Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Hur går det för TS nu ?
Ingen särskild förändring har skett tyvärr. Jag har kommit fram till insikten att mina problem ligger på en djupare psykologisk nivå. Tror mycket skulle lösa sig om jag hittade en flickvän, men det går helt enkelt inte. Det handlar inte om att jag inte är tillräckligt snygg, intressant, social, spännande, utan problemet ligger i min hjärna. Jag är feg, kräsen, paranoid, och avundsjuk och så fort minsta intresse väcks hos en tjej, drar jag mig tillbaka.
Något jag funderar på ibland är vad gränsen är mellan 'problem' och hur jag är som person. Kanske jag bara är så här och det inte är något fel på mig? Jag vet inte...
Har så otroligt svårt att få en relation (av romantisk eller vänskaplig karaktär) med tjejer som jag bara träffar någon enstaka gång. Jag raggar aldrig om man bortser från tafatta försök kl 03 på krogen. De få som jag lär känna bättre är alltid upptagna och jag hamnar givetvis i "the friend zone". Ibland ligger jag och tänker på hur härligt det vore att ha en flickvän som man bara kunde ligga och mysa med.
Jag har i alla fall till viss del löst vänskapsdelen av mitt sociala liv (om man jämför med mitt första inlägg). Nu återstår bara det svåra... För varje år som går blir min rädsla större över att jag skall förbli någon sorts patetisk jävla "ungkarl"...
Intressant är hur jag projicerar hur jag tror jag är och hur jag vill vara på mig själv, och hur detta påverkar hur jag agerar. Exempelvis har jag ett minne från dagistiden då jag minns att jag sade till min kompis att jag skall vara ungkarl resten av mitt liv (ni vet, tjejbaciller var ju farliga!). Visst, något som hände för mer än 15 år sedan är orelevant, men detta påverkade min attityd i grundskolan, som påverkade gymnasiet, som tillslut påverkar hur jag är idag. Jag vet att det bästa för mig vore att inte försöka analysera och lista ut varför jag är i den situation jag är i utan istället bara agera. Jag antar att om man går runt och tänker och analyserar sådant som man sade när man var 5 år gammal, så kanske man är lite knäpp trots allt...
Måste be om ursäkt för att jag ständigt bumpar upp denna tråd, jag postar endast här när jag är som mest deprimerad. Kom precis hem från ännu en fest som kanske hade blivit lyckad om min attityd mot saker och ting varit bättre.
edit: läste igenom det jag skrev.. fan vad bitter jag låter