2005-10-25, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrew Martin
Ungdomsfrågesporten "IQ" där de hade en sorts koreografi med händerna till vinjetten. Hela publiken satt i neonkläder och gjorde dessa rörelser medans en galen programledare rusade in och var helt vild.
Programledaren gjorde också rörelserna. Var det inte Lasse Eriksson?
Citera
2005-10-25, 11:43
Medlem
erikbes avatar
Pratmakarna är en klassiker
Citera
2005-10-25, 13:16
Medlem
Vardons avatar
Vad hette familjefrågeprogrammet där man redan typ före 1985 skulle ringa till TV. Ganska kluriga frågar, tror det var Tommy Engstrand (?) som var en av programledarna. För övrigt har han tillsammans med Ingvar Oldsberg sjungit lite duo i "på spåret" för länge sedan... Det är en upplevelse för öronen av det mindre angenäma slaget :-)

Annars ett program som saknas är väl Nöjjesmasakern med Sven Melander, Jon Skolmen, Åke Cato och Gösta Engström
Citera
2005-10-25, 14:36
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardon
Annars ett program som saknas är väl Nöjjesmasakern med Sven Melander, Jon Skolmen, Åke Cato och Gösta Engström

Har det på video, håller kanske inte samma klass idag. Trollet Rulle/Olle & Helge t.ex, inte ett dugg roliga idag.

Kul dock när Leif Boork kör enormt hockeyspel med "riktiga" spelare samt när Sverige möter Schweiz i fotboll mitt i en backe
Citera
2005-10-25, 14:41
Medlem
johnlennons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardon
Vad hette familjefrågeprogrammet där man redan typ före 1985 skulle ringa till TV. Ganska kluriga frågar, tror det var Tommy Engstrand (?) som var en av programledarna. För övrigt har han tillsammans med Ingvar Oldsberg sjungit lite duo i "på spåret" för länge sedan... Det är en upplevelse för öronen av det mindre angenäma slaget :-)

Det är inte Razzel du menar, var inte Tommy Engstrand med där?
Citera
2005-10-25, 14:46
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stålfarfar
Glöm för allt i världen inte heller Tänk till Tusen med den karismatiske programledaren vars namn jag glömt. Man skulle lösa matematiska tankenötter på tid.
Kan ha fel, men var det inte Jonas Hallberg som var programledare för det?
Citera
2005-10-25, 14:50
Medlem
erikbes avatar

Lista över tv-program från år till år. Underbar nostalgi

Jonas Hallberg var inte programledare för Tänk Till Tusen. Han var så grå att man inte minns hans namn. Någon som vet?
Citera
2005-10-25, 15:49
Medlem
Kuggarns avatar
När jag var riktigt liten så minns jag att Rymdbas Alpha gick på TV. DEt var kul att se den när den gick i repris på ZTV för ett par år sedan.

Ett annat program jag bara har flashbacks ifrån är "från jorden till månen". Tror att det var med Tage Danielsson och Lena Nyman... Minns även att jag gillade ett program som hette "Mediernas Värld" med Östen Warnebring av alla människor. Han hade en Nalle med sig och sysslade med nånting som jag inte minns. Antagligen visades det inslag från utländsk media vilket kan förklara min fascination eftersom det var på den tiden då "tecknat" betydde "made in Tjeckoslovakien".

Ett senare program av liknande karaktär som jag minns att jag satt som klistrad framför var ju "Fönster mot TV-världen" med Åke Whilney där vi fick se en glimt av den fria marknadens TV och kunde drömma om en värld bortom statlig public service TV.
Citera
2005-10-25, 16:07
Medlem
erikbes avatar
Minns ett barnprogram med John och Peter Harrysson samt ett med Gösta Ekman och Lena Nyman. Någon som vet vad programmen hette?
Citera
2005-10-25, 16:40
Medlem
Stålfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jonas Hallberg var inte programledare för Tänk Till Tusen. Han var så grå att man inte minns hans namn. Någon som vet?

Jag har försökt rota långt bak i mitt internminne och kommit fram till att jag tror han iaf hette Ulf Wickbom. En eskapad på Googles bildsökning bekräftar mina teorier. Idolbild: http://www.norden.org/nordbild/files/2004-11-02/MF104-UlfWikbom-II4Y4256.jpg
Citera
2005-10-25, 16:48
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Ett annat program jag bara har flashbacks ifrån är "från jorden till månen". Tror att det var med Tage Danielsson och Lena Nyman.
Dom sjöng "Jorden till månen hallå hallå" och så nått med "Andersson"

Tror inte det var Lena Nyman dock.
Citera
2005-10-25, 17:08
Medlem
erikbes avatar
"Sjukt sa kroppen" med Jan Bergqvist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto