2010-10-18, 23:55
Medlem
Om gärningsmannen är en enäggstvilling borde det väl inte ha varit så jävla svårt att hitta honom?
Citera
2010-10-19, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Anhållne kontrolleras för dubbelmord

http://www.sydsvenskan.se/sverige/article1266208/Anhallne-kontrolleras-for-dubbelmord-.html

Intressant. Om det är han så var han 17år vid tillfället.
Citera
2010-10-19, 01:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Intressant. Om det är han så var han 17år vid tillfället.

Det har redan rapporterats i media att det inte var han som utförde morden.
Citera
2010-10-19, 10:32
Medlem
laserlasses avatar
har man helt uteslutet föräldrarna till pojken eller om kvinnan var i fejd med sin familj

Men det kan vara en helt vanlig som flippade ur den dagen i fyllan eller så och då är det svårt att lösa
Citera
2010-10-19, 10:35
Medlem
6 år sedan, stod i skolan @ träslöjdsalen när jag fick reda på det.
inte långt bort från mig.
Citera
2010-10-19, 12:30
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
har man helt uteslutet föräldrarna till pojken eller om kvinnan var i fejd med sin familj

Men det kan vara en helt vanlig som flippade ur den dagen i fyllan eller så och då är det svårt att lösa

Hade det funnits någon koppling mellan gärningsman och offer så hade poliset hittat honom vid det här laget. Och nej, gärningsmannen var inte full. Det enda han hade i kroppen var nikotin.

Citat:
Ursprungligen postat av neraniggy
6 år sedan, stod i skolan @ träslöjdsalen när jag fick reda på det.
inte långt bort från mig.

Lille Mohammed hade varit 14 år idag om han fått leva.
Citera
2010-10-19, 21:19
Medlem
tar upp det i gws nya program ikväll. tragisk historia, speciellt när man hör kvinnans man, ser plågad ut.
Citera
2010-10-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saza12
tar upp det i gws nya program ikväll. tragisk historia, speciellt när man hör kvinnans man, ser plågad ut.

Nu fick vi svar på varför gärningsmannen gått i en sån konstig båge. Men GW verkar helt förkasta vittnet i Trädgårdsföreningen?
Citera
2010-10-19, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
I programmet är en polis förundersökningsledare. Men förundersökningsledare måste vara åklagare, enligt Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6runders%C3%B6kningsledare
Citat:
En polis kan vara förundersökningsledare, men om det för det aktuella brottet föreskrivs mer än sex månaders fängelse skall åklagaren alltid vara förundersökningsledare.
Är det någon som kan klargöra, vad gäller?
Citera
2010-10-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I programmet är en polis förundersökningsledare. Men förundersökningsledare måste vara åklagare, enligt Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6runders%C3%B6kningsledare

Är det någon som kan klargöra, vad gäller?

Så brukar det inte fungera. Polisen brukar ha hand om utredningen tills man har en misstänkt.

Edit: http://www.aklagare.se/Aklagarens-roll/Forundersokningen/Polis-eller-aklagare/
Om brottsoffret är under 18 år är det en åklagare som leder. Skumt!
Citera
2010-10-19, 22:02
Bannlyst
Man kan inte förvänta sig att landsortskonstaplarna skall lösa några komplicerade mordfall. Se bara hur värdelösa falupoliserna har varit genom åren. Totalt inkompetenta oduglingar.

Vore det inte bäst att ta ifrån linköpingspolisen fallet? de har haft sex år på sej och inte kommit en meter närmare en lösning.

Sätt G.W. ensam på fallet så är det snart löst.
Senast redigerad av deman 2010-10-19 kl. 22:07.
Citera
2010-10-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Nu fick vi svar på varför gärningsmannen gått i en sån konstig båge. Men GW verkar helt förkasta vittnet i Trädgårdsföreningen?

Nja, vi fick en teori. GW är duktig på att framställa sina gissningar som fakta.

Kvällens andra reportage visade rätt tydligt varför man ska vara ytterst skeptisk till vittnen som säger sig ha sett saker senare. De som ser gm utföra dådet har åtminstone en stark upplevelse att knyta minnesbilden till - frånochmed gm svänger av från Åsgatan och försvinner ur sikte för vittnena så har samtliga SENARE vittnen ingen anledning att lägga mannen/pojken på minnet. Det är livsfarligt att låsa sig vid att han måste sett honom.

Jag cyklade förbi på Djurgårdsgatan 20-25 minuter efter morden. Mössan låg fortfarande i tidningsstället. Jag kan ha sett gm, om han fortfarande uppehöll sig i området - men jag har INGEN aning om det. Jag hade ingen anledning att vara uppmärksam. Jag har inte ens övervägt att ringa polisen - jag kan inte påminna mig en enda detalj från den cykelturen, det kunde jag inte ens när jag några timmar senare på jobbet fick reda på vad som hade hänt.

Jag är helt ense med GW att gm förmodligen gjorde ett planerat angrepp på Mohammed. Om han var ute efter just honom eller ville skada familjen har jag ingen aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in