2010-06-14, 09:39
Medlem
Skådespelaren James "Jimmy" Dean är död: http://today.msnbc.msn.com/id/376787...entertainment/
2010-06-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Skådespelaren James "Jimmy" Dean är död: http://today.msnbc.msn.com/id/376787...entertainment/
Sorry, råkade posta ovan inlägg i fel tråd. Mod får gärna ta bort.
2010-06-14, 17:06
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Problemet är han väldigt många gamla tanter på Östermalm ser ut som Lilian, men det betyder inte att det är Lilian, speciellt inte om man bara ser snabbt och inte tittar så noga. Det är möjligt att din mamma och andra FB:are har trott att de sett henne, men allt talar emot att det faktiskt var hon.

Hahaha! Det var något av det roligaste jag läst nånsin på denna sajt. Bagdad-Bob framstår ju i en helt annan dager. Påminner kusligt om Sonny Crockett
2010-06-14, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Hahaha! Det var något av det roligaste jag läst nånsin på denna sajt. Bagdad-Bob framstår ju i en helt annan dager. Påminner kusligt om Sonny Crockett
Bagdad-Bob? Det var allt en märklig liknelse. Så du tror att Lilian är uppe och skuttar omkring, eller vad är din förklaring till att Snurrens mamma påstår sig ha sett henne? Jag vet ju att hon är långt framskriden i sin Alzheimers och är sängbunden. Knappast läge att kila in hos frissan då.
2010-06-14, 17:38
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Bagdad-Bob? Det var allt en märklig liknelse. Så du tror att Lilian är uppe och skuttar omkring, eller vad är din förklaring till att Snurrens mamma påstår sig ha sett henne? Jag vet ju att hon är långt framskriden i sin Alzheimers och är sängbunden. Knappast läge att kila in hos frissan då.

Men nu har du nog inte läst vad snurren skrev i sitt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Åja, hovet har gått ut med att hon bor kvar på Villa Solbacken och det berättas att hon får hjälp att ta sig ut för att kunna leva ett så vanligt liv som möjligt. FB:are har sett henne både på systemet på Regeringsgatan där hon fick hjälp att köpa "bubbel", samt i en butik vid Karlaplan (Grosso). Jag känner min mamma väl och det finns ingen chans i världen att hon skulle se fel eller ljuga om detta. En frisersalong intill Strandvägen är ingen otänkbar plats för denna dam.

Du svarar med att säga att ALLA ser fel. Jo liknelsen med Bagdad Bob är slående, förnekare in i det sista.
Snurren skriver även bergsäkert att hans mor inte skulle se fel eller ljuga. Varför misstro det?
Framför allt varför ska vi tro på dig? Varför skulle dina källor vara trovärdiga? Har du ens talat om vilka dina källor är?
Inget tvivel om att Lillian sett bättre dagar men jag tror på Snurrens morsa 7 dagar i veckan tills dess att motsatsen är bevisad.
2010-06-14, 17:54
Medlem
Citat:
Men nu har du nog inte läst vad snurren skrev i sitt inlägg.

Du svarar med att säga att ALLA ser fel. Jo liknelsen med Bagdad Bob är slående, förnekare in i det sista.
Snurren skriver även bergsäkert att hans mor inte skulle se fel eller ljuga. Varför misstro det?
Framför allt varför ska vi tro på dig? Varför skulle dina källor vara trovärdiga? Har du ens talat om vilka dina källor är?
Inget tvivel om att Lillian sett bättre dagar men jag tror på Snurrens morsa 7 dagar i veckan tills dess att motsatsen är bevisad.
Nja, nu missförstår du lite grand. Jag säger inte att ALLA har fel, det är för övrigt inte mer än ett par enstaka personer som påstår sig ha känt någon som sett Lilian, men jag finner det högst osannolikt att Lilian verkligen skulle ha befunnit sig på just den platsen vid det tillfället med ledning av vad jag vet och det "bergsäkra" uppgifter för uppgifterna kommer från Hovmarshalken själv. Att Snurren "bergsäkert" tror sin mamma tror jag också på, men dessa två saker står i kontrast till varandra och därför är den enda sannolika förklaringen så att båda sakerna skulle kunna fortsätta vara sanna att hans mamma helt enkelt misstagit Lilian för någon annan som var lik. Inget konstigt alls med det och inget att skämmas för.

Att Hovet skulle berättat att Lilian får hjälp med att ta sig ut vill jag inte minnas att jag läst någonstans, utan snarare att hon vårdas. Du får gärna posta en länk med officella uppgifter där det står att hon verkligen är ute och rör sig på stadens gator så ska jag tro på det.
2010-06-14, 18:06
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Nja, nu missförstår du lite grand. Jag säger inte att ALLA har fel, det är för övrigt inte mer än ett par enstaka personer som påstår sig ha känt någon som sett Lilian, men jag finner det högst osannolikt att Lilian verkligen skulle ha befunnit sig på just den platsen vid det tillfället med ledning av vad jag vet och det "bergsäkra" uppgifter för uppgifterna kommer från Hovmarshalken själv. Att Snurren "bergsäkert" tror sin mamma tror jag också på, men dessa två saker står i kontrast till varandra och därför är den enda sannolika förklaringen så att båda sakerna skulle kunna fortsätta vara sanna att hans mamma helt enkelt misstagit Lilian för någon annan som var lik. Inget konstigt alls med det och inget att skämmas för.

Att Hovet skulle berättat att Lilian får hjälp med att ta sig ut vill jag inte minnas att jag läst någonstans, utan snarare att hon vårdas. Du får gärna posta en länk med officella uppgifter där det står att hon verkligen är ute och rör sig på stadens gator så ska jag tro på det.

DU finner det osannolikt ja! Nu finner ju jag det mer sannolikt att snurrens morsa sett lillian än att DU skulle ha bergsäkra uppgifter ifrån hovmarskalken. Sorry men så är det.
Alzheimerspatienter kan ju ha bra och dåliga dagar..
2010-06-14, 18:18
Medlem
Snurrens avatar
Citat:

Sådärja då har man letat lite, saxat från den andra Lilliantråden från en 3/6: "Prinsessan Lilian bor kvar i Villa Solbacken på Djurgården. Personalen vill skapa en så naturlig vardag för henne som möjligt.Chauffören och någon av Silviasystrarna tar regelbundet med henne ut på bilturer.

Favoritställena var tidigare Villa Källhagen där hon hade ett eget bord och lågprisbutiken Grosso vid Karlaplan. "

Vad hade prinsessan Lilian för sig i lågprisbutiken Grosso?

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7234665.ab

För övrigt hördes det att denna lilla "östermalmsdam" kommunicerade på engelska och hon blev ledd av två vördsamma personer. Lilla mamsen satt där själv på salongen och blev "papiljottad" så hon hade god tid att iaktta.
2010-06-14, 18:21
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Sådärja då har man letat lite, saxat från den andra Lilliantråden från en 3/6: "Prinsessan Lilian bor kvar i Villa Solbacken på Djurgården. Personalen vill skapa en så naturlig vardag för henne som möjligt.Chauffören och någon av Silviasystrarna tar regelbundet med henne ut på bilturer.

Favoritställena var tidigare Villa Källhagen där hon hade ett eget bord och lågprisbutiken Grosso vid Karlaplan. "

Vad hade prinsessan Lilian för sig i lågprisbutiken Grosso?

http://www.aftonbladet.se/brollopet/article7234665.ab

För övrigt hördes det att denna lilla "östermalmsdam" kommunicerade på engelska och hon blev ledd av två vördsamma personer. Lilla mamsen satt där själv på salongen och blev "papiljottad" så hon hade god tid att iaktta.

HITTEPÅ OCH LÖGNER!!

2010-06-14, 18:24
Medlem
Snurrens avatar
Tack för ditt stöd Antevante
2010-06-14, 18:30
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Tack för ditt stöd Antevante

Det handlar egentligen inte om det! Men vassego!

Det handlar om trovärdiga uppgifter. Om din mor säger att hon bergsäkert sett Lillian på en frisersalong så finns det ingen anledning att misstro det. Om min mor sagt samma sak hade jag inte misstrott henne en sekund.
Det är knappast någon här på FB som känner Lillian eller hennes närmaste. Och i detta fallet så fanns ju en artikel som delvis stödde din historia. Alltså det faktum att Lillian visst är ute och rör sig mellan varven. Alzheimers är en ruggig sjukdom men som jag skrev så finns det bättre och sämre dagar för de patienterna.
Man ska även ha klart för sig att det är skillnad på att delta på en nobeldag eller ett prinsessbrölopp och att åka till frissan en timme eller två.
2010-06-14, 19:09
Medlem
Citat:
DU finner det osannolikt ja! Nu finner ju jag det mer sannolikt att snurrens morsa sett lillian än att DU skulle ha bergsäkra uppgifter ifrån hovmarskalken. Sorry men så är det.
Alzheimerspatienter kan ju ha bra och dåliga dagar..
Men hade jag inte rätt om Alzheimern då? Trots att vissa andra ideligen förnekade det. Som sagt, mina uppgifter stämde fint den gången eftersom jag fick det från trovärdigt håll, så det är knappast jag som är förnekaren här, eller hur?
Senast redigerad av scrollock 2010-06-14 kl. 19:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in