"Homo Sapiens har två underarter, Homo Sapiens Sapiens och Homo Sapiens Neanderthalis, som levde parallellt en tid. Homo Sapiens Sapiens (alltså vi, den moderna människan), benämns vanligtvis som Homo Sapiens, och var den som åsyftades i tidigare inlägg. Den har inga underarter än sålänge.
Nej neandertalarna var inte raser vid sidan om den moderna människan. Isf vet jag inte hur du knyter ihop resonemanget att svart, vita och asiater skulle vara olika raser med så oändligt fler likheter sinsemellan."
Eftersom det finns teorier om hur Homo sapiens sapiens och Homo sapiens neanderthalis absorberades av av vår ras, måste neandertalare vara en ras och inte en art, eftersom hade neandertalaren varit en annan art hade hon inte kunnat absorberas.
"Tydligt för att skillnaden sitter utanpå och att människan har en medfödd tendens att se skillnader snarare än likheter.
Så kunskapen att man kan klä sig med päls från döda djur, blev enligt din teori, språngbrädan för "den ariska rasen"? Intressant..."
Det krävs högre inteligens att bo i kalla norr än att bo i afrika, att klä sig i päls är ju bara en mycket liten del i den språngbrädan.
"Testosteronskillnaden är känd. Min hypotes om orsaken låter mer sannolik, om jag får säga det själv, än diverse teorier om att det behövdes i försvarssyfte."
Hade jag varit elak nu hade jag börjat skrika på att du inte refererar till någon forskningsraport och att du drar slutsatser själv.

Jag tror din teori är så god som någon men att det finns säkert massa andra faktorer.
"Det visste jag faktiskt inte, även om de inte är mycket brunare än sydeuropéer. Om det är ett faktum att de har sämre produktion av d-vitamin, så är troligtivs benskörhet ett problem för mongoler."
Jag vet inte om mongoler lider av benskörhet, det kan dom ha klarat sig undan med någon annan gen. Dom har i alla fall klarat sig bra ur krigssynpunkt.
"Självklart är det så. Har du spelat Age of the Empire någongång? Du vet att hålla på med micromanagement inte är hållbart i längden, man blir ganska trött på't. Bättre att låta gubbarna gå dit de vill"
Ja jag har spelat det, men jag fastnade inte. Jag gillar nog Civilization I och II bättre.
"Jag kan inte låta bli att bli nyfiken på din ålder och om du har en arisk hjärna. "
Jag är 23, och min hjärna är arisk.
"Det är en klar definitionsfråga. Om du vill dela in individer i grupper för att de skiljer i intelligens kan du hålla på in i absurdum. Speciellt när det inte finns något bra sätt att mäta intelligens. Ska det vara kombinationen vit hud + hög intelligens som ska definiera begreppet "arier" så är det inget rasbegrepp."
Nej jag vet att det är svårt att definiera arier, därför hade det varit roligt om någon genetiker kom på ett sätt, men det tror jag inte jag kommer läsa i tidningen i morgon direkt.
Jag ber om ursäkt för alla stavfelen, jag skriver fort och slarvigt, annars kan lektorn bli arg.