Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-30, 03:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shmuel
Pinsamt. Varför spelar han för Sverige om han inte känner sig svensk? Varför inte spela för Bosnien istället? Det hör till att visa respekt för nationen man tillhör.
För att han är född i Sverige?
2011-03-30, 03:52
Medlem
shmuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madridista.
För att han är född i Sverige?
Precis, alltså är han svensk och bör känna sig som svensk.

Vad är det du inte förstår?
2011-03-30, 03:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyblack
Varför ska du spela i det svenska landslaget när du inte känner dig svensk? Åk till somalia och spela istället.

OnT: Jag tror att Zlatan tycker att han är för bra för att göra något annat än att stå vid mållinjen och vänta på bollen.
Hur vet du hurvida någon känner sig svensk eller inte? Zlatan har sagt flera gånger att han är svensk, Zlatans pappa ville att han skulle spela för det bosniska landslaget men Zlatan sa nej. Det var han som ville spela för Sverige eftersom han är född här. Och man blir inte mindre svensk för att man inte sjunger nationalsången.
2011-03-30, 03:58
Medlem
Tokkers avatar
Att haka upp sig på vilka som sjunger nationalsången eller inte, är så sjukt löjligt. Skulle man känna sig mindre svensk för att man inte sjunger med? Härlig logik måste man medge.
Bannlyst
Ok innan ni idioter fortsätter yttra er om hur Zlatan känner sig så kan vi väll ta och lyssna på vad Zlatan själv säger:

"- För mig är det en stor ära att vara lagkapten för mitt land, speciellt på grund av min bakgrund och att jag inte har ett svenskt namn. Vissa anser att jag är halvt utländsk. Själv känner jag mig som 100 procent svensk, säger Ibrahimovic till Eurosport."

http://www.justzlatan.com/news_show_...ml?id=11432236
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Inga utlänningar gör det, jag själv är inte svensk och när jag spelade i u-landslaget i basket så sjöng endast de etniskt svenska spelarna nationalsången.

I mitt fall handlar det om att jag helt enkelt inte känner mig svensk, jag må vara född här men svensk anser jag mig inte vara. Jag tror utlänningar rent generellt känner detsamma som jag. Varför ska jag sjunga nationalsången när jag inte känner mig svensk eller när jag inte betraktas som svensk av svenskar?

Precis. Stor skillnad mot politiker som säger att bara för att man har svenskt medborgarskap så är man svensk Sen tycker jag det är ganska töntigt att sjunga ''nationalsången''. Svenskar är fan inga patrioter.
2011-03-30, 03:59
Medlem
shmuels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madridista.
Ok innan ni idioter fortsätter yttra er om hur Zlatan känner sig så kan vi väll ta och lyssna på vad Zlatan själv säger:

"- För mig är det en stor ära att vara lagkapten för mitt land, speciellt på grund av min bakgrund och att jag inte har ett svenskt namn. Vissa anser att jag är halvt utländsk. Själv känner jag mig som 100 procent svensk, säger Ibrahimovic till Eurosport."

http://www.justzlatan.com/news_show_...ml?id=11432236
Ännu större anledning till att han ska sjunga med.
2011-03-30, 04:03
Bannlyst
Citat:
Ok då undrar jag: Skulle han bli mer svensk om han sjöng? och hur är det med etniska svenskar som inte sjunger? Är dom också mindre svenskar för det?
2011-03-30, 04:04
Medlem
Tokkers avatar
Citat:

Varför? För att det på något sätt skulle visa att han känner sig svensk, eller för att han ska "hedra" sin nation genom det? Vad i helvete spelar det för roll? Räcker det inte att han har på sig den svenska landslags-tröjan, är kapten, och är våran just nu största fotbolls-stjärna? Hedrar han inte den svenska nationen tillräckligt?
2011-03-30, 06:07
Medlem
Voltecs avatar
men lol ska han helt plötsligt för att han är med i fotbollslandslaget och blir respekterad av många svenskar sjunga och känna sig svensk? för om han inte hade varit grym på fotboll så hade han fått samma uppmärksamhet? nee tror inte de han hade blivit som vilken annan invandrartonåring från rosengård.

Att han ska vara rasist är ju bara löjligt hans barn är ju halvsvenskar.
2011-03-30, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorOak
Tittade precis på TV4 som visar landskampen mellan Sverige och Moldavien. Inför matchen spelades som vanligt båda nationernas nationalsånger. Det jag reagerade på var att alla spelare i svenska landslaget inkl. förbundskapten Erik Hamrén sjunger med i sången, utom de med utländsk bakgrund d.v.s. Zlatan Ibrahimovic och Emir Bajrami.

Då till frågeställningen; Varför sjunger dessa två herrar inte med?
Har de aldrig fått lära sig texten? Eller känner de sig kanske inte som svenskar?

Sjunger ni som är invandrare eller har invandrar bakgrund med när "Du gamla, du fria" spelas?

För att de inte är svenskar och borde bli utbytta mot folk som bryr sig om sitt land.
2011-03-30, 07:04
Bannlyst
Vem ska ringa Mona om denna nyhet? Hon borde ju vara helt förfärad nu eftersom hon använder hans namn i varje mening när hon förklarar att invandrare visst är svenskar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in