2011-04-24, 18:05
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Är Kirk Douglas, Sif Ruud och Sickan Carlsson sjuka?
Lillian och Zsa Zsa är väl inte helt krya, men resten?

Kirk Douglas var ju med på Oscarsgalan i vintras och då såg han ganska pigg ut för sin ålder. Senaste artikeln om Sif Ruud är från 2000 och vanligtvis när man inte hör särskilt mycket om de gamla avdankade kändisarna brukar det betyda att de är sjuka, som fallet var med Annalisa Ericson. Innan hon dog hade man knappt läst någonting om henne i tidningarna den senaste tiden.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0008/30/ruud.html

Sickan Carlsson intervjuades senast i HD på hennes 90-årsdag 2005 och då sa hon såhär ang hur hon mådde.

— Inte så bra. Är ganska trött och har ont lite här och där. Men det hör väl till åldern.

http://hd.se/familj/2005/08/10/sicka...er_90_aar_den/

Hur som helst är ju de alla över 90 och då kan det räcka med en förkylning för att ta kål på dem, så de behöver ju inte ha några allvarliga sjukdomar.
2011-04-24, 19:12
Medlem
Skådespelarparet Meta Velander och Ingvar Kjellsson är ju närmare 90 nu, är det någon som vet hur de mår? Annars är ju Stig Ossian Ericsson också till åren kommen. Han verkar dock pigg, enligt vad jag har hört, men...
2011-04-25, 08:36
Medlem
Scott Hall har varit alkoholist i minst 15 aar , kanske droger oxo vem vet......det e ju kun hans eget fel

Harry Morgan 96
Eli Wallach 95
regissoer Les Martinson 96

Mycket gamla herrar det der.......
2011-04-26, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberdealer
Annars är ju Stig Ossian Ericsson också till åren kommen. Han verkar dock pigg, enligt vad jag har hört, men...

Hört annat...han var stammis på en ICA-butik där jag har känningar.
Började dock se lite dålig ut, och har inte synts till på månader.

Men han kanske bara har flyttat...?

/T
2011-04-26, 16:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Hört annat...han var stammis på en ICA-butik där jag har känningar.
Började dock se lite dålig ut, och har inte synts till på månader.

Men han kanske bara har flyttat...?

/T

Om han är sjuk kan det vara en förklaring till varför han tackade nej till att vara Fader Fouras i den nya säsongen av Fångarna på fortet.
2011-04-26, 18:30
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Om han är sjuk kan det vara en förklaring till varför han tackade nej till att vara Fader Fouras i den nya säsongen av Fångarna på fortet.
Annars brukar man väl inte vara så pigg på att springa upp och ner i en massa trappor och hålla på med intensiva inspelningar i hans ålder. Kanske om man hade planterat gubben uppe i tornet och låtit honom sitta där under de två veckor man spelar in eller vad det nu kan vara, dvärgarna kan säkert komma med mat

Pigg eller ej brukar inte spela så stor roll vid 87 barre ändå. När det kommer till gamlingar pratar man väl inte om sjuk eller frisk utan snarare om sjuk eller mindre sjuk? Något är det ju alltid som kan ta kol på en vilken dag som helst i den åldern.
2011-04-26, 19:35
Medlem
Att han tackade nej till det är inget tecken. Man kan tänka sig två saker. Antingen (mest troligt) så tackade han nej eftersom han vill vara pensionär. Fullt förståerligt vid hans ålder. Eller också frågade inte TV4 av rädsla för att han skulle dö mitt i inspelningen eller något liknande.

På tal om ingenting, skådespelerskan och dödshjälpsförespråkerskan Gerd Hagman fyller 92 i sommar. Hur mår hon tror ni? Det är klart, hade hon varit sjuk hade hon väl inte levt?
2011-04-28, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Kirk Douglas var ju med på Oscarsgalan i vintras och då såg han ganska pigg ut för sin ålder. Senaste artikeln om Sif Ruud är från 2000 och vanligtvis när man inte hör särskilt mycket om de gamla avdankade kändisarna brukar det betyda att de är sjuka, som fallet var med Annalisa Ericson. Innan hon dog hade man knappt läst någonting om henne i tidningarna den senaste tiden.

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0008/30/ruud.html

Sickan Carlsson intervjuades senast i HD på hennes 90-årsdag 2005 och då sa hon såhär ang hur hon mådde.

— Inte så bra. Är ganska trött och har ont lite här och där. Men det hör väl till åldern.

http://hd.se/familj/2005/08/10/sicka...er_90_aar_den/

Hur som helst är ju de alla över 90 och då kan det räcka med en förkylning för att ta kål på dem, så de behöver ju inte ha några allvarliga sjukdomar.
Sif Ruud har jag inte hört ett dugg om å flera år, förutom att Robin Paulsson häromåret skämtade i sin talkshow om att "Sif Rudd (plus ett antal andra kändisar) snart skulle vara hos Gud".

Sickan Carlsson däremot vet jag mer om. Hon bor på ett behandlingshem sedan flera år tillbaka och är numera fullständigt väck i skallen. Vet inte om det är Alzheimers (tror inte det dock) eller extrem demens (mer sannolikt) men hon är i princip en grönsak numera. Av naturliga skäl ger hon således inte längre några intervjuer och lever helt isolerad från kändisvärlden och sitt gamla liv som revyartist.
2011-04-28, 14:09
Medlem
Mogrens avatar
Lillan, den engelska strippan som upphöjts till prinsessa i Sverige lär väl packa ihop snart. Inte sörjd av så värst många men lever på våra skattepengar.
2011-04-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Lillan, den engelska strippan som upphöjts till prinsessa i Sverige lär väl packa ihop snart. Inte sörjd av så värst många men lever på våra skattepengar.
Hon har en egen tråd!

https://www.flashback.org/t586001

Och ja, hon är onekligen "på väg utför". Får dock tillägga att det presenterats en ganska ensidig bild av henne, då hon i stort betraktas som en "snyltare" som "kommit upp sig". Kanske inte så där jättepoppis i jantelagens Sverige, men Lilian är trots sina brister en ganska rar och underhållande gammal dam som har ett manéer och uttryck ingen annan kunglighet här kan komma undan med och det respekterar jag henne för!
Senast redigerad av scrollock 2011-04-28 kl. 22:31.
2011-04-30, 09:02
Medlem
Bo Hansson lider av en alvarlig lungsjukdom av något slag:
http://www.aftonbladet.se/plus/sport...ab?teaser=true

Någon som har PLUS och kan berätta mer om vad det hadlar om? Jag misstänker KOL.
2011-04-30, 09:27
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Bo Hansson lider av en alvarlig lungsjukdom av något slag:
http://www.aftonbladet.se/plus/sport...ab?teaser=true

Någon som har PLUS och kan berätta mer om vad det hadlar om? Jag misstänker KOL.

Jag har läst artikeln och det är INTE KOL. Han säger att han t.o.m har kontrollerat det.
Han preciserar det inte mer än att "ena lungan har gett upp"
Han dementerar vidare alla bögrykten i artikeln, han är INTE bög.

"Hur illa är det?

– Jag får försöka leva med det men det är möjligt att den tar kål på mig så småningom. Ja, det är inte kol alltså. Det har jag kontrollerat. Jag har mina hostperioder och då kan jag inte göra så mycket eftersom jag stör både mig själv och andra."

Alltså ligger han inte riktigt för döden ännu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in