2025-07-28, 16:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fruktansvärt och vidrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Vampiregirl
Nu är första gången jag läser om KH och bla mordet på Lillemor han gjorde sig skyldig till och måste bara få ställa dig frågorna:
1. Har du någonsin blivit våldtagen?
2. Har du någonsin haft en anhörig som inte hittats och tvingas leva i ovisshet?
3.Har du någonsin förlorat ett barn?

Om inte, var tyst!!! Blir så äcklad av att du kan komma och skriva det du skriver om att KH ska lämnas ifred för han ”sonat” sina brott!! SJÄLVKLART ska INTE barn o ev. barnbarn lida för vad han gjorde men han har lugnt gått vidare i livet medans en ung flicka med hela livet framför sig legat död i en älv tack vare honom! Andra unga flickor blev ärrade för livet. Men enligt dig är ju det tydligen okey, han satt ju typ 1,5 år på rättspsyk. Som du resonerar kanske du borde söka hjälp själv?

Jag håller helt och hållet med dig.

Även om jag inte personligen har blivit utsatt för någon av dessa tre saker du tar upp så har jag vänner och bekanta som har blivit det. Alla tre är vidriga och fruktansvärda. Jag undrar ändock om ändå inte punkt nr. 2 är det allra värsta. Just denna hemska osäkerhet årtionden efter årtionden med massor av frågor utan svar. Det går inte att få något slags avslut. Vad hände? Varför?

Ja det var en hel del unga flickor som blev ärrade för alltid p. g. a. monstret från Väja.
Senast redigerad av Skaraborg2 2025-07-28 kl. 16:06.
Citera
2025-07-28, 22:12
Medlem
Tack Skaraborg2 för ditt svar! Jag har så svårt att förstå hur man kan resonera som en viss Flashback medlem gjorde i det här fallet. Och hur en viss KH kan leva med sig själv… Tror inte han är ” botad” efter något/ några år på psyk, sådana svåra störningar är du född med.
Han har nog gjort mer än vad som framkommit efter sk ” muck” fast gått under radarn…. Är jag iaf både rädd för och övertygad om
Citera
2025-07-29, 10:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
En kort tids "vård".

Citat:
Tack Skaraborg2 för ditt svar! Jag har så svårt att förstå hur man kan resonera som en viss Flashback medlem gjorde i det här fallet. Och hur en viss KH kan leva med sig själv… Tror inte han är ” botad” efter något/ några år på psyk, sådana svåra störningar är du född med.
Han har nog gjort mer än vad som framkommit efter sk ” muck” fast gått under radarn…. Är jag iaf både rädd för och övertygad om

Det tror inte jag heller.

Vid den tiden då "Ådalsmannen" erhöll sitt "straff" gav myndigheterna mycket låg straff. Då handlade det ofta om en kortare tids "vård" tyvärr.
Citera
2025-07-30, 23:01
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Nu är första gången jag läser om KH och bla mordet på Lillemor han gjorde sig skyldig till och måste bara få ställa dig frågorna:
1. Har du någonsin blivit våldtagen?
2. Har du någonsin haft en anhörig som inte hittats och tvingas leva i ovisshet?
3.Har du någonsin förlorat ett barn?
Känsloargument.

Det finns skäl till varför anhöriga till offren inte sätts att döma gärningsmannen och det skälet är vad du just nu uppvisar. Du kan inte hålla isär juridiken från dina personliga känslor.

Juridiskt är mannen dömd och har avtjänat sitt straff och ska därför anses ha sonat sitt brott. Anhörigsnyft är säkert tråkigt för de anhöriga men helt oväsentligt för sakfrågan.
Citera
2025-07-31, 22:07
Medlem
[quote=Baisianus|92566980]
Känsloargument.

Det finns skäl till varför anhöriga till offren inte sätts att döma gärningsmannen och det skälet är vad du just nu uppvisar. Du kan inte hålla isär juridiken från dina personliga känslor.

Juridiskt är mannen dömd och har avtjänat sitt straff och ska därför anses ha sonat sitt brott. Anhörigsnyft är säkert tråkigt för de anhöriga men helt

Kära Baisianus, jag blir väl tvungen att svara dig, har man en diskussion så har man. Jag respekterar din åsikt, absolut, men jag delar den inte.Jag har ingen som helst anhörigrelation till dessa personer men anser att det finns personer som är såpass svårt sjuka att de helt enkelt inte ska vistas ute bland normalt folk, de bör helst inte andas, och den här mannen är en av dem. Han har tyvärr gjort mer skada än nytta om man säger så och han har förstört livet för så många fler än bara offren. Men du kan ju snälla svara, är han anhörig till dig eftersom du verkar brinna så för honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in