2011-03-30, 03:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golliwogg
Varför ska du då spela i Sveriges landslag?
Att spela i landslaget går inte ut på att sjunga massa jävlar sånger. Att sjunga national sången är upp till var och en.
2011-03-30, 03:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jon69
Landskamper gör det, jo. Jag skiter väl i tränaren? Det borde vara olagligt och leda till böter och avstängning tills han lärt sig sjunga den och bett om ursäkt offentligt.

Ett riktigt respektlöst svin är vad han är.
Och tränaren skiter i dig. Han kommer endå ta ut Zlatan för han vet att Zlatan är vår bästa fotbollsspelare just nu. Borde och borde.. men nu är det inte så. Gilla läget.
Senast redigerad av Madridista. 2011-03-30 kl. 03:32. Anledning: skrev fel.
2011-03-30, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
men svenskar många svenskar vägrar beblanda sig med folk som inte har samma kultur eller utseende.

Det är inte konstigt att invandrare fastnar i små "getton", jag själv hade utan tvekan valt att bo i "betongen" än svenssongatan vi bodde på.. Stolt svensk? Knappast! Tycker jag om Sverige? Självklart!

Ja, och där har du förklaringen till att mångkultur inte fungerar. Ett splittrat samhälle är vad man får. Människor gillar inte olika.
2011-03-30, 03:39
Medlem
Jag säger bara REDAN? det är old news..

Personligen tycker jag att invandrare SKA anpassa sig och bli en del av Sverige, så länge invandrare ser sig själva som invandrare kommer det alltid finnas vi och dem.

Men om invandrare börjar se sig som svenskar! sjunger med i nationalsången och viftar med flaggan ibland så smälter vi nog samman bättre.

Tycker det är bevis på misslyckad integration, vi förväntar oss att invandrare vill bli en del av oss när dem kommer AHAHAHAH vilket jävla skämt.
2011-03-30, 03:40
Medlem
flowsters avatar
Citat:
http://www.aftonbladet.se/sportblade...ticle339299.ab

Svenskar som inte sjunger nationalsången på läktaren är en sak. Visst, de borde skämmas ordentligt, men det är inte offentliga personer. Etniska svenska spelare som inte sjunger är ännu värre och borde även de stängas av.
Tycker du är lite väl extrem. Orkar inte kommentera en sådan struntsak. (Ja, det är en struntsak för mig huruvida vissa väljer att inte sjunga nationalsången i sådana sammanhang).
2011-03-30, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0llfan
Det är en symbolisk handling som tydligt indikerar att dom minsann inte är några raister.

Rätt. Trodde det var allmän vetskap att vi inte sjunger nationalsången på skolavslutningar och andra events, för då är man ju rasist.
2011-03-30, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodah
Rätt. Trodde det var allmän vetskap att vi inte sjunger nationalsången på skolavslutningar och andra events, för då är man ju rasist.
Jag har inget emot att ni sjunger national sången. Så länge ni inte tvingar mig eller nån annan att göra det.
2011-03-30, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Tycker du är lite väl extrem. Orkar inte kommentera en sådan struntsak. (Ja, det är en struntsak för mig huruvida vissa väljer att inte sjunga nationalsången i sådana sammanhang).

Självklart tycker du det. Du undrar säkert också varför vi har ett land överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Madridista.
Och tränaren skiter i dig. Han kommer endå ta ut Zlatan för han vet att Zlatan är vår bästa fotbollsspelare just nu. Borde och borde.. men nu är det inte så. Gilla läget.

Nä, jag gillar inte läget. Därför yttrar jag mig om det i förhoppningen om att det någon dag kan ändras.
2011-03-30, 03:47
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Självklart tycker du det. Du undrar säkert också varför vi har ett land överhuvudtaget.
Nej.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Inga utlänningar gör det, jag själv är inte svensk och när jag spelade i u-landslaget i basket så sjöng endast de etniskt svenska spelarna nationalsången.

I mitt fall handlar det om att jag helt enkelt inte känner mig svensk, jag må vara född här men svensk anser jag mig inte vara. Jag tror utlänningar rent generellt känner detsamma som jag. Varför ska jag sjunga nationalsången när jag inte känner mig svensk eller när jag inte betraktas som svensk av svenskar?

Varför ska du spela i det svenska landslaget när du inte känner dig svensk? Åk till somalia och spela istället.

OnT: Jag tror att Zlatan tycker att han är för bra för att göra något annat än att stå vid mållinjen och vänta på bollen.
Medlem
shmuels avatar
Pinsamt. Varför spelar han för Sverige om han inte känner sig svensk? Varför inte spela för Bosnien istället? Det hör till att visa respekt för nationen man tillhör.
2011-03-30, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Nej.

Inte helt från vettet alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in