Svara
  • 1
  • 2
2011-03-15, 06:40
Medlem
Gismivs avatar
Kön: Man
Ålder: 20
Vikt: 95
Substans: Ritalin
Dos: Osäker men MAX 200mg
Erfarenheter: Cannabis, benzo, "lyckopiller" såsom Lyrica, Concerta och nu Ritalin

Två av mina polare kom till mig runt 19.30 tiden och den ena som vi kan kalla för Erik hade med sig Ritalin, en medicin som han tog förut mot sin ADHD.
Vi bestämmer oss för att testa och snorta samt flumma på Ritalin och se hur ruset är.
Vi hällde ut ungefär 7 stycken kapslar, 40mg per kapsel.
Vi krossade allting och jag lade upp en lina, vet inte vilken dos, men den var inte så jättestor.
Klockan är ungefär 19.45 när jag drar linan och det var det vidrigaste skit jag någonsin snortat i hela mitt liv. Ett tips till er som tänker testa att snorta Ritalin: Det smakar vidrigt.
Klockan är runt 20.00 när jag bestämmer mig för att "bomba" lite Ritalin istället för att snorta.
Jag tar en bit toapapper och lägger i ganska mycket Ritalin i den och stoppar in i käften och sväljer med vatten. Efter det känner jag att jag måste röra på mig hela tiden, måste hålla på med någonting hela tiden. Jag hittar en sak som jag kan göra hela tiden medans jag är som spralligast och det är att skriva till folk msn och faceboook, för när jag knappar på tangentbordet så känns det bättre än och hålla på med någonting annat, t.ex. mobilen.
Jaja, nog om det.
Ungefär 20.15 så bombar jag en riktigt fet och sväljer den, smakar ingenting, går skitbra.
När klockan är typ 20.30 var jag pratsam som fan, kände mig glad upphetsad, sprallig, avbröt alltid mina polare när dom höll på och pratade, oavsett om jag inte ville avbryta dom så bara flög orden ut ur munnen på mig, och det gör dom fortfarande. Skriver jag till folk på msn eller på fb så skriver jag på, jag skiter i vad dom vill säga eller vad dom vill veta utan jag bara pratar på och det gör jag ännu. Har känt av ruset i 9 timmar nu, helt sjukt men sant.
Min andra polare, Patrik kan vi kalla honom, han bombade nästan resten som var kvar och blev lika sprallig som jag och var tvungen att gå och göra saker hela tiden hålla på med något, han började prata i munnen på mig och jag började prata i munnen på honom. Han trodde ju helt säkert att jag lyssnade på vad han sa medan jag snackde på om allt mellan himmel och jord och trodde på fullt allvar att att han lyssnade på vad jag sa.
Det kan bli väldigt förvirrande text ibland då jag är fruktansvärt skakig och förvirrad av mig. Extremt muntorr är jag också, dricker vatten hela tiden.
Gick ut till spegeln för 20 min sen för att om jag såg "påverkad" ut, och det gjorde jag..
Det syntes på ögonen att något var "fel" på mig och jag såg väldigt hängig och trött ut även trots att jag var hur pigg som helst. Jag har nu varit vaken i 24 timmar och känner fortfarande av ruset sen 21.00 ungefär. Har suttit och snackat massa goja med folk på facebook och msn hela natten typ. Dom har lyssnat och skrattat åt mig. Förresten måste jag be er ha överseende med att jag byter samtalsämne ibland, det är också nåt med ruset som gör att jag pratar enormt mycket, hela tiden, repeterar saker jag sagt tidigare och jag vet det.
Nu är klockan 06.26 och jag väntar på att Patrik ska komma med bussen till mig, han mådde dåligt sa han. Han känner fortfarande av ruset, skakade, hade hjärtrusningar och som han själv sa till mig " det känns om att kroppen kommer explodera snart" så därför bad jag honom komma hit istället för att han är hemma med sina föräldrar och sen att dom kommer på honom osv. Då är det bättre han kommer hit, sover ruset av sig lite och om han nojjar så finns jag ju här.
Jaja, nu har jag nog kommit till slutet av min första och kanske sista tripprapport när jag är påverkad av någonting i alla fall, åtminstone när jag tagit Ritalin, för man blir ofta förvirrad såvida du inte koncentrerade dig på någonting för då kan man inte släppa det man tittar på.
Jag tror nästan att jag ska köra lite Ritalin nästa vecka eller idag i skolan, för att kunna koncentrera mig på det jag ska jobba med då koncentrationen blir skitbra. Har aldrig varit så fokuserad på att skriva en text på flashback förut. Wow, nu svartnade det till för ögonen på mig också, det blir så då och då på mitt afterglow att när jag blinkar med ögonen så svartnar precis allting i 5 sekunder..
Bokstäverna flyter runt som bara fan, så det är svårt och vet vad jag har skrivit och vad jag har glömt...
Blev lätt fokuserad på saker och ting, pratade väldigt mycket med folk som var här, jag pratade KONSTANT, om olika saker hela tiden, bytte samtalsämne hela tiden, fattade ingenting i princip.
Sen när ruset var som bäst så kände jag mig som kung över världen, ingenting kunde få mig att må dåligt eller bli arg, jag var bara så kärleksfull och bättre än alla andra. Självförtroenden ökade enormt! Så det var otroligt. Ville bara mysa ner mig i soffan med någon egentligen. Men satte mig på msn och började skriva helt nojjiga saker till folk jag aldrig pratat med förr, sa saker som t.ex. "Jag är nästan kär i dig du är så jäkla fin, helt otroligt! Kom hit och gift dig med mig?" och sånt fortsatte jag skriva till folk jag aldrig ens pratat med förut. Till vissa personer som jag känner skrev jag hur långa konversationer som helst, ingen hann ens läsa klart ett stycke innan jag hade skrivit ett stycke till den här stackaren som satt och läste allting och skrattade åt mig och jag bara log åt det.
Jag har aldrig mått så himla i hela mitt liv som när jag var på toppen av ruset av Ritalin.
Jag pratade om allt från krogen, brudar, ansikten, öronvax, jag bytte en gång ämne från öronvax till att fråga min vän om han tänder på pussar? Fick inget svar för han satt bara och skrattade åt mig och jag fortsatte avbryta honom hela tiden med mina samtalsämnen.
Det är det bästa narkotikaklassade "pillret" jag testat än så länge, och då har jag faktiskt testat benzo, i alla fall stesolid och det sög tyckte jag.
Annars röker jag bara lite spice då och då, lite cannabis då och då samt testar lite nya lagliga droger då och då, allt för att må bra, vilket jag inte kan utan mediciner/droger.

Tack för att ni tog er tid att läsa min klippt värdelösa men, enligt mig, roliga tripprapport
Vi får se om det kommer fler tripprapporter från min sida.
Om det skulle komma någon mer så kommer jag vara nykter/ren i alla fall.
Så jag slipper skriva så förvirrande och repetera saker och ting.

OBS: Jag är alltså väldigt påverkad av Ritalinet fortfarande så ha överseende med stavfel och så vidare eftersom hela skärmen lutar för mig och bokstäverna flyter runt så kan det lätt bli stavfel.
Citera
2011-03-15, 07:58
Medlem
Tack för att du delade med dig, det var intressant.

Har funderat själv på att testa ritalin ett bra tag nu faktiskt, men jag vet inte hur jag ska få tag på det
Citera
2011-03-15, 10:11
Medlem
Jussefines avatar
Har själv funderingar på att införskaffa mig lite Ritalin från vänner med ADHD, denna rapport fick mig ännu mer sugen!
Citera
2011-03-15, 12:37
Medlem
Hahahah har varit med om något liknande när jag och en kompis provade ritalin första gången, vi satt från klockan 23:00 till 08:00 och läste allt och inget här på Flashback, Innan vi testade det, var vi skit hungriga och gjorde riktigt goda mackor med ost och skinka och en stor cola, men märkte vid klockan 5 på morgonen att mackorna och colan var orörd så inne i flashback vi hade varit hahahah
Citera
2011-03-15, 14:22
Medlem
Någon som har tips på hur man enkelt kan få ritalin utskrivet?
Citera
2011-03-15, 14:45
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemgjord
Någon som har tips på hur man enkelt kan få ritalin utskrivet?
Skaffa adhd/aspergers och klaga på strattera/concerta då du kommer få testa dem före ritalin.
Citera
2011-03-15, 16:20
Medlem
Gismivs avatar
Ja, alltså jag vet många som säger att Ritalin är skitdåligt att flumma på, tvärtom, det är riktigt bra. Tyävrr satt mitt rus i ända fram tills 11.00 nästa dag alltså..
När jag skrev denna rapporten så var jag otroligt förvirrad, visste inte vad jag hade skrivit ibland, jag repeterade saker, och orden och meningarna bara flög ut.
Jag har ALDRIG i hela mitt liv pratar så mycket, både IRL och på nätet, någonsin förut.
Ni som vill testa att flumma på Ritalin, gör det, ni kommer inte ångra er.
Men var beredda på att om ni tar 200mg t.ex. som jag gjorde så finns risken att ni inte kommer sova på sisådär en 30 timmar, minst. Jag har inte ens gått och lagt mig ännu, jag väntar faktiskt på att "Erik" ska komma hit med mera Ritalin nu

Det är dock svårt att få tag på Ritalin om du inte känner någon som har ADHD typ.
Sen är Ritalin faktiskt jäkligt beroendeframkallande kände jag direkt efter att det värsta ruset hade lagt sig, då fick jag enormt sug efter mera.
Sen har jag läst om att avtändningen skulle ge extrem ångest osv och det hände inte i mitt fall. Fick lite små ångest för att jag gick till skolan påverkad och blev påkommen av lärarna och såna små saker, annars hade jag ingen ångest alls
Senast redigerad av Gismiv 2011-03-15 kl. 16:22.
Citera
2011-03-16, 22:51
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gismiv
Ja, alltså jag vet många som säger att Ritalin är skitdåligt att flumma på, tvärtom, det är riktigt bra. Tyävrr satt mitt rus i ända fram tills 11.00 nästa dag alltså..
När jag skrev denna rapporten så var jag otroligt förvirrad, visste inte vad jag hade skrivit ibland, jag repeterade saker, och orden och meningarna bara flög ut.
Jag har ALDRIG i hela mitt liv pratar så mycket, både IRL och på nätet, någonsin förut.
Ni som vill testa att flumma på Ritalin, gör det, ni kommer inte ångra er.
Men var beredda på att om ni tar 200mg t.ex. som jag gjorde så finns risken att ni inte kommer sova på sisådär en 30 timmar, minst. Jag har inte ens gått och lagt mig ännu, jag väntar faktiskt på att "Erik" ska komma hit med mera Ritalin nu

Det är dock svårt att få tag på Ritalin om du inte känner någon som har ADHD typ.
Sen är Ritalin faktiskt jäkligt beroendeframkallande kände jag direkt efter att det värsta ruset hade lagt sig, då fick jag enormt sug efter mera.
Sen har jag läst om att avtändningen skulle ge extrem ångest osv och det hände inte i mitt fall. Fick lite små ångest för att jag gick till skolan påverkad och blev påkommen av lärarna och såna små saker, annars hade jag ingen ångest alls
Att du får sug efter det är inte beroendeframkallande, du är uppenbarligen runt 16 år
Citera
2011-07-12, 01:24
Medlem
Gismivs avatar
Hade helt glömt bort den här tråden.
Nej, jag är inte 16 år. Jag är 21.
Citera
2011-12-31, 03:48
Medlem
pl00jErs avatar
Har precis själv tagit 8-10 st 10 mg tabs Ritalin (Ritalina?). Känner igen mig i precis allt du sa, fast jag har inte suttit vid datorn förens nu. Borde egentligen sova eftersom det är nyår och behöver vara pigg och så i morgon, men jag vet att det är lönlöst så kan likaväl surfa på flashback.

Tog tabletterna kl 11 kanske, känns som att jag suttit konstant i 4 timmar och snackat om sjukt ointressanta saker. Jag ser tre nackdelar med drogen just nu.

Första nackdelen jag ser är att jag får sjukt mycket tics, dock bara över nacken. Alltså tungan rör sig hela tiden, blinkar med ögonen 20/ggr per sekund, har skakat huvudet fram och tillbaka konstant, inte varit still i mer än 1 minut när jag skulle se hur länge jag klarade det. Håller på att bli galen.

Andra nackdelen är att jag blir sjukt torr i munnen, spelar ingen roll hur mycket jag dricker heller Har säkert druckit 2-3 liter vatten ikväll, muntorrheten försvinner i typ 5 sekunder. Jag vet inte vad jag ska göra, ska leta upp någon hård godis som jag kan suga på.

Tredje nackdelen är att man är påverkad så jävla länge, man kan ju aldrig somna?! Kommer säkert få fetaste ångesten imorgon. Hoppas att man inte får avtändning heller, det kan man väl inte få av såhär liten dos?

Resten är bara positivt enligt mig, jag kan snacka hur mycket som helst, allting är intressant. (Nyktra personer tycker nog inte det) Mitt självförtroende svajar lite, men det är 100ggr bättre än i vanliga fall. Jag pratar med folk som jag annars har väldigt svårt att prata med. Det är jag som tar initiativet till att prata, och vad vi ska prata om.

Ibland tänker jag dock, "undra ifall nån tycker jag är konstig. Är jag jobbig eller rolig?" Men det slutar med att jag tänker "Äsch, skit samma. Det blir tråkigt om jag inte pratar."

Om någon läser detta, har ni några tips angående att somna och få bort ticsen?
Citera
2011-12-31, 04:14
Medlem
fiskmedcitrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl00jEr

Om någon läser detta, har ni några tips angående att somna och få bort ticsen?

Om du inte har någon medicin hemma, så prova mat-koma. Helt enkelt, ät tills du däckar..
Tuggummi fungerar om du gnisslar tänder.
Citera
2012-01-06, 01:12
Medlem
Pazuzu80s avatar
Min erfarenhet: Ta inte ta Ritta om du inte är van vid centralstimulerande OCH inte har något lugnande. Alkohol funkar inte. Annars: kör. Undantag: Zolpidem som man kan gå HELT bananas på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in