Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Isåfall är du den första person jag nånsin hört talas om som fått fri inställning på 4 år, iaf när det gäller narkotikabrott.
Då bör du veta att jag fick 7 månader i tingsrätten och satt på fri fot. Sedan blev jag dömd till 4 år i hovrätten och där, av någon anledning, lät de mig fortsätta att invänta mitt straff på fri fot. Varför vet jag inte, ville inte direkt ringa och diskutera saken.
Sedan snackade jag med hon bruden på frivården eller vart det nu är. Hon som är min placeringsansvarig, och då var det solklart att jag skulle till Kumla, som väntat. Men när det är så pass långt straff är det även andra inblandade vid beslut av placering, så hon visste inte vart jag skulle hamna än
efter Kumla såklart. Sedan dök det ner ett brev i brevlådan för några veckor sedan att jag skulle direkt till Storboda. Detta skall jag dock ifrågasätta.
Har även en fråga till er andra.
Hur lätt är det att få uppskov på grund av arbete? Jag och min familj driver en restaurang som är väldigt beroende utav min närvaro, och jag vill helst kunna hjälpa några extra månader innan de får börja klara sig själva och driva företaget mot en förmodad konkurs.