2010-09-05, 00:16
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Nej, det var inte där, det ligger närmare Kungälv. Detta är ganska nära landsvägen som vi pratar om.
Man kör av den mot Diseröd men kör bara en liten bit på den vägen.

Ok, du menar alldeles söder om Nedre Röra, eller fattar jag fel?

Det verkar annars något oklart exakt var de olika trafikolyckorna ägt rum.
Citera
2010-09-05, 00:17
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Nej, inte på landsvägen utan ca 500-600 m från MJ:s hus. På grusvägen inne i Källdalen.
Det är ca 700-800 meter till MJ:s hus efter man tagit av från landsvägen och kör på den mindre vägen.

Har den personen som du pratat med berättat det för polisen? Att FS var synlig med barn den 28 juli?
Ända sättet för barnen att komma dit är ju med bil? Kan det vara så att mamman körde dom?

Dom kan komma med tåg eller buss till Stora Höga men måste ju bli hämtade då. Om det stämmer med barnen så var det väl förmodligen inte FS som jag såg? Jag är säker på att det var lite efter tre på em..typ 15.15 och det verkar ju konstigt om han hunnit med allt. Om nu inte barnen var där och åkte hem på em och han körde dom..vet grannarna om dom sett Lupon runt dom dagarna?
Citera
2010-09-05, 00:22
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Ok, du menar alldeles söder om Nedre Röra, eller fattar jag fel?

Det verkar annars något oklart exakt var de olika trafikolyckorna ägt rum.

Jo dom nämner Romelanda och rostock och det ligger nära KUngälv..jag menar i början på denna vägen som går till Diseröd. Om det är söder om nedre Röra vet jag inte. Jag hittar inte Brunås men det var bara en bit ovanför den skylten. Jag ska kolla imon.
Citera
2010-09-05, 00:26
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jo dom nämner Romelanda och rostock och det ligger nära KUngälv..jag menar i början på denna vägen som går till Diseröd. Om det är söder om nedre Röra vet jag inte. Jag hittar inte Brunås men det var bara en bit ovanför den skylten. Jag ska kolla imon.

Nota bene. Det är tre olika olyckor som omtalas i relativt närområde på den aktuella sidan.

Uppifrån på sidan:

1) Bilolyckan 3/8
2) Kollision mellan bil och mc 16/6
3) Bilen i Kungälv klövs nästan av träd 25/3

Kommentar. Ingen av dessa olyckor är on topic för tråden, annat än att de möjligen kunde förklara avspärrningarna saffy såg.
Citera
2010-09-05, 00:40
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Nota bene. Det är tre olika olyckor som omtalas i relativt närområde på den aktuella sidan.

Uppifrån på sidan:

1) Bilolyckan 3/8
2) Kollision mellan bil och mc 16/6
3) Bilen i Kungälv klövs nästan av träd 25/3

Kommentar. Ingen av dessa olyckor är on topic för tråden, annat än att de möjligen kunde förklara avspärrningarna saffy såg.

Kikade på en Eniro karta och det var mellan Lillvattnet och Brunås..ner mot Nedre Röra
Citera
2010-09-05, 00:58
Medlem
http://bohuslaningen.se/nyheter/bohuslandal/1.942101-utredningen-om-misstankt-mord-gar-vidare

Kanske gammalt men ifrån den 2 september
Citera
2010-09-05, 01:32
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Av bilder och karta så är det svårt att ta sig fram till gården utan att någon granne ser bilen. Om det nu är FS med barn som kom längs grusvägen så är det troligt att det inte ligger något lik synligt i huset eller på tomten.

MJ for iväg ca 10.30 och verkade vara ensam i bilen såvida inte FS låg gömd i bilen. Varför skulle han göra det?

Om det sen är FS som Saffy ser komma gående utmed landsvägen på e.m. och som senare(?) på e.m. dyker upp med barn så verkar det som han gått antingen från en busshållplats eller kanske rent utav från St Höga.

Då är frågorna kom MJ tillbax och körde FS bilen till St Höga? Om det är på det viset så ska FS under ca 2 timmar runt lunch ha mördat MJ och gömt undan kroppen samt att bilen ska passerat grannarna utmed grusvägen 2 gånger utan att de märkt det.

Ett alternativ är att MJ bragts om livet vid ett senare tillfälle. Mot det talar polisens säkerhet att det skett 27-28/7.

Ett annat alternativ är att FS är oskyldig.

Ett tredje alternativ är MJ försvunnit självmant av en anledning som vi vet ett jota om.
OM FS har dödat MJ den 27-28.7 verkar det osannolikt att han skulle komma promenerandes med barnen vid tiden för mordet, Kan man verkligen vara så iskall att man tar dem med till/i närheten av huset?
Citera
2010-09-05, 01:37
Bannlyst
Sitter barnen och MJ inlåste i det hemliga gömda rummet i huset? Eller inte nåt annat hus? Har MJ åkt i väg med barnen nånstans? Vad är det för barn?
Citera
2010-09-05, 07:36
Medlem
Quarrels avatar
Jag har fått en fråga i PM om vad FS barns mamma sa i telefon när hon pratade med mig. Det vi kom överens om att jag fick säga har jag skrivit. Det går att ställa frågor direkt till henne i tråden. Det är ingen idé att fråga mig.
Citera
2010-09-05, 09:01
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Vad är det för barn?

Med tanke på att ingen av MJ:s systrar har barn, FS släktingar inte hade hört av honom och att inte FS har synts med barn tidigare så kan man ju bara spekulera.
Och det faktum att FS & MJ levde relativt isolerat i huset med undantag från MJ:s syster som hälsade på ibland. Grannar umgicks de inte heller med.
Men barnen verkade iaf känna FS väl eftersom de höll honom i handen, och han hade fyllt år dagen innan.

En akut adoption inom det egna landet? Akut fosterhemsplacering?
Senast redigerad av rubbergirl 2010-09-05 kl. 09:05.
Citera
2010-09-05, 09:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Med tanke på att ingen av MJ:s systrar har barn, FS släktingar inte hade hört av honom och att inte FS har synts med barn tidigare så kan man ju bara spekulera.
Och det faktum att FS & MJ levde relativt isolerat i huset med undantag från MJ:s syster som hälsade på ibland. Grannar umgicks de inte heller med.
Men barnen verkade iaf känna FS väl eftersom de höll honom i handen, och han hade fyllt år dagen innan.
Du skrev tidigare att det kan ha funnits ett tredje barn. Gäller det fortfarande?
Citera
2010-09-05, 09:07
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du skrev tidigare att det kan ha funnits ett tredje barn. Gäller det fortfarande?

Det är möjligt att det kan ha varit fler i sällskapet om de gick några meter framför FS+ barnen.
Men alltså: inte á la tipspromenad med massor av människor.
Senast redigerad av rubbergirl 2010-09-05 kl. 09:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in