2005-09-08, 17:14
Medlem
"Jo. Men först måste du påvisa skillnader i intelligens och aggressivitet. Inte i IQ eller testosteron. Sedan bör du rimligtvis försöka bevisa att det är ett arv och inte miljö."

Du kan inte få det mer vetenskapligt än IQ och testosteron. Beviset på att det är ett arv är genom att titta på hur rasen sprider ut sig i samhällspyramiderna under generationer. Notera hur högstående raser har placerats i getton för att efter ett par generationer vara i toppen.

Jag vet inte om du var allvarlig med din länk! Om jag bevisar i en vetenskaplig artikel att du inte kan läsa, skulle du bli jätterädd och springa till biblioteket och låna barnböcker? När Vetenskapen är uppenbarligen olik verkligheten, ska man väl börja ifrågasätta om man inte gör fel.

"Hur är små utséendeskillnader viktiga?"

Viktiga, men inte viktigast.

"Njae, mig veteligen skiljer det mellan 10-15 enheter, inte 20. Vidare så mäter inte IQ-test intelligens utan snarare logisk-matemaisk förmåga. Denna förmåga ger en fingervisning om logisk-matematisk intelligens. Som du säkert vet går förmågor går att förbättra till en viss grad, ingen föds ju till geni.
Skillnaden i testosteron är i genomsnitt 15% hos yngre afrikanska män. Hur mycket skiljer det mellan en arisk pubertal yngling och en arisk medelålders man, tror du; -mer eller mindre än 15%?
Våldsbrott eller våldtäkter är inga typiska undomsbrott heller, så testosteronteorin haltar lite.

Torftig intellektuell miljö på lång sikt påverkar ju givetvis även det ärfliga delen av intelligensen till nästa avkomma. Känns som jag redan sagt detta en gång, men jag upprepar det:
Even if the variation within a group reflects genetic differences, the average differences between the groups could be wholly due to environmental factors. Imagine, two pots, with randomly allocated seeds from the same batch. The two plots have equivalent genetic potential. One plot received fertilizer (an environmental condition), the other pot receives no fertilizer. The average height (i.e. intelligence) differences between each pot will be due to environmental differences (fertilizer), however the height differences amongst individual plants within a pot are due to genetic differences (assuming similar conditions throughout the pot).

Låg medellivslängd borde rimligtvis vara relaterat till lägre levnadsstandard och inte relevant i sammanhanget.

Haiti är numera ett av de fattigaste länderna i världen!"

Det var en undersökning om inteligens i olika länder som visade på detta IQ. Våldtäckter är ett ungdomsbrott bland våra färgglada "svenskar". Våldsbrott är extremt ungdomligt. Bland interner dömda för dessa brott är testosteronhalerna mycket högre än normalt. Att negrernas egenskaper har utvecklats fram betvivlar jag inte.

Låg medellivslängd räknar jag inte med.

Haiti är ett jättebra exempel! Chans efter Chans och lika illa går det. Läs om mulatterna och negrerna och begrunda.

Du kommer aldrig hitta seriös forskning om raser, det är tyvärr bara att inse. Jag säger detta då du verkar mycket forskningsintresserad, för att förklara ett problem du kommer stöta på om du vill ändra åsikt men bygga den på forskning.
Citera
2005-09-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorc7251
Och om du fick välja hennes partner då? Den ena var en renrasig arier, dock ett ointelligent white-trash exemplar med medfödd syndefekt, allergier och lite allmänt mesig och svag i psyket.
Den andra var en neger från de mörkaste delarna av Afrika. Lång, välbyggd, intelligent, omtänksam och väldigt framgångsrik. Vem hade du velat din dotter skulle skaffa en avkomma med?

antagligen bara svag i psyket för man blir mobbad av negroloider i skolan

känner att jag måste förklara hur vi vanliga människor tänker, och inte 3 barns akademiker

seriöst, flyktinga från sydliga europeiska länder.. kommer i 99% av fallen hit flyende, dvs dom är traumatiserade.. dåligt psyke osv osv..
sätts i hem ute i förorter med ett soc bidrag..
*personlig synpunkert:
tycker inte sverige ska få betala för deras krigsdrabbade land..
är det inte så man lär sig? man får baksmällen också om man gör någe dummt som tex "world domination"

visst skit synd för dom, vore jag dom skulle jag gjort samma sak.. men hat föder hat, svårt att säga vem som började, men "vanliga svennson's" hatar utlänningar allt mer .. och utlänningar hatar svenskar mer och mer.. så så där tänker man inte, för om det kommer

"en neger från de mörkaste delarna av Afrika. Lång, välbyggd, intelligent, omtänksam och väldigt framgångsrik."

så är det inte en utlänning han är svensk! tex "vi gjorde det vi gjorde det!! sverige tog guld i"

vilket mer o mer tyder på att det är just deras attityd som stör oss inte deras egentliga ras.. så lägg ner ras snacket pls varje gång ni nämner olika raser så föder ni potensiellt hat, lättare att få det ur sig om man har en mål tavla

edit: kom på att du typ menar samma sak ;d jaja jag är full
edit2: oj trodde jag gjorde en quote från en annan kille
Citera
2005-09-08, 22:38
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Räserfläns69
Du kan inte få det mer vetenskapligt än IQ och testosteron. Beviset på att det är ett arv är genom att titta på hur rasen sprider ut sig i samhällspyramiderna under generationer. Notera hur högstående raser har placerats i getton för att efter ett par generationer vara i toppen.
IQ är icke intelligens. Det KAN finnas ett visst samband mellan en persons resultat på ett IQ-test - RELATIVT andra personer i samma socioekonomiska grupp och i samma ålder - men detta värde kan inte användas för att jämföra olika grupper eller olika åldrar med varandra.

Tycker du 15% mer testosteron i snitt är en markant skillnad som förklarar negrernas påstådda markant högre agressivitet?

Citat:
Jag vet inte om du var allvarlig med din länk! Om jag bevisar i en vetenskaplig artikel att du inte kan läsa, skulle du bli jätterädd och springa till biblioteket och låna barnböcker? När Vetenskapen är uppenbarligen olik verkligheten, ska man väl börja ifrågasätta om man inte gör fel.
Jag är allvarlig. Varför ska man ha ett samlingsnamn på individer vars gemensamma nämnare är kännetecknet mörkare hud och samma geografiska ursprung? Genetiker ger inget stöd för rasbegreppet ur en vetenskaplig aspekt. De som gör det är alltid sponsrade av högerextremistiska organisationer.

Citat:
Det var en undersökning om inteligens i olika länder som visade på detta IQ. Våldtäckter är ett ungdomsbrott bland våra färgglada "svenskar". Våldsbrott är extremt ungdomligt. Bland interner dömda för dessa brott är testosteronhalerna mycket högre än normalt. Att negrernas egenskaper har utvecklats fram betvivlar jag inte.
Här kan du läsa om IQ skillnader mellan olika raser:
http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligence

Extremt undomligt vet jag inte. De vanligaste brotten bland ungdomar är enligt BRÅ; snatteri, skadegörelse och klotter, olovlig bilkörning och misshandel. Men det betyder inte att undomar är överrepresenterade gällande våldsbrott. Unga tjejer utför oxå fler våldsbrott, fast de saknar testosteron.

Det är sant, bland dömda brottslingar är testosteronhalterna mycket högre än normalt. Oavsett rastillhörighet.

Varför skulle evolutionen gjort negern mer våldsam? För att de dagligen behöver brottas med lejon och jaga zebror? Vad är din hypotes?

Citat:
Du kommer aldrig hitta seriös forskning om raser, det är tyvärr bara att inse. Jag säger detta då du verkar mycket forskningsintresserad, för att förklara ett problem du kommer stöta på om du vill ändra åsikt men bygga den på forskning.
Det är mycket möjligt. Jo, jag litar på forskning. Att debattera utifrån att jag tycker si, du tycker så, leder oftast inte till nya marker. En grund av spekulationer och antaganden är inget jag vill bygga min världsbild på.
"Bristen på seriös forskning" blir ofta, ergo: "jag har rätt!"
Citera
2005-09-09, 10:29
Medlem
"Jag är allvarlig. Varför ska man ha ett samlingsnamn på individer vars gemensamma nämnare är kännetecknet mörkare hud och samma geografiska ursprung? Genetiker ger inget stöd för rasbegreppet ur en vetenskaplig aspekt. De som gör det är alltid sponsrade av högerextremistiska organisationer."

Artikeln är ett skolexempel på hur man inte ska bedriva forskning. Redan från början använder man det man vill motbevisa och jämföra med. Man undersöker alla generna, utan att jämföra relevans. Och utav detta säger man sig motbevisa att negrerna finns som ras genetiskt. Då återsår problematiken; Vad gör negrer till negrer om det inte är genetik? Har dom bara haft otur genom hela historien och råkat föda svarta barn med lägre intelligens och högre testosteron? Är det Guds fel som straffar dom för synder i sina tidigare liv?Jag tror dom har brutit mot logiska regler och dragit en felaktig slutsatts. Jag tror vidare att dom har bedrivit lågkvalitetsforskning för att dom får betalt, och inte egentligen bryr sig om att det ska se trovärdigt ut. Att Ny teknik trycker det är konstigt, att du tror på det låter mycket konstigt, då du ändå har lite erfarenhet, och det knappt behövs för att inse att artikeln inte stämmer.

IQ är icke intelligens. Det KAN finnas ett visst samband mellan en persons resultat på ett IQ-test - RELATIVT andra personer i samma socioekonomiska grupp och i samma ålder - men detta värde kan inte användas för att jämföra olika grupper eller olika åldrar med varandra.

Sant, men den mycket tydliga skilnaden i inteligens ger en kraftig indikation på att negrer är mindre intelligenta än vita/motsvarande. Att man skulle jämföra negrerna med äldre vita har jag mycket svårt att tänka mig. Socioekonomiska skillnader finns, men dom har även dom undersöks med resultatet att negrer med lika hög inteligens som vita i mycket hög grad har samma socioekonomiska status, oavsätt uppväxtmiljö. Detta leder oss till att intelligensen bestämmer i högre grad hur en individ lyckas än uppväxt. Detta indikerar att om negrerna hade varit smarta hade dom börjat leta sig uppåt i samhällspyramiden, vilket dom inte gör.

"Extremt undomligt vet jag inte. De vanligaste brotten bland ungdomar är enligt BRÅ; snatteri, skadegörelse och klotter, olovlig bilkörning och misshandel. Men det betyder inte att undomar är överrepresenterade gällande våldsbrott. Unga tjejer utför oxå fler våldsbrott, fast de saknar testosteron.

Det är sant, bland dömda brottslingar är testosteronhalterna mycket högre än normalt. Oavsett rastillhörighet."

Jag menade överrepresentation. Våldtäckt är relativt vanligt, dock inte så vanligt som småbrott.

Unga tjejjer har även dom hormonchocker, dock inte just testosteron. Tänk dig in i hur en normal tonårstjej beteer sig så förstår du vad jag menar!

"Varför skulle evolutionen gjort negern mer våldsam? För att de dagligen behöver brottas med lejon och jaga zebror? Vad är din hypotes?"

För att negern är närmare besläktad med apan. Han ser lite mer ut som en apa än vi nordbor. Och om man ser till den minskade inteligensen och ökade aggressiviteten så stämmer det. Evolutionen har inte krävt samma förädling som för folk levande utanför asien.

"Det är mycket möjligt. Jo, jag litar på forskning. Att debattera utifrån att jag tycker si, du tycker så, leder oftast inte till nya marker. En grund av spekulationer och antaganden är inget jag vill bygga min världsbild på.
"Bristen på seriös forskning" blir ofta, ergo: "jag har rätt!" "

Logiska spekulationer och starka indicier tycker jag borde räcka för att överbevisa någon. Att seriös forskning saknas är ju bara av historiska skäl. Om historien hade sett anorlunda ut hade vi med mycket stor sannolikhet haft bättre forskning. Sedan upphör ju inte en sanning att existera bara för man inte känner till den. Tänk om framtidens forskning säger att raser existerar, även om jag tror censuren stoppar det. Skulle du då bara helomvända och tycka jag har rätt?

Jag tycker att du har alla pusselbitar om att negrerna är en ras, att deras egenskaper är olika våra, och att dom egenskaper dom har indikerar att dom inte är lika förädlade som vi. Jag tycker det är konstigt att du inte lägger sista pusselbiten i spelet. Du försöker försvåra för mig att visa dig hur man lägger pusselbiten genom att hävda att genetikerna inte har bevisat detta pusseldrag, och refererar till en artikel som bryter mot all logik som finns. Fokusera inte på detaljer utan på hur hela bilden ser ut, du är ju i praktiken färdig med pusslet!
Citera
2005-09-09, 13:26
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Artikeln är ett skolexempel på hur man inte ska bedriva forskning. Redan från början använder man det man vill motbevisa och jämföra med. Man undersöker alla generna, utan att jämföra relevans. Och utav detta säger man sig motbevisa att negrerna finns som ras genetiskt. Då återsår problematiken; Vad gör negrer till negrer om det inte är genetik? Har dom bara haft otur genom hela historien och råkat föda svarta barn med lägre intelligens och högre testosteron? Är det Guds fel som straffar dom för synder i sina tidigare liv?Jag tror dom har brutit mot logiska regler och dragit en felaktig slutsatts. Jag tror vidare att dom har bedrivit lågkvalitetsforskning för att dom får betalt, och inte egentligen bryr sig om att det ska se trovärdigt ut. Att Ny teknik trycker det är konstigt, att du tror på det låter mycket konstigt, då du ändå har lite erfarenhet, och det knappt behövs för att inse att artikeln inte stämmer.
Jag kan länka till flera artiklar om du vill. Men det känns ganska fruktlöst då du inte verkar så intresserad i vetenskap.

Citat:
Sant, men den mycket tydliga skilnaden i inteligens ger en kraftig indikation på att negrer är mindre intelligenta än vita/motsvarande. Att man skulle jämföra negrerna med äldre vita har jag mycket svårt att tänka mig. Socioekonomiska skillnader finns, men dom har även dom undersöks med resultatet att negrer med lika hög inteligens som vita i mycket hög grad har samma socioekonomiska status, oavsätt uppväxtmiljö. Detta leder oss till att intelligensen bestämmer i högre grad hur en individ lyckas än uppväxt. Detta indikerar att om negrerna hade varit smarta hade dom börjat leta sig uppåt i samhällspyramiden, vilket dom inte gör.
Jag antar att du syftade på "den mycket tydlliga skillnaden i IQ". Nja en skillnad på låt säga 3 enheter blir nästan obefintliga för individen, men för populationen med 3 enheter lägre i snitt kan effekterna bli enorma. Det finns många driftiga, karriärsfokuserade svarta i världen.
Enligt din retorik borde alla vita vika hädan och ge asiaterna mer lebensraum. De är ju trots allt mer förädlade då deras IQ genomsnitt är något högre. Den enda mänskliga egenskapen som tydligen är värd något.

Citat:
Jag menade överrepresentation. Våldtäckt är relativt vanligt, dock inte så vanligt som småbrott.
Våldtäkt ÄR inte ett typiskt undomsbrott. Genomsnittåldern på gärningmännen i t.ex. gruppvåldtäkter är 28 år. I gruppvåldtäkter med fler än tre gärningmän är var därimot 40% ungdomar, vilket tyder på ett annat mönster än testosteron. Offtopic dock.

Citat:
För att negern är närmare besläktad med apan. Han ser lite mer ut som en apa än vi nordbor. Och om man ser till den minskade inteligensen och ökade aggressiviteten så stämmer det. Evolutionen har inte krävt samma förädling som för folk levande utanför asien.
Hehe närmare besläktad med apan?? Sådana argument tyder på okunnighet. Homo Sapiens har funnits i 130.000 år och apor tillhör inte ens samma art. Ursprunget är Afrika, och spridningen har skett därifrån. Bara för en population stannade kvar i regionen, så tog inte evolutionen kafferast. Förekommer det skillnader i t.ex. genetisk ärvd intelligens så finns det bakomliggande orsaker till detta, som jag varit inne på ett antal gånger tidigare.
Detta tolkar du emellertid som ett tecken att vita, i synnerhet arier, har rätt till någon självutnämnd suveränitet. Att de kan ta sig rätten att regera över alla som de anser vara "mindre förädlade". Det är som att du skulle bli min slav för att jag har något högre IQ än dig. Låter det "logiskt"?

Citat:
Logiska spekulationer och starka indicier tycker jag borde räcka för att överbevisa någon. Att seriös forskning saknas är ju bara av historiska skäl. Om historien hade sett anorlunda ut hade vi med mycket stor sannolikhet haft bättre forskning. Sedan upphör ju inte en sanning att existera bara för man inte känner till den. Tänk om framtidens forskning säger att raser existerar, även om jag tror censuren stoppar det. Skulle du då bara helomvända och tycka jag har rätt?
Jag tycker att du har alla pusselbitar om att negrerna är en ras, att deras egenskaper är olika våra, och att dom egenskaper dom har indikerar att dom inte är lika förädlade som vi. Jag tycker det är konstigt att du inte lägger sista pusselbiten i spelet. Du försöker försvåra för mig att visa dig hur man lägger pusselbiten genom att hävda att genetikerna inte har bevisat detta pusseldrag, och refererar till en artikel som bryter mot all logik som finns. Fokusera inte på detaljer utan på hur hela bilden ser ut, du är ju i praktiken färdig med pusslet!
En logisk spekulation vore att världen är platt, för det så vi uppfattar den. En vetenskaplig undersökning kan därimot bevisa att den är rund.
Hurvida rasbegreppet existerar eller inte är för mig ganska ointressant. Om inte ens en genetiker tycker rasbegreppet fyller någon funktion så ser jag ingen anleding för mig att använda det heller.
Citera
2005-09-09, 14:08
Medlem
"Jag kan länka till flera artiklar om du vill. Men det känns ganska fruktlöst då du inte verkar så intresserad i vetenskap."

Nej, jag är jätteintresserad av vetenskap! Men även du måste erkänna att den artikeln du länkade till var inte vetenskaplig utan bara ologisk. Detta fenomen har jag upptäckt i alla artiklar jag har läst. Men den artikeln du länkade till försökte inte ens dölja deras uppenbara ologiskhet, vilket föranledde mig att tro att du behagade skämta med mig.

"Jag antar att du syftade på "den mycket tydlliga skillnaden i IQ". Nja en skillnad på låt säga 3 enheter blir nästan obefintliga för individen, men för populationen med 3 enheter lägre i snitt kan effekterna bli enorma. Det finns många driftiga, karriärsfokuserade svarta i världen.
Enligt din retorik borde alla vita vika hädan och ge asiaterna mer lebensraum. De är ju trots allt mer förädlade då deras IQ genomsnitt är något högre. Den enda mänskliga egenskapen som tydligen är värd något."

Ja, asiater tycker jag är en mycket ädel och fin ras, som gärna får efterträda den vita! Jag antar att du försöker provocera mig, med antagandet att jag älskar min egen ras högst. Du borde inse att jag inte är en NS, utan en seriös rasist och därmed inte kan inskänka mig till självglorifiering utan måste till varje pris förbli objektiv. Om du anser att 3 IQ skilnad har enorma konsekvenser borde väl 15-20 också ha det? Negrer som kan uppföra sig som en vit skall behandlas som en vit. Vidare har jag hela tiden poängterat att jag anser både intelligens och aggressivitet vara viktiga.

"Våldtäkt ÄR inte ett typiskt undomsbrott. Genomsnittåldern på gärningmännen i t.ex. gruppvåldtäkter är 28 år. I gruppvåldtäkter med fler än tre gärningmän är var därimot 40% ungdomar, vilket tyder på ett annat mönster än testosteron. Offtopic dock. "

Det är en faktor du utelämnat. Dom flesta äldre våltäcktsmän är ganska gravt psykiskt sjuka. Ungdomarna är inte detta, utan dom gör det som en "kul grej". Sedan kan vi ju logiskt spekulera också. Testosteron leder till sexuell drift, och ökad irritation/våld, därmed borde benägenheten att göra vålds och sexbrott öka.

"Hehe närmare besläktad med apan?? Sådana argument tyder på okunnighet. Homo Sapiens har funnits i 130.000 år och apor tillhör inte ens samma art. Ursprunget är Afrika, och spridningen har skett därifrån. Bara för en population stannade kvar i regionen, så tog inte evolutionen kafferast. Förekommer det skillnader i t.ex. genetisk ärvd intelligens så finns det bakomliggande orsaker till detta, som jag varit inne på ett antal gånger tidigare.
Detta tolkar du emellertid som ett tecken att vita, i synnerhet arier, har rätt till någon självutnämnd suveränitet. Att de kan ta sig rätten att regera över alla som de anser vara "mindre förädlade". Det är som att du skulle bli min slav för att jag har något högre IQ än dig. Låter det "logiskt"?"

Jag gav dig inte bara min teori, jag gav dig mina orsaker till dessa också. Det finns massor med exempel i naturen där evolutionen i princip avstannat för vissa och fortsatt för andra, krokodilen har inte utvecklats nämnbart under människans levnadsperoid.
Anledningen till att intelligensen är högre hos oss vita misstänker jag har att göra med dom ökade kraven att leva i ett kallt klimat.
Jag anser även att arier har ett humanistiskt ansvar att styra över negrerna eftersom dessa plågar sig själva. Inte för att vi "är bäst" eller någon annan egoistisk anledning. Vidare är det inte slaveri, utan styrning vi skall hålla oss till. Du skulle ha rätt att styra över mig om jag var oförmögen att styra mig själv,ja. Inte annars.

"En logisk spekulation vore att världen är platt, för det så vi uppfattar den. En vetenskaplig undersökning kan därimot bevisa att den är rund.
Hurvida rasbegreppet existerar eller inte är för mig ganska ointressant. Om inte ens en genetiker tycker rasbegreppet fyller någon funktion så ser jag ingen anleding för mig att använda det heller."

Nej, en logisk spekulation säger att jorden är rund, då man ser masten på fartyget först. Detta har varit känt långt tidigare än vetenskapen kom fram till det.
Om du tycker att rasbegreppet är ointressant skulle du nog inte debattera med mig, eller kunna så mycket som du gör! Vidare erkänner du stora skilnader mellan raserna. Att tro på genetiker är nog inte det bästa alternativet i en vetenskap som är så ny och outforskad. Du kanske inte vill förändra din syn i rädsla för att bli en av "dom"? det är i alla fall vad jag misstänker, du får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2005-09-09, 16:56
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Nej, jag är jätteintresserad av vetenskap! Men även du måste erkänna att den artikeln du länkade till var inte vetenskaplig utan bara ologisk. Detta fenomen har jag upptäckt i alla artiklar jag har läst. Men den artikeln du länkade till försökte inte ens dölja deras uppenbara ologiskhet, vilket föranledde mig att tro att du behagade skämta med mig.
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=154348&page=1&pp=15

http://www.pbs.org/race/001_WhatIsRace/001_00-home.htm

Human subspecies don't exist. Unlike many animals, modern humans simply haven't been around long enough or isolated enough to evolve into separate subspecies or races. Despite surface appearances, we are one of the most similar of all species.

Skin color really is only skin deep. Most traits are inherited independently from one another. The genes influencing skin color have nothing to do with the genes influencing hair form, eye shape, blood type, musical talent, athletic ability or forms of intelligence. Knowing someone's skin color doesn't necessarily tell you anything else about him or her.

Most variation is within, not between, "races." Of the small amount of total human variation, 85% exists within any local population, be they Italians, Kurds, Koreans or Cherokees. About 94% can be found within any continent. That means two random Koreans may be as genetically different as a Korean and an Italian.

Citat:
Ja, asiater tycker jag är en mycket ädel och fin ras, som gärna får efterträda den vita! Jag antar att du försöker provocera mig, med antagandet att jag älskar min egen ras högst. Du borde inse att jag inte är en NS, utan en seriös rasist och därmed inte kan inskänka mig till självglorifiering utan måste till varje pris förbli objektiv. Om du anser att 3 IQ skilnad har enorma konsekvenser borde väl 15-20 också ha det? Negrer som kan uppföra sig som en vit skall behandlas som en vit. Vidare har jag hela tiden poängterat att jag anser både intelligens och aggressivitet vara viktiga.
Du kan ju jämföra samhällseffekterna av att asiaterna har högre IQ än vita. Hittar du några? Skillnaden är sedan nästan lika stor som mellan vita och svarta, så med lite logik så inser man att hela afrikaproblemtiken inte kan förklaras med lägre IQ.

Det verkar faktiskt inte som att du är så upphängd på raser egentligen. En svart som uppför sig som en vit skall behandlas som en vit. Hur ska du behandla en vit som beter sig som en svart då? Alla raser har alltså sina "negrer" och sina "arier"?

Citat:
Det är en faktor du utelämnat. Dom flesta äldre våltäcktsmän är ganska gravt psykiskt sjuka. Ungdomarna är inte detta, utan dom gör det som en "kul grej". Sedan kan vi ju logiskt spekulera också. Testosteron leder till sexuell drift, och ökad irritation/våld, därmed borde benägenheten att göra vålds och sexbrott öka.
Ska du snacka bort BRÅ's utredningar också? Blir våldtäktsmännen gravt psykiskt sjuka på äldre dar kanske? Hur du än vrider och vänder på det så blir inte våldtäkter ett typiskt ungdomsbrott. Det är inte fler unga som våldtar för nöjets skull än det är äldre som gör det.
För att gå tillbaka till topic: Testosteronhalterna på äldre individer är densamma som hos vita. Om du trots detta menar att svarta våldtar mer för att deras ynglingar har 15% mer testosteron, och att våldtäkt därmed är ett typiskt ungdombrott, så ligger den bevisbördan på dig. Annars förblir det en ren spekulation.

Citat:
Jag gav dig inte bara min teori, jag gav dig mina orsaker till dessa också. Det finns massor med exempel i naturen där evolutionen i princip avstannat för vissa och fortsatt för andra, krokodilen har inte utvecklats nämnbart under människans levnadsperoid.
Nämn en art som har utvecklats nämnbart under människans levnadsperiod.

Om intelligensutvecklingen stannar för en population under en längre tid, så tyder det på sämre intellektuell miljö, det finns helt enkelt inget behov av högre intelligens. Detta fenomen uppstår oavsett vart på jorden det inträffar, och vilken population det drabbar.

Citat:
Anledningen till att intelligensen är högre hos oss vita misstänker jag har att göra med dom ökade kraven att leva i ett kallt klimat.
Jag anser även att arier har ett humanistiskt ansvar att styra över negrerna eftersom dessa plågar sig själva. Inte för att vi "är bäst" eller någon annan egoistisk anledning. Vidare är det inte slaveri, utan styrning vi skall hålla oss till. Du skulle ha rätt att styra över mig om jag var oförmögen att styra mig själv,ja. Inte annars.
Finns många hypoteser, kallare klimat är en av dem. Men eftersom evolutionen inte är speciellt snabb så måste du bevisa att det var den dominerande gruppen människor som utvandrade från Afrika för att bosätta sig i Europa. Annars håller inget resonemang att vita skulle evolverats till intelligentare varelser då vi bara varit åtskilda i några tusen år. Den bevisbördan ligger oxå på dig.

Hehe nej inte om du var oförmögen,,, om jag ansåg dej oförmögen. Det är en stor skillnad.

Citat:
Nej, en logisk spekulation säger att jorden är rund, då man ser masten på fartyget först. Detta har varit känt långt tidigare än vetenskapen kom fram till det.
Att göra den bedömning utifrån en fartygsmast är vetenskap. Jag tror du förstår poängen.

Citat:
Om du tycker att rasbegreppet är ointressant skulle du nog inte debattera med mig, eller kunna så mycket som du gör! Vidare erkänner du stora skilnader mellan raserna. Att tro på genetiker är nog inte det bästa alternativet i en vetenskap som är så ny och outforskad. Du kanske inte vill förändra din syn i rädsla för att bli en av "dom"? det är i alla fall vad jag misstänker, du får gärna rätta mig om jag har fel.
Eh.. vilka stora skillnader har jag erkännt??
Själv förekomsten av begreppet är intressant, och hur ni försöker rättfärdiga det. Där tar nog det intressanta slut, tyvärr.
Citera
2005-09-09, 17:30
Bannlyst
Citat:
Unga svarta män har i genomsnitt 15% högre testosteron än vita ungra män.

Ja, här håller vi oss till ämnet.

Citat:
In continuation of their cultural quest the government of Tajikistan has declared the year 2006 as the year for Revival of the Ancient Aryan Civilization & Culture.

http://www.ahura.homestead.com/TAJIK2006.html
Citera
2005-09-09, 19:31
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyros
Ja, här håller vi oss till ämnet.
Vi försöker reda ut begreppet "ras". Har du något konstruktivt att bidra med?
Citera
2005-09-09, 21:42
Bannlyst
Citat:
Vi försöker reda ut begreppet "ras". Har du något konstruktivt att bidra med?

http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=239839
Citera
2005-09-09, 23:16
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyros
http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=239839
För att fastställa "arier" bör fastställa "ras".
Citera
2005-09-10, 01:53
Medlem
Citat:
Human subspecies don't exist. Unlike many animals, modern humans simply haven't been around long enough or isolated enough to evolve into separate subspecies or races. Despite surface appearances, we are one of the most similar of all species.

Skin color really is only skin deep. Most traits are inherited independently from one another. The genes influencing skin color have nothing to do with the genes influencing hair form, eye shape, blood type, musical talent, athletic ability or forms of intelligence. Knowing someone's skin color doesn't necessarily tell you anything else about him or her.

Most variation is within, not between, "races." Of the small amount of total human variation, 85% exists within any local population, be they Italians, Kurds, Koreans or Cherokees. About 94% can be found within any continent. That means two random Koreans may be as genetically different as a Korean and an Italian.

Herregud, det minsta barn kan ju se skillnad på en vit, svart, röd eller gul. Låt en paleontolog titta på ett skelett från jorden i 30 sekunder så vet denne exakt vilken folkgrupp denna människa tillhörde. Allt prat om genetiska variationer inom och mellan folkgrupper är säkert intressant men det är ju uppenbarligen inte hela sanningen, med hänvisning till ovanstående.

Att hålla på att definiera någonting som är fullständigt uppenbart fram och tillbaka är bara slöseri med tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in