Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
De som ihärdigt kritiserar långt mer genomfattande statististka undersökningar där är de som försvarar invandrare. Om de är intellektuella eller inte får du väl själv ta reda på.
Man kan kritisera långt mer omfattande undersökningar ja - därför att de har brister som man kan peka på när man kritiserar dem.
Man kan också finna mindre undersökningar som är giltiga för det de undersöker därför att de har det upplägget och inte är behäftade med sådana brister att de diskvalificerar sig själv.
Citat:
Har Christian Diesen sagt så eller inte?
Varför frågar du mig det? Du får väl söka på nätet om du vill verifiera det du själv hävdar.
Citat:
Ditt hat mot män överskuggar allt. Det är synd.
Nej, jag hatar inte män. Gnällpellar finner jag däremot tröttsamma.
Citat:
Du kan gnälla och oja dig över att så få anmälningar leder till åtal men du tycker att det är helt okej att inte banda förhör med målsägande.
Jag gnäller inte och ojar mig över att så få anmälningar går till åtal - varifrån har du fått det? Jag anser att man måste acceptera att också skyldiga går fria när man värnar om rättssäkerheten - och att vi ligger bra när det gäller rättssäkerhet.
Vem har sagt att jag tycker det är "okej" att man inte bandar förhör? Är du verkligen så usel på att tolka text?
Jag säger att det är förfarande som inte är helt ovanligt och att Irmeli i den delen inte handlat anmärkningsvärt. Att jag skulle ha uttalat mig i någon form av kvalitetsskala gällande det och vad jag anser om rutinen - det är ju verkligen att kliva bort från vad ämnet handlade om.
Citat:
Dags att du funderar igenom allt en gång till kanske?
Funderar igenom vad?
Att det inte går att genom lite gap och skrik och att vifta med armarna få upp siffran gällande falskanmälan.
Nej - det behöver jag inte fundera på. Sådana metoder fungerar kanske på mammor när småpojkar vill ha glass, det fungerar inte för att förändra statistik.