Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-01, 21:36
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablablabla
Du menar att killen ska kunna tolka tjejerna alltid? Ja, men det är ju så att jag ständigt ser omkring mig hur folk missförstår varandra och den som inte fattar att man måste vara väldigt tydlig när man har sex man folk man inte känner kanske inte borde ha sex för det blir nog ofta rätt konstigt. Kommer tjejerna tidigare pojkvänner att förhöras?

Enligt Ardin, Aniska m fl så kan inte kvinnor realisera sina egna beslut. De måste ha hjälp av sin partner. En kvinna sänder, enligt dem, signaler som en man med korrekt attityd (gentleman) direkt svarar på och följer.

Det handlar en svensk generation kvinnor som fått det itutat i sig att de aldrig kan ha fel, aldrig kan känna fel - för vem kan egentligen säga att någons känsla är fel? Ingen.
Om Ardin är ledsen så är hon ledsen, om hon är lycklig så är hon lycklig, om hon känner sig kränkt så ÄR hon kränkt, om hon känner sig diskriminerad så ÄR hon diskriminerad och om hon känner sig våldtagen så ÄR hon våldtagen.

Sex blir, precis som du säger, ibland mycket konstigt. Om jag fått lära mig att något jag känner aldrig kan vara fel så skulle jag också anklaga tjejerna jag legat med för de missförstånd som uppstått.
Citera
2010-09-01, 21:39
Medlem
Det mest fantastiska i det hela är att alla media påstår att ingen vet vem denne man egentligen är. Ingen vet var han bor, när han är född, vad han heter egentligen.... i princip ingenting.....

VAD kan det beror på?!
Citera
2010-09-01, 21:41
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
Har jag sagt det? Visa det citatet!

Gentleman, gentleman, gentleman.

Utan en sådan är ni förlorade, förtappade, viljelösa och måste springa till polisen.

Och ja, detta är vad du skrivit, även om du inte kan förstå det, vilket är helt i linje med din syn på kvinnan.
Citera
2010-09-01, 21:42
Medlem
dharmabumps avatar
Min teori så långt:

Julian gillar att slita av sig kådisen när det börjar rycka i honom. Han vill spruta i frihet, typ. Känna hud mot hud, och allt det där.

Hans partners blir nojade. Hiv, graviditet, elände.

Går upprivna till polisen. Vad göra!?

Och sen är bollen i rullning.
Citera
2010-09-01, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opensecret
Tre anledningar att köra med kondom:
Motverka STD, motverka graviditet, uppnå annan känsla under sex.

Jag antar att JA inte är medveten om att han bär någon STD. Det är bara olagligt att medvetet sprida, så den stryker vi. Det är inte olagligt att göra någon gravid (tror jag). Än viktigare, ingen STD spreds, ingen blev gravid.

Om man kommit överens att köra skyddat så ska man göra det. Ngn slags kriminell handling borde det vara att medvetet skippa det. Den andra partnern vet inte vilka STDs du bär på och skyddet är också för att slippa oroa sig. Och dessutom risken för graviditet. Som sagt: ett samlag är en överenskommelse - om än ofta tyst. Men det som uttalas som tex "Har du kondom?" bör man lyssna på.
Senast redigerad av Aniska 2010-09-01 kl. 21:49.
Citera
2010-09-01, 21:44
Medlem
Akademicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siamfatticosi
Vg peka ut var i lagboken det står att om tjejen kniper hårdare än si och så så är det våldtäkt ifall killen fortsätter samlaget.
Jo, men nu är det ju så, att ärendet har hämnat på Utvecklingscentrum. det innebär att man utvecklar nya lagar hela tiden och ser till så att lagarna passar det aktuella brottet. Så nu har man förmodligen utvecklat en ny lag. Och vi alla vet hur lång tid det tar innan allmänheten får ta del av nys lagar.
Citera
2010-09-01, 21:44
Medlem
siamfatticosis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablablabla
Vad löjlig du är, jag menade att det var ett av många exempel för att tjejen ska se till att det inte går att fortsätta och att samlaget då är slut. Och hon kan då samtidigt säga ännu tydligare med ord. Det duger inte att låta det fortsätta för att senare anmäla våldtäkt.

Fråga från min flickvän: är det ett krav på att en kille ska sluta jucka direkt efter att man bett eller räknas ett juck till som sexbrott?

Aja, i det här läget då mannen är sprängfylld av hormoner med ståkuk är ett övertydligt "nej jag vill inte längre" det absolut enklaste som inte går att misstolka.

Proffstips till de som tycker det är svårt och oklart.
Citera
2010-09-01, 21:45
Medlem
Om nu JA hängs ut av media, varför inte AA och SW? JA har inte bett om att bli uthängd och informationen som läckte innehåller på AA och JA. Dessutom är AA också en offentlig person som valbar person i valet.

AAs anmälan är dessutom offentlig. Alla kan gå in och se den och hennes namn. Så länge tidningarna inte direkt kopplar ihop AA med flickan som talade ut så bryter de väl inget källskydd, eller? VAR är det som hindrar dem???

Vi vill höra AAs kommentarer om det så är "inga kommentarer", löjligt att bara JA ska stå där med bild som misstänkt våldtäktsman.
Citera
2010-09-01, 21:47
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Det mest fantastiska i det hela är att alla media påstår att ingen vet vem denne man egentligen är. Ingen vet var han bor, när han är född, vad han heter egentligen.... i princip ingenting.....

VAD kan det beror på?!
Äh, det är ju bara att googla så får man upp en och samma levnadshistoria från många olika källor.

Första åren på Magnetic Island utanför Tonwnsville i Queensland, AU. Mamman kan närmast beskrivas som hippie. Deras hus brann ner när han var fem år. JA levde Tom Sawyer-liv på ön. Därefter inleds en period av ständigt flyttande. Och så vidare.

Men hur intressant är det egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Jag men hon önskade inte att bli gravid just då och detta borde "gentlemannen" automatiskt ha vetat.
Ditt sätt att argumentera för inte diskussionen framåt. Tillskriv inte mig saker jag inte sagt.
Citera
Medlem
Kattafankens avatar
Apropå språkliga missförstånd, vi har ju sett Expressens TVintervju, och hört vad Assange säger. Såhär ser det ut när det översätts till svenska:

Citat:
Till Expressen säger han efter mötet med Silbersky.
– Som jag sagt förut, jag vet vad jag gjort i mitt liv. Därför vet jag att dessa anklagelser är grundlösa och störande.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2118662/julian-assange-verkar-vara-nagon-slags-rattslig-cirkus

"Störande", ni vet som ljudet av grannens gräsklippare på lördag morgon, typ.

Vad Assange säger är därimot:
Citat:
As I have stated before: I know what I have done with my life, therefore I know that I am.. That these accusations are baseless and disturbing.

Djupt upprörande, alltså. Enorm skillnad. Undrar hur mycket manglad information studsar runt mest för att språket krånglar till det.
Citera
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Kan du utveckla hur du drar den slutsatsen baserat på den artikeln?

"Enligt vad Aftonbladet erfar handlar misstanken om att han ska ha tagit av sig kondomen då han hade sex med en av kvinnorna."

Jag tvivlar på att AB hittar på en sån sak. JA vill inte säga det själv i tidningen för det är en fråga om personlig integritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in