Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Svar på prinsessans inlägg.
1. Det stämmer att det inte var alla som åkte med från festen men det borde ha varit någon mer än Helena som åkte till stadt. Helenas systers frånvaro kan ha betydelse. Skulle hon träffa någon i smyg i hemmet? Skulle hon hem för att hon var osams med Helena om något? det finns många tänkbara möjligheter.
2. Det är möjligt att hon tagit ut plånboken för något av de syften du nämner. Men vi vet inte om det förhåller sig på det sättet. Plånboken kan också ha glömts i en bil. Utan att fler intygar den glömda plånboken får jag nog se det som att plånboken kan ha hamnat hos väninnan på flera olika sätt. Vilka var på festen? Hur många var det som åkte till stadt? Finns det några kända utsagor från någon som var med på stadt?
Chauffören från festen är intressant om det finns en sådan. Man kan tappa saker i en bil. Saker som ska återlämnas när stadt stänger kanske?
Att hon glömt sina nycklar var en nyhet för mig. Är det bekräftat?
Helena med vänner inklusive systern var på inflyttningsfest i Töreboda.
Framåt kvällen beslöt sej Helena och några vänner att bege sej till Stadt i Mariestad.
Systern valde att stanna kvar på inflyttningsfesten istället.
Helena ringer ca: 0.30 från stadt till Pernilla och frågar om hon glömt kvar plånboken hos henne. Helenas plånbok fanns kvar hos den nyinflyttade Pernilla i Töreboda. (varför glömmer man en plånbok hos en annan person när man brukar ha den i sin väska/ryggsäcken bland andra saker?)(Vad har Helena använt plånboken till hos Pernilla eftesom hon tagit upp den från sin väska och sedan glömt lägga ner den igen?)
Helenas syster säger i Veckans Brott att Helena hade inga nycklar med sej, (systern)-så hon ringde mej för att höra så att jag var hemma och att det var öppet när hon kom hem!!!!!!!!!
Systern ber även Helena att ta en taxi hem istället för att gå då Helena ringer henne vid 01:30
Där av: Öppet hemma, plånbok innanför dörren...
Min reflektion är: Nycklar, plånbok, ryggsäck.... och ev. dansskor är borta! Förutom Helena själv.
För mej själv talar det om helt annat!