2011-01-30, 15:55
Medlem
Trumpeters avatar
tydligen är det Henrik Dorsin som ska spela chefens roll.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article8485932.ab
http://www.tv4.se/1.1996026/2011/01/30/henrik_dorsin_ska_spela_huvudrollen_i_svenska_the_ office

Kan nog bli bra med tanke på Dorsins rollkaraktär Ove Sundberg i Solsidan. Att det ska nå upp till samma klass som The office (UK) tror jag dock blir svårt. Vad tror ni?
Citera
2011-01-30, 15:56
Medlem
edches avatar
The Office är ju världens kanske bästa serie, så förväntningarna kommer vara höga. Det beror helt på hur rollbesättningen ser ut, men spontant känns det som det kommer bli ganska trist tyvärr.
Citera
2011-01-30, 16:09
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Känns som att det kan gå båda hållen. Jag som tittar onödigt mycket på The Office(US) har vant mig vid karaktärerna och när jag tittade på UK-versionen blev jag besviken. Det är ju karaktärerna och miljön man tycker om. När det då är dags att ersätta karaktärer som man trivs med så blir man i de flesta fallen besviken.

Sen är jag inte alldeles för förtjust i Henrik Dorsin, det bidrar säkert till att jag eventuellt kommer avsky den svenska versionen.
Citera
2011-01-30, 16:13
Medlem
Rodolfuss avatar
Henrik Dorsin måste jag säga var ett riktigt bra val till chefen. Frågan är ju dock om de ska ta efter den brittiska versionen, amerikanska versionen eller köra sitt egna race?

Frågan är ju dock vilka svenskar som skall ta Tim/Jims och Gareth/Dwights roll. Jag hoppas inte att de blir nån stå-upp komiker iallafall.
Citera
2011-01-30, 16:35
Medlem
McHarleyBandits avatar
Härligt tror det blir kanon med Dorsin
Citera
2011-01-30, 16:45
Medlem
edches avatar
Ja, vem som blir Gareth/Dwight blir ju väldigt spännande att se.
Vad har ni för favoriter där?
Citera
2011-01-30, 17:06
Medlem
Dandidans avatar
Som trogen följare av amerikanska The Office tror jag att den svenska satsningen kommer bli helt värdelös. Jag kan dock tänka mig att de människor utan något krav hur som helst på underhållningen kommer tycka om denna versionen. Det kommer aldrig att gå att mäta den svenska versionen med brittiska/amerikanska eftersom vi alla vet att Sverige är usel på TV.
Antagligen så kommer resterande platser i serien delas ut till andra kända svenskar som är extremt dåliga. Den svenska versionen kommer troligtvis vara full av folk som Helena Bergström och kommer klassas av kvällstidningarna som en succé. Fy för svensk tv...
Citera
2011-01-30, 17:25
Medlem
SithBoboSiths avatar
Dom skulle ha haft Kjell Bergkvist som chef, men Dorsin blir nog bra ändå. Håller tummarna att inte Petra Mede är med.

Vet inte varför men jag kände saknad eefter Nilecity samtidigt som jag läste om svenska office på ab.
Senast redigerad av SithBoboSith 2011-01-30 kl. 17:30.
Citera
2011-01-30, 17:42
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dandidan
Som trogen följare av amerikanska The Office tror jag att den svenska satsningen kommer bli helt värdelös. Jag kan dock tänka mig att de människor utan något krav hur som helst på underhållningen kommer tycka om denna versionen. Det kommer aldrig att gå att mäta den svenska versionen med brittiska/amerikanska eftersom vi alla vet att Sverige är usel på TV.
Antagligen så kommer resterande platser i serien delas ut till andra kända svenskar som är extremt dåliga. Den svenska versionen kommer troligtvis vara full av folk som Helena Bergström och kommer klassas av kvällstidningarna som en succé. Fy för svensk tv...
Jag hoppas verkligen inte en massa kändisar slängs in i serien. Jag skulle gärna se några mindre kända svenskar få rollerna.
Citera
2011-01-30, 17:43
Medlem
KlausDaimlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Dom skulle ha haft Kjell Bergkvist som chef, men Dorsin blir nog bra ändå. Håller tummarna att inte Petra Mede är med.

Vet inte varför men jag kände saknad eefter Nilecity samtidigt som jag läste om svenska office på ab.
Håller med dig till 100%. Kjell var den första jag tänkte på när jag läste om det här.
Citera
2011-01-30, 17:49
Medlem
Skulle inte förvåna mig det minsta om de stoppar in Petra mede i det här hjulet också. Jag blir fan vansinnig om så är fallet, motorsåg och påhälsning på Jarowski fick det bli då.
Tål inte se skithoran mer, förstöra hela guldbaggegalan... Hynda.
Citera
2011-01-30, 17:51
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith

Bergkvist hade passat som handen i handsken. Men Dorsin kan nog leverera, han är jäkligt bra på att spela äckligt självgod (ove och den där karräktären i melodifestivaeln)

Hoppas på detta då Office är något av det roligaste som gjorts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in