Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Alltså här pratar vi vad det kan ha för effekt på flickan vilket du inte tycks lägga någon vikt vid alls. Och om vi andra pratar om det som Joakim lägger ut så får det väl också som du säger en effekt på flickan. Men det bryr sig inte pappa Joakim om. Visst är det hans dotter och inte min?
Om han har det ute och folk pratar om det på ett sätt som inte är bra för flickan visst vore det lämpligt att han tar bort allt om det då? Men han vill inte, för han vill ha det ute för det är en principfråga nu och om hans dotter far illa är det mindre viktigt för honom än att skriva oss på näsan att han gör som faen han vill.
Och du tycker det är okej för flickans väl är inget du bryr dig om. Och när hon ser att Joakim inte bryr sig om henne, att hennes kompisar kan läsa och börja reta henne för det och kalla henne för Runk-namn osv. det spelar ingen roll alltså. Du tror väl inte att ungarna sitter och gör en bedömning om vad förhörsledaren säger? Dessutom så är det flickan som säger att hon leker med pappans snopp så fort den nämns. Varför gör hon det, vad tror du flickans kompisar och skolkamrater tänker om det?
Om Joakim känner att det är viktigare att ha kvar det för att visa oss vem som bestämmer så visar det ju bara att han inte bryr sig om barnet. Hans ego är viktigare, jag gör som jag vill, ni bestämmer inte säger Joakim barnsligt. Och offrar tjejen. Horribelt!
Om jag var Joakim skulle jag inte att det där var en bra utredning alls. Den var mycket dålig för honom. Den var så partisk att den faktiskt stjälper honom mer än hjälper. Och det eftersom den dryper.
Det gäller ju nämligen att visa TR något som den kan tro på.
Han har ju själv sagt att det utökade umgänget beror på att han tog bort bloggen. Det har inget med Karlmans utredning att göra. Tok där!

Nu är du ute och cyklar vingligt igen. Ang det sista du skriver är helt fel. Utredningen är helt klart ett stort tungt vägande material i det utökade umgänget. Vet du hur det går till på muntlig förberedelse, jag ställer mig tveksam till det.
Du menar att det utökade umgänget beror på att Jocke tog bort bloggen. Då menar du också att Jocke är en bra pappa, allt hängde på bloggandet. Vad bra, då är vi överens om att Jocke är en bra pappa till sin dotter. Skönt så är det utrett.
Citat:
Om jag var Joakim skulle jag inte att det där var en bra utredning alls. Den var mycket dålig för honom. Den var så partisk att den faktiskt stjälper honom mer än hjälper. Och det eftersom den dryper.
Stjälper honom? Nu ser jag ut som ett frågetecken och håller inte med dig alls. Dessutom var den tillräckligt bra för att ligga till grund för att umgänget utökades och det är professionella personer som gjort den bedömningen. Är du mer professionell än de som var med och tog beslutet?
Citat:
Och du tycker det är okej för flickans väl är inget du bryr dig om. Och när hon ser att Joakim inte bryr sig om henne, att hennes kompisar kan läsa och börja reta henne för det och kalla henne för Runk-namn osv. det spelar ingen roll alltså.
Jag bryr mig om flickan och skulle aldrig få för mig att sprida barnporrnografisk text vilket du gör och är därmed mycket skyldig till det som går att läsa om henne, vilket du nu påstår är fel för henne.
Hur skall du ha det egentligen?
Citat:
Alltså här pratar vi vad det kan ha för effekt på flickan vilket du inte tycks lägga någon vikt vid alls. Och om vi andra pratar om det som Joakim lägger ut så får det väl också som du säger en effekt på flickan. Men det bryr sig inte pappa Joakim om. Visst är det hans dotter och inte min?
AHA, där kom det. Nej det är inte din dotter och därmed kan du sprida en massa som syftas till henne och som du själv skriver, hon kan komma att må dåligt av.
Du är en sån som anser att det är mitt barn och andras ungar.
Bra då är det utrett och klart.
Citat:
Om han har det ute och folk pratar om det på ett sätt som inte är bra för flickan visst vore det lämpligt att han tar bort allt om det då? Men han vill inte, för han vill ha det ute för det är en principfråga nu och om hans dotter far illa är det mindre viktigt för honom än att skriva oss på näsan att han gör som faen han vill.
Du har inte själv funderat på att ta till dig det du anser om Jocke och sluta skriva sådant som skadar han dotter? Det här är riktig dubbelmoral från dig.
Äh, visst ja, det är ju inte ditt barn och därmed ett legitimt mål enligt dig.