig av uppgifter och sedan fått sin ID skyddad och fått ny adress och nytt liv någon annastans lite hastigt.

Kanske farbror blå blinkar med blåljusen runt hörnet hos någon?
Citera
2011-08-31, 23:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Den tanken har slått mig med!
Eller så har han pratat med polis och delat med sig av uppgifter och sedan fått sin ID skyddad och fått ny adress och nytt liv någon annastans lite hastigt.

Kanske farbror blå blinkar med blåljusen runt hörnet hos någon?

Ja, vem vet!
Citera
2011-09-01, 00:50
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ja, vem vet!
Äntligen har status Q nu kanske nått sitt mål och antagligen så är målet gm nu inringad?

Dagarna och veckorna framöver visar hur det ligger till!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in