2010-12-27, 23:53
Medlem
Tror ingen Man kan förstå den utsatthet och hot, de traumatiserande upplevelser som Vejamannen utsatte sina offer för, och deras efterlevande. Om det med den hjälp av den dokumentation jag kan erbjuda hans offer och deras anhöriga kan ge en lättnad till dem så ska jag göra mitt bästa. Känner till de flesta platser hans brott begicks och tror det är rätt att han om han följer denna tråd vet om att det finns människor som vet och minns.
Citera
2010-12-29, 13:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Folk minns och vet!

Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Tror ingen Man kan förstå den utsatthet och hot, de traumatiserande upplevelser som Vejamannen utsatte sina offer för, och deras efterlevande. Om det med den hjälp av den dokumentation jag kan erbjuda hans offer och deras anhöriga kan ge en lättnad till dem så ska jag göra mitt bästa. Känner till de flesta platser hans brott begicks och tror det är rätt att han om han följer denna tråd vet om att det finns människor som vet och minns.

Du har helt rätt i detta!

Med stor sannolikhet följer "Ådalsmannen" denna tråd och det känns inte bra - för honom!

Dock tycker jag inte att hans namn skall skrivas ut i tråden. Om detta görs så kommer även hans fru och barn att drabbas. Dessa har ju ingenting att göra med de vidriga händelserna 1970-71.

Däremot får vi hoppas att han känner stort obehag med att läsa att folk minns och vet!
Citera
2011-02-03, 12:23
Medlem
Hej,
Jag skulle vilja få reda på var Ådalsmannens flickvän bodde. Är det nån av er som vet?
Citera
2011-03-16, 04:00
Bannlyst
Nu vill vi ha reda på vem han är!
Citera
2011-04-11, 21:44
Medlem
månss avatar
Jag kollade nyss på dokumentären om detta och måste säga att det verkar ha varit en ruggig jäkel!
Hoppas aldrig någonsin att hans eventuella barn får reda på vad han sysslade med i sin ungdom!
Citera
2011-04-12, 11:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Aldrig namnuppgifter m.m.

[quote=måns]Jag kollade nyss på dokumentären om detta och måste säga att det verkar ha varit en ruggig jäkel!
Hoppas aldrig någonsin att hans eventuella barn får reda på vad han sysslade med i sin ungdom![/QUOTE]

Han har barn.

Det hoppas verkligen jag också. Därför kommer iaf jag aldrig att lägga ut den här mannens namn.
Citera
2011-04-13, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Den 27 augusti överfaller en ung man en flicka i Långsele. När GM just skall till att begå våldtäkt kommer en man cyklande. Han får då i en hast lämna både flickan och platsen snabbt.

JA VI MINNS!!!

Det här minns jag mycket väl för jag gick i en parallellklass till den här tjejen och hela skolan var i uppror efter våldtäktsförsöket på henne.
Han hade tydligen varit mycket våldsam mot henne och hon hade strypmärken på halsen, vad jag minns, så det var väl bara ren tur att hon överlevde med.
Om jag inte minns helt fel så ska hon ha varit avsvimmad ett litet tag men vaknade till och kämpade emot.

Jag minns mycket väl den dagen hon kom tillbaka till skolan och hur nyfikna vi var på henne.
Hon var en av skolans populära tjejer och hon såg mycket bra ut.
Det var en knäckt tjej på alla vis som återvände, men som tur var så hade hon en bra uppslutning av vänner runt sig hela tiden.

Jag brukade som alla andra lifta var jag än skulle, men det vågade man inte efter det här trots att han greps senare.
Det lugna ofarliga livet var inte lika ofarligt längre och man blev nog tvungen att bli lite mer vuxen rätt snabbt.

Jag har länge undrat hur hennes liv blev efter detta men har ingen som helst info om någon i Långsele eller omnejd. Jag flyttade långt därifrån juni -71, några dagar efter att jag hade gått ur nian, och jag har aldrig återvänt.

Det jag funderar på nu efter att ha läst tråden är...
Undrar om han verkligen inte begick några fler såna här brott efter att han blev utsläppt.
Kan en så här sjuk människa någonsin bli riktigt frisk?
Senast redigerad av Hexus 2011-04-13 kl. 00:24.
Citera
2011-04-14, 17:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Mannen från Väja" en mycket farlig person 1970-71.

Citat:
Ursprungligen postat av Hexus
JA VI MINNS!!!

Det här minns jag mycket väl för jag gick i en parallellklass till den här tjejen och hela skolan var i uppror efter våldtäktsförsöket på henne.
Han hade tydligen varit mycket våldsam mot henne och hon hade strypmärken på halsen, vad jag minns, så det var väl bara ren tur att hon överlevde med.
Om jag inte minns helt fel så ska hon ha varit avsvimmad ett litet tag men vaknade till och kämpade emot.

Jag minns mycket väl den dagen hon kom tillbaka till skolan och hur nyfikna vi var på henne.
Hon var en av skolans populära tjejer och hon såg mycket bra ut.
Det var en knäckt tjej på alla vis som återvände, men som tur var så hade hon en bra uppslutning av vänner runt sig hela tiden.

Jag brukade som alla andra lifta var jag än skulle, men det vågade man inte efter det här trots att han greps senare.
Det lugna ofarliga livet var inte lika ofarligt längre och man blev nog tvungen att bli lite mer vuxen rätt snabbt.

Jag har länge undrat hur hennes liv blev efter detta men har ingen som helst info om någon i Långsele eller omnejd. Jag flyttade långt därifrån juni -71, några dagar efter att jag hade gått ur nian, och jag har aldrig återvänt.

Det jag funderar på nu efter att ha läst tråden är...
Undrar om han verkligen inte begick några fler såna här brott efter att han blev utsläppt.
Kan en så här sjuk människa någonsin bli riktigt frisk?

Tack för denna mycket intressanta information Hexus.

Det stämmer att offret var avsvimmat men inte nog med det. Hon hade slutat att andas och då tog "Mannen från Väja" och gav henne mun-mot-mun och på så sätt så överlevde offret. Hon höll alltså på att dö p.g.a. av denne man och p.g.a. detta räddade han livet på henne!

Det är nog många som har ställt sig den frågan. Han har iaf mig veteligen aldrig åkt dit för något liknande efter att han blev utsläppt. Återigen en mycket farlig person. Om han fortfarande är detta vet vi ju inte!
Citera
2011-04-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för denna mycket intressanta information Hexus.

Det stämmer att offret var avsvimmat men inte nog med det. Hon hade slutat att andas och då tog "Mannen från Väja" och gav henne mun-mot-mun och på så sätt så överlevde offret. Hon höll alltså på att dö p.g.a. av denne man och p.g.a. detta räddade han livet på henne!

Det är nog många som har ställt sig den frågan. Han har iaf mig veteligen aldrig åkt dit för något liknande efter att han blev utsläppt. Återigen en mycket farlig person. Om han fortfarande är detta vet vi ju inte!

Blev det lite hopblandat nu?
Det var väl tjejen i Bispgården som han gav konstgjord andning?

Men tjejen i Långsele var illa ute också... så vem vet... han kanske gjorde det på henne med.
Jag glömmer i alla fall ALDRIG hennes skrämda blick och hur knäckt hon var!

Finns det något ställe där man kan läsa mer om den här sjuka mannen?
Citera
2011-04-14, 21:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bispgården och Långsele.

Citat:
Ursprungligen postat av Hexus
Blev det lite hopblandat nu?
Det var väl tjejen i Bispgården som han gav konstgjord andning?
Men tjejen i Långsele var illa ute också... så vem vet... han kanske gjorde det på henne med.
Jag glömmer i alla fall ALDRIG hennes skrämda blick och hur knäckt hon var!

Finns det något ställe där man kan läsa mer om den här sjuka mannen?

Det var tjejen i Bispgården. Blandade ihop med henne från Långsele om jag nu inte minns fel. Lätt att blanda ihop alla hans offer.

Detta är ett av de kriminalhistoriska fall som inte har blivit omnämnt efter domen. Troligtvis har det blivit omnämnt någonstans men jag känner iaf inte till det.
Citera
2011-04-30, 23:52
Medlem
Det som mest förundrar mig är att denne man av någon anledning verkar ha koncentrerat sin verksamhet mot inlandet, bortom Sollefteå. Han hade ju möjlighet att från Väja åka såväl söderut som norrut på E4;n. Det måste ha funnits en anledning för honom att bege sig in mot de trakter där de flesta övergreppen tydligen skedde. Tidigare vistelser kan säkert ha utgjort ett skäl, ,men vilka andra skäl kan det finnas.
Citera
2011-05-26, 06:16
Medlem
Hoppas att denna man på något vis får lida, ordentligt, för sina dåd på 1970-talet.
Är det ingen som vet hur han försörjde sig efter att han muckade från hispan eller kåken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in