2016-11-24, 01:16
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Fotografi på GMs bil, Volvo Amazon, från TV-serien Brottsplats Sverige: http://imcdb.org/i977536.jpg
Citera
2016-11-24, 16:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Volvo Amazon.

Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Fotografi på GMs bil, Volvo Amazon, från TV-serien Brottsplats Sverige: http://imcdb.org/i977536.jpg

Tack för den bilden.

Kommer väl ihåg den från detta program och där den visades så att man kunde se regnumret.
Citera
2017-01-08, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olllun
Kallades inte han för Gogga när han var ung?

Nej, Gogga är hans bror. Gogga bor kvar i samma hus i Väja.
Citera
2017-11-28, 11:35
Medlem
Tack för alla fina inlägg här i tråden. Min mor har nämnt Lillemor och även teorin om kroppen i vägbanan flera ggr, då vi har stark släktkoppling till trakten och vistas där ofta, sommartid. Visste inte själv att gärningsmannen var känd (Kent) men nu vet jag. Vid tillfälle ska jag gräva fram lite info och handlingar kring detta och dela i tråden. Gillar att forska i sånt när tid finns. Ruskig historia förresten, man blir tagen ...
Citera
2017-11-28, 22:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ytterligare uppgifter?

Citat:
Ursprungligen postat av hackslash
Tack för alla fina inlägg här i tråden. Min mor har nämnt Lillemor och även teorin om kroppen i vägbanan flera ggr, då vi har stark släktkoppling till trakten och vistas där ofta, sommartid. Visste inte själv att gärningsmannen var känd (Kent) men nu vet jag. Vid tillfälle ska jag gräva fram lite info och handlingar kring detta och dela i tråden. Gillar att forska i sånt när tid finns. Ruskig historia förresten, man blir tagen ...

Tack för ditt inlägg.

Jättebra om du kan gräva fram ytterligare info och låta oss andra få ta del av detta här i tråden.

Ja verkligt ruskiga händelser som hände i Ådalen 1970-71. "Ådalsmannen" var en våldsam och aggressiv herre.
Citera
2017-11-29, 12:09
Medlem
Ja. Ska göra det. Mamma brskrev det som att Lillemor brukade kliva på bussen till skolan men sen en dag plötsligt inte gjorde det. Blir ett trauma för bygden, sånt där.

Jag var såklart inte född då men pga min starka kärlek till bygden skär det i mig ändå, att veta om detta fall.
Citera
2017-11-29, 19:48
Medlem
Skaraborg2s avatar
Trauma för en hel bygd.

Citat:
Ja. Ska göra det. Mamma brskrev det som att Lillemor brukade kliva på bussen till skolan men sen en dag plötsligt inte gjorde det. Blir ett trauma för bygden, sånt där.

Jag var såklart inte född då men pga min starka kärlek till bygden skär det i mig ändå, att veta om detta fall.

Mycket bra. Helt klart att detta kom att bli ett trauma för hela den här bygden. "Ådalsmannen" satte skräck i hela denna bygd under den tid han var aktiv med sina våldsamma och aggressiva attacker mot unga tjejer.
Citera
2017-12-22, 09:19
Medlem
Om man googlar lite, kan man hitta uppgifter om Kents fastighetsköp.
Citera
2017-12-22, 09:52
Bannlyst
Fattar inte varför ni skriver en tråd om ett offer.
Citera
2017-12-22, 12:36
Medlem
Vad är Väjamannen offer för?
Citera
2017-12-22, 22:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mannen från Väja ett offer?

Citat:
Vad är Väjamannen offer för?

Har heller ingen aning om varför mannen från Väja skulle vara ett offer? På vilket sätt skulle han vara ett offer?
Citera
2018-02-23, 18:07
Medlem
Derp88s avatar
Var ett tag sedan denna tråd var aktiv. Är det någon som har någon ny information om KH eller generellt om hans brott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in