Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Nu fick vi svar på varför gärningsmannen gått i en sån konstig båge. Men GW verkar helt förkasta vittnet i Trädgårdsföreningen?
Nja, vi fick en teori. GW är duktig på att framställa sina gissningar som fakta.
Kvällens andra reportage visade rätt tydligt varför man ska vara ytterst skeptisk till vittnen som säger sig ha sett saker senare. De som ser gm utföra dådet har åtminstone en stark upplevelse att knyta minnesbilden till - frånochmed gm svänger av från Åsgatan och försvinner ur sikte för vittnena så har samtliga SENARE vittnen ingen anledning att lägga mannen/pojken på minnet. Det är livsfarligt att låsa sig vid att han måste sett honom.
Jag cyklade förbi på Djurgårdsgatan 20-25 minuter efter morden. Mössan låg fortfarande i tidningsstället. Jag kan ha sett gm, om han fortfarande uppehöll sig i området - men jag har INGEN aning om det. Jag hade ingen anledning att vara uppmärksam. Jag har inte ens övervägt att ringa polisen - jag kan inte påminna mig en enda detalj från den cykelturen, det kunde jag inte ens när jag några timmar senare på jobbet fick reda på vad som hade hänt.
Jag är helt ense med GW att gm förmodligen gjorde ett planerat angrepp på Mohammed. Om han var ute efter just honom eller ville skada familjen har jag ingen aning om.