2005-09-04, 20:07
Medlem
Evaristos avatar
Jag gillar honom som historiker, och i programmet besserwisser på P1 var han riktigt kul.
Citera
2005-09-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Jag gillar honom som historiker, och i programmet besserwisser på P1 var han riktigt kul.

Jag diggar honom åxå som historiker men besseerwisser känns för "hispigt" för min smak...uuuhh
Citera
2005-09-04, 20:11
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Nån bok i USA har inte kunnat ges ut pga käll/plagiat-problem.
Det är inte så smart att översätta till engelska om han skrivit av från historiker i andra länder.
Citera
2005-09-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tras

Att han sedan hamnar i mediacirkusen för en affär vars fysiska manifestation inte sträckte sig längre än en helg är ju synd, eftersom han förlorade så mycket annat.

tras, observera jag att satte citationstecken runt sexuella trakasserier... ibland har det giltighet, ibland har det trovärdighet NOLLA...

det där fallet har väl lika mycket tyngd som då CB slänger telefonluren i örat på nån mitt i samtalet...
Citera
2005-09-04, 20:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Nån bok i USA har inte kunnat ges ut pga käll/plagiat-problem.

Kan det vara detta: http://sydsvenskan.se/lund/article41998.ece
Citera
2005-09-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kan det vara detta: http://sydsvenskan.se/lund/article41998.ece

Jag är inte insatt men jag håller på DH före Gunnar Ohrlander, OM nu DH har börjat slarva så är det nu på slutet.... Jag har en bok som jag tycker är späckad med hänvisningar, Skapelsens geografi 1998.
Citera
2005-09-04, 21:01
Medlem
Hans Castorps avatar
Kunde någon svara på min fråga om DH:s eventuella politiska pålitlighet (se tidigare inlägg)? Jag skulle verkligen uppskatta ett svar.
Citera
2005-09-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Kunde någon svara på min fråga om DH:s eventuella politiska pålitlighet (se tidigare inlägg)? Jag skulle verkligen uppskatta ett svar.

Anledningen att jag gillar DH är att han analyserade situationen i sitt Sommarprogram: "på 70-talet, långt in på 80talet skulle man vara Marxist, och ha ett antal såna böcker i litteraturlistan i sin avhandling".

Han känns inte politisk korrekt anyway. Inte speciellt kontroversiell heller. Han är ju inte bög/genus/anus/multikulti så det stör. Och prickad för "sexuella trakasserier" är ju inte pålitligt i Sverige. Coolt!!
Citera
2005-09-04, 21:14
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Anledningen att jag gillar DH är att han analyserade situationen i sitt Sommarprogram: "på 70-talet, långt in på 80talet skulle man vara Marxist, och ha ett antal såna böcker i litteraturlistan i sin avhandling".

Han känns inte politisk korrekt anyway. Inte speciellt kontroversiell heller. Han är ju inte bög/genus/anus/multikulti så det stör. Och prickad för "sexuella trakasserier" är ju inte pålitligt i Sverige. Coolt!!

Tackar för ditt svar. Fick för mig att han var sosse. Marxismen kan ju knappast betecknas som PK idag, som tur är, haha.
Citera
2005-09-04, 21:32
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:

Det där stämmer ju inte riktigt. Han fick sin professur i Lund genom ett bråk där han hävdade att han hade blivit utsatt för omvänd diskriminering bara för att han var man, eftersom dom andra tre som sökte var kvinnor, och platsen egentligen var "bokad" för en kvinna. Den processen drog han också genom media, ändå tills ledningen gav honom platsen för att få slut på pinsamheterna. Det är väl kontroversiellt så det förslår?
Citera
2005-09-04, 21:32
Medlem
trass avatar
Citat:
tras, observera jag att satte citationstecken runt sexuella trakasserier... ibland har det giltighet, ibland har det trovärdighet NOLLA...

det där fallet har väl lika mycket tyngd som då CB slänger telefonluren i örat på nån mitt i samtalet...

Förmodligen...

Men jag vill minnas att vissa manövrar från hans sida post factum var rätt ojusta. Men jag har en förmåga att förtränga sådant.
Citera
2005-09-04, 21:39
Medlem
Tippi och tras:

Intressanta fakta från er båda, jag är inte insatt i speciellt mycket runt DH. Och är ingen advokat gud förbjude för killen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in