Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Den 27 augusti överfaller en ung man en flicka i Långsele. När GM just skall till att begå våldtäkt kommer en man cyklande. Han får då i en hast lämna både flickan och platsen snabbt.
JA VI MINNS!!!
Det här minns jag mycket väl för jag gick i en parallellklass till den här tjejen och hela skolan var i uppror efter våldtäktsförsöket på henne.
Han hade tydligen varit mycket våldsam mot henne och hon hade strypmärken på halsen, vad jag minns, så det var väl bara ren tur att hon överlevde med.
Om jag inte minns helt fel så ska hon ha varit avsvimmad ett litet tag men vaknade till och kämpade emot.
Jag minns mycket väl den dagen hon kom tillbaka till skolan och hur nyfikna vi var på henne.
Hon var en av skolans populära tjejer och hon såg mycket bra ut.
Det var en knäckt tjej på alla vis som återvände, men som tur var så hade hon en bra uppslutning av vänner runt sig hela tiden.
Jag brukade som alla andra lifta var jag än skulle, men det vågade man inte efter det här trots att han greps senare.
Det lugna ofarliga livet var inte lika ofarligt längre och man blev nog tvungen att bli lite mer vuxen rätt snabbt.
Jag har länge undrat hur hennes liv blev efter detta men har ingen som helst info om någon i Långsele eller omnejd. Jag flyttade långt därifrån juni -71, några dagar efter att jag hade gått ur nian, och jag har aldrig återvänt.
Det jag funderar på nu efter att ha läst tråden är...
Undrar om han verkligen
inte begick några fler såna här brott efter att han blev utsläppt.
Kan en så här sjuk människa någonsin bli riktigt frisk?