2011-05-03, 08:41
Medlem
SureBets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Tänk att Hanna L. är bosatt på Stenmarksvägen i Umeå. Tänk att tävla mot nån som har givit sitt namn till den gata man är bosatt på!

Stenis är kung.
som viljo nousiainens gångväg?

(kanske inte kan bo på en gångväg men ändå haha)

roligt att se limpar helt uppgiven ibland när han förlorar, hoppas han inte går för långt så han får för sig att han är bra
Citera
2011-05-03, 08:44
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneuslingen
Tänk att Hanna L. är bosatt på Stenmarksvägen i Umeå. Tänk att tävla mot nån som har givit sitt namn till den gata man är bosatt på!

Stenis är kung.

...och Ingemar är uppväxt på Slalomvägen i Tärnaby. Vilken slump, eller hur?
Citera
2011-05-03, 10:21
Medlem
alhfrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishsteel
Det vore kul att se några andra länders versioner av detta koncept som jämförelse då jag är helt övertygad om att det vore ett helt annat sorts tv-program om deltagarna var exempelvis amerikanska toppidrottsmän istället. Jag vågar nog påstå att myspysfaktorn skulle vara markant lägre. Nu vädrar jag skamlöst mina fördomar men nog hade en deltagande stereotyp NBA-neger med ghettomentalitet och fyrfingerring helt omöjliggjort den stämning som råder i årets svenska version? Jag har en känsla av att det här är tv som gör rätt många människor lite stolta över att vara svenskar, det värmer vår kollektiva folksjäl att se att våra idrottsmän/idrottskvinnor fortfarande är ödmjuka och kan interagera socialt utan divalater. För en mossig svenne som jag är det iaf härligt att se.

Det finns mängder av idrottare jag skulle vilja se framöver. Håkan "Carla" Carlqvist är ett namn som dyker upp spontant, överlag är det unsung heroes, uppmärksamhetsskygga, tillbakadragna människor jag är mest nyfiken på. Mixen, blandningen av olika personlighetstyper och hur de förhåller sig till varandra är ju dock det allra viktigaste. Underbar tv.

Jag såg det norska (har jag för mig, kan vara det danska). Det var väldigt likt det svenska, förutom att det kändes mer B:igt och inte lika välproducerat (med musikläggning etc...). Lite mer som 3:ans försök till att göra detdär med vinterstjärnor som också kändes rätt tattigt...
Citera
2011-05-03, 11:43
Medlem
razaones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Henke är ju tränare och lär inte vilja vara med.

Anders Limpar är också tränare så du vet
Många som är med där håller fortfarande på med sin idrott.
Citera
2011-05-03, 12:16
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razaone
Anders Limpar är också tränare så du vet
Många som är med där håller fortfarande på med sin idrott.
I ett division 2 lag ja. Är väl en rätt så stor skillnad.
http://www.sollentunaunited.se/Pages/TeamMember.aspx?id=3347&team=83
Citera
2011-05-03, 12:18
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alhfr
Jag såg det norska (har jag för mig, kan vara det danska). Det var väldigt likt det svenska, förutom att det kändes mer B:igt och inte lika välproducerat (med musikläggning etc...). Lite mer som 3:ans försök till att göra detdär med vinterstjärnor som också kändes rätt tattigt...
Knappast det danska, danmark har väl inte haft i närheten av 12 mästare. Och det norska kan bara ha bestått av gamla skidåkare, eller har dom haft några andra framgångar?
Citera
2011-05-03, 12:22
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Knappast det danska, danmark har väl inte haft i närheten av 12 mästare. Och det norska kan bara ha bestått av gamla skidåkare, eller har dom haft några andra framgångar?
http://no.wikipedia.org/wiki/Mesternes_Mester#Deltakere

2009

2010

2011

Så ja... väldigt många skidåkare av alla olika slag.
Citera
2011-05-03, 12:28
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
http://no.wikipedia.org/wiki/Mesternes_Mester#Deltakere

2009

2010

2011

Så ja... väldigt många skidåkare av alla olika slag.
Okej, deltagare hade dom iaf, men hur många av dom är i klass med de svenska mästarna, det var bara Trine Hattestad som direkt ringde en klocka hemma i mitt hjärnkontor. Men å andra sidan så de enda gångerna jag reagerat på norska framgångar så har det varit Dählie och Northug.
Citera
2011-05-03, 12:41
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Okej, deltagare hade dom iaf, men hur många av dom är i klass med de svenska mästarna, det var bara Trine Hattestad som direkt ringde en klocka hemma i mitt hjärnkontor. Men å andra sidan så de enda gångerna jag reagerat på norska framgångar så har det varit Dählie och Northug.

Hav förtröstan, det blir bättre i framtiden. Tänk dig Karoline Dyhre Breivang, Suzann Pettersen och Therese Johaug....
Citera
2011-05-08, 08:37
Medlem
Ikväll måste det väl ändå bli Limpars tur att vara bättre än genomsnittet i något?! Vad fan som helst men hitills har de inte spelat någon roll vad det är för gren som hammare, pilkastning, löpning, minne, strategi, han hamnar alltid bland de absolut sista. Är det en slump? Börjar nästan tycka synd om honom... Han styrka kanske är den sociala biten som han väl ändå behärskar hyfsat?
Citera
2011-05-08, 08:39
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Ikväll måste det väl ändå bli Limpars tur att vara bättre än genomsnittet i något?! Vad fan som helst men hitills har de inte spelat någon roll vad det är för gren som hammare, pilkastning, löpning, minne, strategi, han hamnar alltid bland de absolut sista. Är det en slump? Börjar nästan tycka synd om honom... Han styrka kanske är den sociala biten som han väl ändå behärskar hyfsat?

Gör han? Jag får känslan att han är rätt avig socialt också?
Citera
2011-05-08, 08:44
Medlem
Säkert sant...jag bara drog till med något faktiskt. Vill inte snacka ner någon... Han kanske är en sån som försöker vara jättesocial, positiv och rolig men som man bara inte orkar med men som man samtidigt bara inte kan tycka illa om heller. Ni har alla säkert stött på en sådan person nån gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in