2005-08-25, 01:17
Medlem
punks avatar
Arier kallade sig de indoeuropeiska grupper som omkring år 2000 f.K. trängde in i Iran/Afghanistan (Persien), Armenien och norra Indien (namnet Iran betyder ariernas land). Ariernas närmaste ättlingar i vår tid torde finnas i Afghanistan, Nordindien och Iran.
(Aryas är gammal indoeuropeiskt ord och betyder ädel, ren.) Ordet har ibland använts som beteckning för alla indoeuropeer (perser, greker, armenier, hittiter?, skyter?, meder?, saka och andra).
Till dem räknas folk som talar indoeuropeiska språk.

Hitler missförstod vad en arier var och kallade följaktligen de rasrena folket för arier.
Ett grundläggande misstag av Hitler var även att utgå från att tyskarna var rasrena, då de är en blandning av goter och hunner, utöver den germanska? ådran. Att idag tala om rasrenhet (i fråga om människor) visar på okunskap eftersom det knappast finns något som är 100% "rasrent".

(Kommentar: "Rasren" är fullständigt subjektivt, det är bara en fråga om notation.
Om rasen A definieras genom att Hitler är av rasen A, så är Hitler helt "rasren", i den meningen att Hitler helt och hållet är av rasen A.)

Källa: http://susning.nu/

Brasilianare är helt överlägsna andra raser i fotboll!
Citera
2005-08-25, 01:17
Bannlyst
Vad skall man diskutera då?
Citera
2005-08-25, 01:21
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Vad skall man diskutera då?

Fotboll och Nazism så klart!
Citera
2005-08-25, 01:23
Bannlyst
Brasilianare är för det första ingen egen ras.
Citera
2005-08-25, 01:25
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Brasilianare är för det första ingen egen ras.
Det tar sig sa mordbrännaren.
Citera
2005-08-25, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av punk
Det tar sig sa mordbrännaren.

Jag äro inte torr nog för denna tråd... Jag går och lägger mig, jag fattar inte vitsen med den...
Citera
2005-08-25, 01:34
Medlem
Heinzes avatar
Är det inte ganska dumt att först skriva en seriös inledning för att sedan tramsa bort sin egen tråd?

Gör om, gör rätt så kommer snart M_A_R och ger dig ett korrekt svar.
Citera
2005-08-25, 03:57
Medlem
"What's in a name? That which we call a rose by any other name...", osv.

Det finns inga 100% rena hus, så det finns ingen vettig anledning att hålla städat.
Citera
2005-08-25, 08:23
Medlem
Arons avatar
du har ju inga tavlor hemma ens
Citera
2005-08-25, 13:07
Medlem
punks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Är det inte ganska dumt att först skriva en seriös inledning för att sedan tramsa bort sin egen tråd?

Gör om, gör rätt så kommer snart M_A_R och ger dig ett korrekt svar.

I den här tråden är jag Über allen.
Citera
2005-08-25, 13:15
Medlem
Inte för att vara moderator men borde du inte ställa frågan i Antropologi, genetik & rasforskning ? Sedan är jag ganska övertygad om att det redan finns fina trådar om detta.
Citera
2005-08-25, 13:52
Medlem
Arons avatar
punk har ju formulerat dom på ett så snittsigt och putslustigt sätt att det blir svårt att värja sig hur man än försöker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in